خشک شدن چشمه آبسردان/ کاهش آب چشمه میشی
خشک شدن چشمه آبسردان/ کاهش آب چشمه میشی

شهرستان دنا چشمه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهای منحصر به فردی را در خود جای داده که از آن جمله می‌توان به «چشمه میشی» اشاره کرد که در امتداد دره‌ای طولانی با شیب نسبتاً تند روان بوده و جویبار پرآب و سپیدرنگ آن همچون رشته‌های مروارید، زینت‌بسخش دره‌ای است که آب‌چشمه را به زمین‌های کشاورزی پایین دست […]

شهرستان دنا چشمه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهای منحصر به فردی را در خود جای داده که از آن جمله می‌توان به «چشمه میشی» اشاره کرد که در امتداد دره‌ای طولانی با شیب نسبتاً تند روان بوده و جویبار پرآب و سپیدرنگ آن همچون رشته‌های مروارید، زینت‌بسخش دره‌ای است که آب‌چشمه را به زمین‌های کشاورزی پایین دست آن می‌رساند.
خشک شدن چشمه آبسردان/ کاهش آب چشمه میشی
فریاد جنوب ، معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از خشک شدن چشمه آبسردان خبر داد و گفت: آب چشمه میشی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش فریاد جنوب ، رسول فرهادی اظهار داشت: اثرات خشکسالی در شهرستان‌های سردسیری استان از جمله بویراحمد و دنا به دلیل نبود منابع زیرزمینی زودتر از شهرستان‌های گرمسیری مشخص شد به گونه‌ای که چشمه آبسردان خشک و آب چشمه میشی دنا به شدت کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ۵ تا ۱۰ سال دیگر برای اصلاح الگوی مصرف وقت داریم، عنوان کرد: در غیر اینصورت شرایطی بدتر از خراسان و کرمان در انتظار استانی با ۱۰ درصد آب‌های سطحی همچون کهگیلویه و بویراحمد است.

فرهادی با تشریح اقدامات انجام شده برای نجات رود بشار یاسوج ابراز کرد: با همکاری و تعامل دستگاه قضایی در زمینه برنج کاری حاشیه این رود احکامی صادر شد ولی به دلیل اماده شدن شرایط و اماده کردن خزانه برنج کار خاصی انجام ندادیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی کشاورزان حاشیه بشار به دلیل برخورد با پمپاژهای غیر مجاز و باز کردن چنده روزه آب علیه آب منطقه‌ای طرح شکایت کرده‌اند، ادامه داد: نستهن مقدم شهردار یاسوج از روز اول حضورش در شهرداری در زمینه تفکیک آب شرب با فضای سبز نگاه تیمی دارند که این مهم ستودنی است.