جوابیه عضو تیم رسانه ای روشنفکر به سردبیر فریاد جنوب
جوابیه عضو تیم رسانه ای روشنفکر به سردبیر فریاد جنوب
اساسا توسعه یک مفهوم چندوجهی است که شامل اقتصاد، سیاست، فرهنگ، جامعه و غیره است و توجه تک بعدی بر توسعه، جز آب در هاون کوبیدن و شکست نتیجه دیگری ندارد.

جوابیه؛

راجع به اصطلاحی که بنده برای اولین بار از آن نام بردم(جریان سوم)، نقدی توسط آقای خادمی بر آن وارد شد که واجب می دانم در اینجا به آن پاسخ دهم.
جریان اصلاح طلبی در استان که به دنبال بازتولید گفتمان_اصلاحات در قالب اصلاح طلبی فرهنگ_محور است، انگار که یا اساسا گفتمان اصلاحات را نفهمیده است و یا پذیرفته است که گفتمان اصلاحاتِ سیاست محور با شکست مواجه گردیده است و با تکیه بر مکتب غربی مارکسیستی-گرامشی، فرهنگ را زیربنای توسعه می داند که امری به واقع غلط است.
زیرا که اساسا توسعه یک مفهوم چندوجهی است که شامل اقتصاد، سیاست، فرهنگ، جامعه و غیره است و توجه تک بعدی بر توسعه، جز آب در هاون کوبیدن و شکست نتیجه دیگری ندارد.
اصلاح طلبان باید پاسخ دهند که مردم به کدام دستاورد اصلاحات در طی این ۲۲ سال گذشته باید دل خوش باشند؟
گویا طیف اصلاحات یا در خواب فرو رفته اند یا خود را بخواب زده اند.
امروزه بر کسی پوشیده نیست که جریان اصلاح طلبی و رهبران آن دیگر به قهقرا رفته اند و ناقوس انحطاط آن مدتی است که به صدا در آمده است.
حال راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی، فساد و اختلاس، جریان سوم نوپایی است که نه در فسادهای دو جریان شاخص (اصولگرایی، اصلاح طلبی) دستی داشته و نه حاضر به باج دهی است.
آنان که از موج جریان سوم در بویر احمد و دنا هراس دارند و از حربه کثیف سکتاریانیسم(قوم سالاری) برای تخریب جریان سوم سوء استفاده می کنند، باید بدانند که این جریان در بطن جامعه و در دل مردم راه یافته و دیگر نمی توان با افکاری پوسیده و منسوخ همچون قوم گرایی، مردم را از مسیری که راه سعادت و پیشرفت آنهاست، بازدارند.

سید سعید حسن زاده

  • نویسنده : میر امید