حاج قاسم یک مرد عملگرا و وابسته به هیچ حزب وجناحی نبود
حاج قاسم یک مرد عملگرا و وابسته به هیچ حزب وجناحی نبود
حاج  قاسم با درایتی که داشتند تمام توجه هات را به طرف خودش جلب می کرد  وخودش را وابسته به هیچ گروه و جناحی نمی دانست چون خط قرمز وی ولایت بود  و بعد مردم و برای رفاه امنیت و آسایش مردم گام برمیداشت نه تنها برای مردم ما بلکه مردم کل منطقه صادقانه گام برداشتند حتی ابر قدرتها و دشمنان خودشان به صادقانه بودن شهید سلیمانی رسیده بودند

فریادجنوب :حجت السلام والمسلمین سیدعلی محمدبزرگواری نماینده سابق کهگیلویه بزرگ  در مجلس شورای اسلامی، و از مدافعان حرم  حضرت زینب (س) در سوریه  در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری ، در خصوص تشیع تاریخی حاج قاسم سلیمانی از سوی مردم قدر شناس کشور مان گفت: حضور با شکوه و عظمتی که در تشیع پیکر پاک حاج قاسم نشان دادند، به شاخصه های و اعتقادات و عملکرد این شهید بزرگوار برمی گردد، یعنی حاج قاسم در گفتار و عمل صادقانه عمل می کرد، اگر حرف  از جهاد، سیاست و مردم می زد، به گفته های خود عمل میکرد، اینطور نبود که  حرف بزند و با گفتار درمانی عمل نکند، در یک کلام حاج قاسم یک مرد عملگرا بود.

نماینده اسبق کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به فرموده امام علی (ع) که یکی حاج قاسم هم زیادآن را به زبان می آوردند،هر کس بین خود و مردم را درست کند، خداوند بین او ومردم را درست خواهد کرد  و این یک  ایدولوژی بود که حاج قاسم در بین مردم صادقانه به آن عمل می کرد، و نه تنها مردم ما بلکه مردم در خارج از کشور ما به وی ایمان داشتند.

وی در ادامه ابراز داشت: حاج  قاسم با درایتی که داشتند تمام توجه هات را به طرف خودش جلب می کرد  وخودش را وابسته به هیچ گروه و جناحی نمی دانست چون خط قرمز وی ولایت بود  و بعد مردم و برای رفاه امنیت و آسایش مردم گام برمیداشت نه تنها برای مردم ما بلکه مردم کل منطقه صادقانه گام برداشتند حتی ابر قدرتها و دشمنان خودشان به صادقانه بودن شهید سلیمانی رسیده بودند.

این مدافع حریم اهل بیت در ادامه گفتگوی خود افزود: انسان وقتی در گفتار و عملش مخالفتی نباشد و این دو اصل یکی باشد و صادقانه برای مردم باشد قطعا مردم هم دلداده چنین افرادی می شوند  و  این حرکت حاج قاسم تبدیل به یک مکتب شده است که ما به آن می گویم مکتب شهید سلیمانی و همانطور که دیدید مردم به صورت خود جوش در شهر های مختلف کشور ما حتی در شهرهای که جنازه مبارک حاج قاسم در آن حضور نداشت  بدون اینکه کسی از آنها در خواستی داشته باشند،به احترام این شهید والا مقام به خیابان آمدند.

حجت السلام و المسلمین بزرگواری گفت: همه در تشیع جنازه حاج قاسم با هر سلیقه ،تیپ و سیاستی حضور داشتند ،ملی گرا و اسلامی و گرایش های مختلف فکری که این موضوع به رفتار شخص حاج قاسم برمی گردد و این باید حجتی  برای تمام  ملت ما و بخصوص مسئولین باشد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود ابراز داشت: متاسفانه بعضی از مسئولین ما این واقعیت ها را می بینند اما درس عبرتی نمی گیرند.

بزرگواری با اشاره به اینکه حضور مردم در تشییع سردار شهید سلیمانی یک غیرت دینی  و ملی بود گفت: حضور بی سابقه مردم  نشان دهنده این است که مسئولین ما باید انتقام سخت را بگیرند و رهبرمعظم انقلاب و دلسوزان ما که حرف از انتقام سخت زدند، به پشتوانه  مردمی حرف زدند.

این مدافع حرم افزود: درخواست ما این است که آمریکا را از منطقه خارج کنیم یعنی منطقه ما باید عاری از سلطه آمریکا و رزیم صیهونیستی باشد که متاسفانه با این نرمش و واداده های که بعضی از افراد در داخل کشور دارند نه تنها آمریکار از منطقه خارج نشده است، بلکه رژیم صیهونیستی در کنار مرزهای ما دنبال همسایگی است.

 

بزرگواری گفت: حضور صیونیستها در منطقه نشانگر آن است که آمریکا به زودی منطقه را ترک خواهد کرد و باید بعد از آمریکا همه کشورهای مسلمان به دامن اسرائیل چنگ