خدمات دهی موکب شهدای کهگیلویه به زائرین ۱۳ استان کشور و ۳ کشور همسایه | ۳۰۰ هزار خدمت طی ۱۰ روز گذشته در موکب شهدای کهگیلویه به زائرین اربعین
خدمات دهی موکب شهدای کهگیلویه به زائرین ۱۳ استان کشور و ۳ کشور همسایه | ۳۰۰ هزار خدمت طی ۱۰ روز گذشته در موکب شهدای کهگیلویه به زائرین اربعین
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، گفت: موکب شهدای کهگیلویه در مسیر تردد ۱۳ استان کشور و سه کشور همسایه به زوار ابا عبدالله‌ الحسین (ع) خدمت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، سید علی‌اصغر پوربهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موکب شهدای این شهرستان از سال ۱۳۹۶ افتتاح و در مسیر تردد ۱۳ استان کشور و سه کشور همسایه به زوار ابا عبدالله‌ الحسین (ع) خدمت می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت در خصوص فلسفه نامگذاری این موکب به نام شهدای کهگیلویه گفت: زمانی رسیدن به کربلا برای دلدادگان یک آرزو بود و امروز این امنیتی که داریم و به راحتی به زیارت حرم امام حسین(ع) می‌رویم به برکت جانفشانی و ایثارگری شهدای عزیز است و به همین جهت موکب به نام شهدای کهگیلویه نامگذاری شده است.

وی افزود: این موکب در این سا‌ل‌ها خدمات قابل توجهی انجام داد، در ایام کرونا نیز موکب فعالیت خود را داشت و به یاری بیماران شتافت و در بحث کمک‌های مومنانه فعال بود.

پوربهشت تصریح کرد: موکب شهدای کهگیلویه فقط مختص زمان اربعین نیست و در تمام طول سال ارائه خدمت می‌کند، در بحران‌ها و بلایای طبیعی کشور از جمله سیل و زلزله و حتی در زمان سیل خوزستان فعالیت چشمگیر داشت، در مناسبت‌های ملی و مذهبی شهرستان نیز این موکب خدمات قابل توجهی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت با اشاره به خدمات‌دهی موکب شهدای کهگیلویه در ایام اربعین امسال، عنوان کرد: خدمات دهی موکب تا دو روز بعد از اربعین ادامه دارد و طی مدت ۱۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدمت در موکب شهدای کهگیلویه ارائه شد.

وی با اشاره به نوع خدمات در موکب شهدای کهگیلویه، تصریح کرد: این خدمات شامل پذیرایی در سه وعده، انواع نوشیدنی، خدمات پزشکی، خدمات مشاوره‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، برپایی نماز جماعت و سخنرانی همراه با نشست‌های روشنگری هستند.

پوربهشت با بیان اینکه عامل اصلی ارائه خدمات در این موکب برپایه کمک‌های مردمی است، افزود: در این موکب ۲۵ نفر به صورت ثابت و ۲۰۰ نفر دیگر به صورت سیار در سطح شهرستان به عنوان خادم فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: موکب شهدای کهگیلویه به عنوان پیشانی فرهنگی استان و یک افتخار است و برای استان‌های شرقی و کشورهای در مسیر تردد، نام آشنا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با بیان اینکه موکب شهدای کهگیلویه این آمادگی را دارد که در طول سال در بحران‌های مختلف کمک‌کار باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان شهرستان در راستای برپایی و خدمات‌دهی موکب شهدای کهگیلویه همکاری خوبی داشتند اما بیشتر از همه مدیون مردم بوده و از رسانه‌ها در بازنشر این کار خیر هم تشکر می‌کنیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب