جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته وحدت در پاتاوه برگزارشد.
جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته وحدت در پاتاوه برگزارشد.

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته وحدت در پاتاوه برگزارشد. به همت دفترامام جمعه پاتاوه جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت و جشن میلاد حضرت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در پاتاوه برگزار شد. به گزارش سایت خبری جنوب؛ جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت هفته وحدت در شهرپاتاوه با حضور امام جمعه بخش […]

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته وحدت در پاتاوه برگزارشد.

به همت دفترامام جمعه پاتاوه جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت و جشن میلاد حضرت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در پاتاوه برگزار شد.

به گزارش سایت خبری جنوب؛ جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت هفته وحدت در شهرپاتاوه با حضور امام جمعه بخش ، نماینده بخشدار،شورای شهر،آموزش وپرورش فرماندهان بسیج وسپاه و اعضاء ستاد بزرگداشت این هفته در محل دفترامام جمعه این شهربرگزار شد.

در این جلسه حجت‌لاسلام والمسلمین دکترسیادت امام جمعه پاتاوه، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت گفت: هفته وحدت، یادگار حضرت امام خمینی(ره) و پیام آن یگانگی و بهم پیوستن دنیای اسلام و برادری همه مسلمانان است و بر همین اساس بجاست که این میراث گران‌سنگ امام راحل را پاس بداریم و با تمام توان، در مسیر تحقق اتحاد اسلامی بکوشیم.

وی تصریح کرد: هفته وحدت به این معنا نیست که ما دست از اعتقادات خود بردایم وبه اهل سنت گرایش پیدا کنیم،اما چون ااختلافی های شیعه واهل سنت زیادنیست وبسیارکم است ومشترکاتمان زیاد همچنین دشمنانمان زیاد ومشترک هست امام راحل 12ربیع تا 17ربیع الاول راعنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

حجت الاسلام سیادت اظهار داشت:ما فقط نباید به این هفته بعنوان وحدت اکتفا کنیم بلکه ماهمیشه نیازمند وحدت واتحاد وبرادری داریم،چون مشترکات مابا اهل سنت از جمله خدای واحد ،یکی بودن قبله وکتاب قرآن، درتوحید و نبوت ومعاد همچنین فروع دین ومسائل دینی زیاد است اما در بحث امامت اختلاف هایی هست واین موضوع باید بوسیله نشست وبحث ومناظره علمای شیعه واهل سنت بدون هرگونه توهین به اعتقادات همدیگر وزیرسوال بردن اعتقادات درمورد موضوع بحث وتبادل نظرکنندکه با این مباحث ومناظرات هزاران نفر از علمای اهل سنت به تشیع گرایش پیدا کردند.

امام جمعه در ادامه تصریح کرد:ما مفتخریم که شیعه اهل بیت اثنی عشری هستیم واین یکی از نعماتی هست که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است وخدای متعال درقرآن فرموده ما به شما نعمت های مادی دادیم که قابل شمارش نیستندامانعمات معنوی همانند نبوت ومعاد و ولایت فقیه،قرآن و دین وعالم ربانی، محدوداست ولی ارزش آنها بالاتر از نعمت های مادی است که اینها هم در دنیا وهم درآخرت برای ما مثمرثمر هستنداما نعمت های مادی فقط در این دنیا بدرد ما می خورند.  

در پایان پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) ۱۷ربیع الاول در محل مصلای امام هادی ع با برنامه‌های همچون سخنرانی، مولود خوانی، تجلیل از گرویدگان به دین اسلام (تشیع)وکسانیکه هم نام پیامبر(ص) وامام جعفرصادق ع با هدایایی اجرا شود.

گفتنی است، این جلسه ظهرروز۲۹مهر ۱۴۰۰ در محل دفترامام جمعه شهرپاتاوه برگزار شد.