خرید ۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
خرید ۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
تاکنون ۳۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

به گزارش فریاد جنوب مدیر کل شرکت غله این استان گفت: از زمان شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی و در نیمه دوم اردیبهشت امسال ماه تاکنون ۳۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و به سیلوی‌های گندم در شهر‌های یاسوج و گچساران حمل شده است.

ابوالحسن صداقت کیش افزود: ارزش تقریبی این میزان گندم خریداری شده ۱۵۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده است.

صداقت کیش از پرداه ۲۰۰ میلیون تومان از باقیمانده مطالبات کشاورزان در چند روز آینده خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فرصت خرید گندم که تا ۱۵ شهریور ادامه دارد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۵۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد، ادامه داد: در سال زراعی جاری بعلت کاش بارندگی‌ها و نزولات آسمانی و همچنین پراکنش نامناسب باران مقدار گندم خریداری شده از کشاورزان استان با ۲۳ هزار تن کاهش نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۴۰ درصد کمتر بوده است.

مدیر کل شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از خرید ۵۳۴ تن محصول کلزا از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: ارزش تقریبی مقدار محصول کلزای خریداری شده از کشاورزان استان ۱۶۰ میلیارد ریال است.

صدافت کیش با بیان اینکه خرید محصول کلزا از کشاورزان در کخگیلویه و بویراحمد به پایان رسیده است افزود: همه مطالبات کلزاکاران استان بابت محصول کلزای خریداری شده پرداخت شده است.