حماسه آفرین پد خندق را بشناسید/سرداری که می دانست برگشتنی در کار نیست
حماسه آفرین پد خندق را بشناسید/سرداری که می دانست برگشتنی در کار نیست

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، همزمان با سالروز عملیات پدخندق یکی از یاران  و همراهان شهید شجاع و حماسه آفرین پد خندق  شهید سید سلیمان دانشی ازفرزندان ایل همیشه سرافزار سادات امامزاده علی(ع)،خاطره‌ای از از شهادت این شهید والا مقام به همراه عموزاده خود شهیدسید محمد رضوی نقل می کند که عیناً منتشر می […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، همزمان با سالروز عملیات پدخندق یکی از یاران  و همراهان شهید شجاع و حماسه آفرین پد خندق  شهید سید سلیمان دانشی ازفرزندان ایل همیشه سرافزار سادات امامزاده علی(ع)،خاطره‌ای از از شهادت این شهید والا مقام به همراه عموزاده خود شهیدسید محمد رضوی نقل می کند که عیناً منتشر می گردد.

گردان امام علی( ع )در مقر پشتیبانی مستقر بودوپشتیبانی گردان درگیر درگیر پد خندق ،شهید سلیمان دانشی یکی فرمانده دسته های موفق ،دلیر ،شجاع و نترس گردان امام علی (ع )بود.

شب هنگام ساعت سه و چهل پنج دقیقه با مداد تک عراق شروع شد، آتش تهیه سنگینی ریخت که بیشتر عقبه را می کوبید تا ساعت شش صبح جهنمی از آتش بوجود آورد که مرحوم سردار حیدر پور فرمانده تیپ ۴۸ فتح از ما وضعیت حمله و تک دشمن را در خواست کرد.

بعد از ارایه گزارش از حمله دشمن،  دستور داد که از گردان امام علی (ع) یک دسته بر داریم و بریم در برابر حمله دشمن بجنگیم.

لذا با ماشین اطلاعات به گردان امام علی (ع) که فرماندهی آن بر عهده برادر روستاد بود رفتم ،ماجرا را نقل وبه ایشان گفتم یه دسته نیرو می خواهم  که آماده شهادت باشند و نخواهند برگردند،.

وضعیت بسیار تلخ بود.بدلیل اینکه فضای مانور جنگی در آب کم بود هر کس وارد می شد فورا به شهادت می رسید، چون آتش دشمن هم زمینی هم هوای سنگین بود .در همین حال  که صحبت با سر هنگ روستاد می کردیم ،شهید سلیمان دانشی گفت الله اکبر ،بچه های دسته بیایند ،آمدند.
بنده براشون گفتم اگر آماده شهادت هستید ،سوار ماشین شوید، دسته شهید دانشی سوار ماشین شدند، آنهارا به میدان چراغچی که فاصله کمی با دژ داشت پیاده  کردم.

دشمن از پهلوی سمت چپ دسته شهید دانشی  وارد شده  بود ،از پشت دژ که  وارد شدیم ،چند دقیقه قبل از ورود ما با لباس بسیجی ولباس پاسداری  کنار ما با شروع
به تیر اندازی کردند و گفتم به بچه ها ی رزمنده نزنید چون لباس آنها سبز بود ، متوجه شدیم همشون  عراقیها هستند که در فاصله چند متری باهم می جنگیدم ، همه نیروهای  شهید سلیمان دانشی  و خود این شهید بزرگوار به شهادت رسیدند
روای سرهنگ خادمی

 

سردار شهید سید سلیمان دانشی

 

شهید سید محمدرضوی