حذف ۱۱۹ نقطه حادثه خیز  در محورهای مواصلاتی استان
حذف ۱۱۹ نقطه حادثه خیز  در محورهای مواصلاتی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمداز حذف ۱۱۹ نقطه حادثه خیز زودبازده و دیربازده در محورهای مواصلاتی استان از سال گذشته تا کنون خبر داد. به گزارش فریاد جنوب ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری یکصد میلیارد ریال برای نصب […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمداز حذف ۱۱۹ نقطه حادثه خیز زودبازده و دیربازده در محورهای مواصلاتی استان از سال گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش فریاد جنوب ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری یکصد میلیارد ریال برای نصب علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان هزینه شده است.

محمد حسین نصیری اظهار داشت: محورهای مواصلاتی استان با اجرای خط کشی، نصب و تشدید علایم ایمنی، اجرای شیار لرزاننده، لکه گیری نقاط حادثه خیز تا حدود زیادی ایمن سازی شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی استان جداکننده فیزیکی (نیوجرسی) نصب شده است.

نصیری تصریح کرد: علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها علاوه بر نقش بازدارندگی از تخلفات موجب ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

وی گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی در محورهای مواصلاتی استان سال گذشته نیز در ۲۵ کیلومتر از جاده های استان نیو جرسی نصب شد.

نصیری اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۱۹ نقطه حادثه خیز زودبازده و دیربازده در محورهای مواصلاتی استان حذف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف کنترل ترافیک جاده‌ای و تامین امنیت مسافران از ابتدای تابستان تا اول مهرماه بیش از ۱۰ تیم گشت راهداری و ۱۰ تیم گشت کنترل نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان خدمات لازم را ارائه می دهند.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.