جوابیه ای به سخنان  احمدخورشیدی آزاد درباره عشایر/برای یک بار جنگ گجستان را مرور کنید/ناف عشایر رابا سلحشوری بریده اند
جوابیه ای به سخنان  احمدخورشیدی آزاد درباره عشایر/برای یک بار جنگ گجستان را مرور کنید/ناف عشایر رابا سلحشوری بریده اند

امروز شنیدن کلیپی صوتی منتسب به یکی از سردمداران جریان اصولگرایی گچساران و باشت چنان عنان از دستم برد که ناخواسته مجبور به قلم فرسایی شدم آن هم در دفاع از عزت و غیرت محروم ترین و مستضعف ترین و با عین حال غیرت مندترین و با عزت ترین قشر این انقلاب و نظام اسلامی […]

امروز شنیدن کلیپی صوتی منتسب به یکی از سردمداران جریان اصولگرایی گچساران و باشت چنان عنان از دستم برد که ناخواسته مجبور به قلم فرسایی شدم آن هم در دفاع از عزت و غیرت محروم ترین و مستضعف ترین و با عین حال غیرت مندترین و با عزت ترین قشر این انقلاب و نظام اسلامی یعنی عشایر.
قبل از هر چیز وظیفه میدانم که از همه اساتید اهل قلم و ادب استان که همگی برآمده از دل زندگی و فرهنگ عشایری هستند بابت این جسارت پوزش بطلبم
آقای سردار امنیتی؛آری غبار بی عدالتی و تبعیض سالهاست که چهره عشایر و طوایف این استان را پوشانیده، غباری که امید بود با بارش باران انقلاب اسلامی از چهره آنها زدوده شود و همین امید منجر به شورش عشایر غیرتمند استان علیه حکومت مرکزی به تبعیت از شروع قیام حضرت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ شد وسرآغاز حماسه ای شد به نام جنگ گجستان که سند افتخاری از مبارزات عشایر در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد است.عشایری که در بلندای تاریخ استان جلوی هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نیاورده و جایی که لازم بوده با زور و ماشه ی برنو حق خود را از غاصبان حقشان گرفته اند.عشایری که حضرت امام( ره) آنان را ذخایر انقلاب و نظام نامید و هدف انقلاب را خدمت به مستضعفان و محرومان که عشایر نیز از این قشر می باشد دانست.
و مقام معظم رهبری در سفری که به استان داشتند فرمودند:
هرکس که اندکى در گذشته‌ى تاریخى ایران مطالعه کرده باشد، وضعیت عشایرِ غیور و مردمِ مؤمن این سرزمین و این استانِ قهرمان‌پرور (کهگیلویه و بویراحمد) را خواهد شناخت.
خدا را سپاسگزاریم که جمهورى اسلامى، قدر عشایر را در همه جاى کشور و از جمله در این استانِ مردخیز و مردپرور دانسته است.
نظام جمهورى اسلامى براى عشایر ارزش قائل است و عشایر را به عنوان یکى از برجسته‌ترین قشرهاى کشور مى‌شناسند که هم در کار سازندگى و هم در کار دفاع از کشور، سهیمند. نظام، قدرِ این جوانان غیور و این مردان و زنان بااخلاص و مؤمن را مى‌داند. شما هم متقابلًا قدر جمهورى اسلامى را شناخته و دانسته‌اید.(یاسوج ۱۳۷۳/۳/۱۷)
فرهنگ و منش استان کهگیلویه و بویراحمد برخاسته از زندگی با عزت و سلحشور عشیره ای و عشایریست و نمایندگان استان نیز زاده ی همین فرهنگ و منش هستند.
آقای سردار امنیتی؛روزی که  در امامزاده جعفر شاهد کلنگ زنی آبرسانی به عشایر شرق گچساران و افتتاح آبرسانی کشاورزی به عشایر منطقه پشت کوه باشت توسط نماینده گچساران و باشت و رئیس  امور عشایر کشور بودیم که انگار به مذاق حضرتعالی و دوستانتان،خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان منطقه خوش نیامده و حضور عشایر محترم تفنگ به دوش را لشکر کشی و تفنک کشی خطاب کردید غافل از اینکه این مردم عشایرند و ناف آنان را با برنو و سلحشوری بریده اند.همین عشایری که تا پشت سر شما و دوستانتان قرار می گیرند و به آنان نیاز دارید به سخنان حضرت امام و رهبری متوسل می شوید و آنان را عشایر غیور و ذخایر انقلاب خطاب میکنید ولی حالا که در کنار نماینده ای ایستاده اند که این چند ساله تمام تلاششان این است که غبار فقر و محرومیت را که سالهاست بر چهره ی رنج کشیده ی این قشر مستضعف و فراموش شده ی شما و امثالهم نشسته است، بردارد،شدند تفنگ کش،تفنگ چی و تفنگ باز و به تعبیری آشوبگر!
آقای سردار امنیتی که دم از ۴۵ سال تجربه امنیتی بودن و ۹۱ ماه دفاع از ارزش های نظام و انقلاب میزنید یادتان باشد اگر پایش بیفتد عشایر استان از هر سرداری امنیتی تر و از هر انقلابی و انقلابی نمایی انقلابی ترند . گواه این حرفم رشادت و مردانگی های عشایر این استان و مرز و بوم هستند که حتی اگر پرنده ای از خاک آنها عبور کرده پرهایش را باج داده است.

شما و دوستانتان  اخلاق سیاسی را رعایت کنید و لا اقل این قشر محروم و مستضعف را با تهمت هایی از قبیل اغتشاشگری و قشون کشی مورد تظلم قرار ندهید چرا که آنها اصالتشان را به دوش میکشند نه صرفا یک قبضه اسلحه را.
سردار که به دوش کشیدن نماد اصالت و فرهنگ عشایری را حرکتی ضد امنیتی در گچساران و باشت خواندید و آن را آغازگر اغتشاش در روز دوم اسفند امسال دانستید، اگر شما و دوستانتان به آرا مردم خیانت نکنید مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و آراء همین عشایر با عزت و سرافراز ،سرنوشت آینده ی گچساران و باشت را مجددا رقم خواهد زد.
خرم آنکس که در این محنت گاه
خاطری را سبب تسکین است
سید مجید پایگان

شانزدهم  آذرماه نود و هشت

مقاله یاد شده ارسالی مخاطبین است وانتشار آن الزاما به معنای تایید تمام یا بخشی ازآن نیست ومخاطبین می توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند