خدمات ماندگار نیکویی زاده در شهرداری دهدشت
خدمات ماندگار نیکویی زاده در شهرداری دهدشت
فـــریاد جنوب | نیکویی‌زاده یکی از معدود شهردارانی بود که در دوران یک‌ساله مدیریتش، خدمات ماندگاری از خود بر جای گذاشت و از هرگونه حواشی و جوسازی به دور بود. خدمات ارزشمندی که بی‌شک در ادامه می‌توانست تداوم بیشتری داشته باشند.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت، شهرستان کهگیلویه علیرغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که داشته و دارد اما طی سالهای گذشته بخاطر سیاست‌زدگی، ترویج قومیت‌گرایی، تعصبات کور کورانه و از همه مهمتر خودبرتربینی از قطار توسعه و پیشرفت عقب‌مانده است چنان که هنوز که هنوز است کالبد شهری و سیمای سمعی بصری این شهرستان از سالها پیش تاکنون تغییری نکرده و چهره‌ای پیر و فرتوت به خود گرفته است.

مدیریت شهری دهدشت سالها بخاطر مسائل سیاسی، خودخواهی و سهم‌خواهی‌های بیهوده ناکارآمد مانده و گویا قرار نیست این تفکر مسموم از کالبد و روح این شهر خارج شود و خونی تازه در کالبد این شهر دمیده شود.

علیرضا نیکویی‌زاده فردی تحصیل‌کرده، دلسوز، آگاه به امور مدیریتی و مدیری توانمند که در فضای این شهر رشد کرده است با انتخاب شورای ششم به عنوان شهردار انتخاب شد و طی مدت تقریبأ یک‌سالی که شهردار دهدشت بود به دور از هرگونه تبلیغات بیهوده و غوغاسالارانه و فارغ از هرگونه حواشی مدیریتی، توانست به عنوان شهرداری متفاوت، مدیریت شهری را متحول کند.

موضوع خزانه شهرداری دهدشت یک موضوع بسیار مهم در آغاز به کار شهردار جدید است چون اگر خزانه مبلغ ریالی قابل توجه‌ای داشته باشد شهردار جدید در همان زمان آغاز به کار می‌تواند با فراغت بال بیشتری مشکلات شهر را حل کند. در زمان آغاز به کار نیکویی‌زاده خزانه شهرداری حدود ۵۰ میلیون تومان موجودی داشت اما پس از آن که شهرداری را تحویل داد بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان موجودی داشت و این یعنی اینکه نیکویی‌زاده در یک مسیر درست در حال خدمت‌رسانی بود.

نیکویی‌زاده فارغ از یک شهردار ششدانگ و تمام عیار، یک همکار دلسوز و همراه برای تمامی پرسنل شهرداری دهدشت بود. یکی از برنامه‌های بسیار خوب نیکویی‌زاده در ابتدای آغاز به کار، بروز کردن حقوق پرسنل شهرداری بود. طی مدت حدودأ یک سالی که نیکویی‌زاده سکاندار شهرداری دهدشت بود حقوق پرسنل به موقع و در زمان خود پرداخت می‌شد و این موضوع در واقع یکی از رمزهای موفقیت وی در مدیریت شهری بود، چون پرسنل با رضایت کامل و باعشق و علاقه کار می‌کردند و در انجام وظایف‌شان متعهد بودند.

در دوران مدیریت نیکویی‌زاده در موضوع پرداخت عوارضات، یک اتفاق بسیار مهم رخ داد که رضایت زیادی به دنبال داشت و آن هم تخفیف ۷۰ درصدی پرداخت عوارضات بود. چیزی که طی سال‌های گذشته اصلأ شاهد آن نبودیم و یا کمتر اتفاق افتاد که تا این میزان در پرداخت عوارضات تخفیف لحاظ شده باشد.

خدمات ماندگار نیکویی‌زاده که اثرات آن تا سالهای سال باقی ‌می‌ماند بی‌شمار است. یکی از این خدمات ارزشمند، پروژه گردشگری تپه نورالشهداء است. پروژه‌ای گردشگری، تفریحی و معنوی که بی‌شک در توسعه شهرستان کهگیلویه در سال‌های آینده نقش بی‌بدیلی خواهد داشت. پروژه‌ای ماندگار و ارزشمند که در یک‌بازه زمانی کوتاه‌مدت بیش از ۹۰ درصد تکمیل و به اتمام رسیده و نقش پررنگ نیکویی‌زاده در آغاز به کار و اجرای این پروژه را بیش از هر چیز دیگری اثبات می‌کند. بدون شک اگر توانمندی و مدیریت نیکویی‌زاده در مقام شهردار نبود اجرای این پروژه تا به انروز همچنان روی کاغذ مانده بود.

پارک میدان مرکزی شهر دهدشت به عنوان تنها مکان موجود در حوالی مرکز شهر تنها مکانی است که بیشتر اوقات شهروندان و افراد میانسال به آن پناه برده تا ساعتی را دور از فضای خانه سپری کنند اما مشکل اساسی این پارک میدان، سیستم روشنایی آن بود که به هنگام غروب و تاریکی هوا، این مکان بسیار تاریک می‌شد.

تاریک بودن پارک میدان مرکزی شهر نیز از جمله مواردی بود که مهندس نیکویی‌زاده شهردار مردمی دهدشت نسبت به آن توجه داشت و در اولین فرصت ممکن با جاگذاری و نصب چندین پروژکتور بزرگ در نقاط مختلف پارک، فضای تاریک و نا امن آن را به یکباره روشن کرد. خدمتی ماندگار و ارزشمند که کمتر مدیری نسبت به آن توجه کرده بود اما نیکویی‌زاده آن را به شهروندان هدیه داد.

بلوارها و فضای سبز شهر دهدشت طی چند سال گذشته هیچگاه ساماندهی نشده بود اما در دوران مدیریتی نیکویی‌زاده در شهرداری دهدشت، خاک و برگ تمامی بلوارها و پارک‌های سطح شهر دوباره تعویض و ساماندهی فضای سبز و چمن‌کاری آنها در دستور کار نیروهای فضای سبز قرار گرفت.

یکی دیگر از اقدامات ارزشمند نیکویی زاده در شهرداری دهدشت، تمیزکردن ورودی‌های شهر دهدشت بود. ورودی جاده طولیان به عنوان یکی از ورودی‌های شلوغ و پرترافیک شهر در دوران نیکویی‌زاده چندین بار تمیز و پاکسازی شد حتی مسیر تردد خودروها بعد از ایران خودرو نیز عریض‌تر شد تا خودروها با سهولت بهتری بتوانند از این قسمت عبور کنند.

نیکویی‌زاده در مدت یک‌ساله سکانداری شهرداری دهدشت خدمات ماندگار بی‌شماری انجام داد. یکی از این خدمات که برای اولین بار اتفاق افتاد طراحی و آماده‌سازی تابلوی ورودی شهر دهدشت از سمت جاده بهبهان است که بزودی نصب خواهد شد. این تابلو به نوعی معرف شهر دهدشت بوده و نقش بزرگی در معرفی شهرستان و صادر کردن فرهنگ این دیار به تمام دنیا خواهد بود. خدمتی که برای اولین بار و توسط نیکویی زاده انجام شده است.

یکی دیگر از اقدامات ارزشمند نیکویی‌زاده که طی سال‌های گذشته همیشه یک معضل اساسی و غیرقابل حل بود و بارها باعث تنش و کشمکش بین شهرداری و ادارات خدمات‌رسان شد، موضوع حفاری‌های خیابان‌ها و معابر شهری بود.

در همین مدت یک‌ساله مدیریت نیکویی‌زاده در شهرداری دهدشت، تمامی حفاری‌های خیابان‌ها و معابر شهری بطور کامل برطرف و آسفالت شدند تا علاوه بر شهروندان، حتی رانندگان وسایل نقلیه درون شهری نیز پس از سالها نفس راحتی بکشند.

یکی از عمده مشکلات شهر دهدشت در فصل بارندگی و هنگام بارش‌ها، گرفتگی جداول فاضلاب شهری بود که سبب بالا آمدن آب فاضلاب جداول در سطح خیابانها و معابر شهری می‌شد و نه تنها باعث کثیفی معابر و سیمای شهری می‌شد بلکه حتی ترافیک و عبور و مرور وسایل نقلیه درون شهری را کند و سخت می‌کرد.

هوشیاری نیکویی‌زاده و پای کار بودن نیروهای شهرداری باعث شد که در بارندگی‌های امسال، این معضل قدیمی دیگر تکرار نشود و با پای کار بودن نیروهای خدمات شهری تمامی مسیل‌ها در هنگام بارندگی کاملأ باز بوده و هیچگونه آب‌گرفتگی در سطح معابر شهری بخصوص در میدان مرکزی عبور و مرور شهروندان را دیگر مختل نکرد.

خدمات نیکویی‌زاده به عنوان شهردار تنها به موارد گفته شده محدود نیست و از جمله این خدمات همکاری همه جانبه با پیمانکار و پروژه بزرگ امام رضا(ع)، پیگیری مطالبات شهرداری از ادارات و دستگاه‌های شهرستان، تعمیر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری، افزایش وسایل مورد نیاز بخش خدمات شهری شهرداری، تعمیر پل‌های سطح شهر، ساماندهی و تکمیل امکانات آتش نشانی، ساماندهی گلزار شهدا و موارد متعدد دیگری را می‌توان بیان کرد.

نیکویی‌زاده یکی از معدود شهردارانی بود که در دوران یک‌ساله مدیریتش، خدمات ماندگاری از خود بر جای گذاشت و از هرگونه حواشی و جوسازی به دور بود. خدمات ارزشمندی که بی‌شک در ادامه می‌توانست تداوم بیشتری داشته باشند.

نیکویی‌زاده، شهرداری سلیم‌النفس، پاکدست و توانمند بود و همیشه در همه شرایط هوای نیروها و پرسنل خود در شهرداری دهدشت را داشت و دعای خیر همین نیروها در طول مسیر کاری و دوران مدیریتی‌اش همواره بدرقه راهش بود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب