حماسه خرمشهر در تاریخ ملت ایران مانا شد
حماسه خرمشهر در تاریخ ملت ایران مانا شد

به گزارش فریاد جنوب،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه عصر امروز در همایش«حماسه فتح» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه حماسه خرمشهر در تاریخ ملت ایران مانا شد،گفت: امروز می‌طلبد زوایای این روز بازنمایی شود. سید کمال‌الدین دولتخواه گفت:خرمشهرهای مختلفی پیش رو داریم هر تحولی که در مقابل آن باید ایستادگی کنیم. […]

به گزارش فریاد جنوب،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه عصر امروز در همایش«حماسه فتح» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه حماسه خرمشهر در تاریخ ملت ایران مانا شد،گفت: امروز می‌طلبد زوایای این روز بازنمایی شود.

سید کمال‌الدین دولتخواه گفت:خرمشهرهای مختلفی پیش رو داریم هر تحولی که در مقابل آن باید ایستادگی کنیم.

وی از خرمشهر به سرفصل تاریخ ملت ایران یاد کرد و افزود:سوم خرداد ۶۱ یادآور دلیرمردانی است که نگذاشتند بیگانگان یک وجب از خاک میهن را بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه خرمشهر مختص یک روز و یک خاک هم نیست،بیان کرد: تحولات بعد از خرمشهر را از خرمشهر درس گرفتیم. امروز اگر در دیپلماسی در مقابل غرب ایستادگی داریم و اگر به توسعه می رسیم همه را از خرمشهر قهرمان درس گرفتیم.

دولتخواه به تشریح جنگ‌های بشر در ادوار مختلف پرداخت و با بیان اینکه از سالیان سال که از تاریخ بشری می‌گذرد بشر فقط ۲۶۸ سال از زندگی در این تمدن را بدون جنگ سپری کرده است،گفت: نخستین جنگ،جنگ انسان با طبیعت است.

وی،افزود: دومین جنگ، جنگی است که انسان با همنوع خود دارد و سومین جنگی که انسان تجربه کرده جنگ با نفس خویش بوده است.

دولتخواه،شهدای بیت‌المقدس را مصداق تقسیم‌بندی نوع سوم جنگ دانست و ادامه داد: شهدا پای ناموس و کیان فضایل بشری ایستادند راهی را رفتند که یک عابد سال‌ها به آن نرسید.