خطر ریزش کوه در جاده یاسوج_شیراز و بی توجهی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد
خطر ریزش کوه در جاده یاسوج_شیراز و بی توجهی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری فریاد جنوب_ بعد از انتشار خبر فریاد جنوب مبنی بر ترافیک سنگین در یکی از محور های مواصلاتی استان و ناتوانی ادراه کل راه و شهرسازی استان برخی از مخاطبین پایگاه خبری از مشکلات یکی از پر تردد ترین و مهم ترین جاده های استان(جاده یاسوج_شیراز) گزارشاتی به ما دادند که با پیگیری […]

پایگاه خبری فریاد جنوب_ بعد از انتشار خبر فریاد جنوب مبنی بر ترافیک سنگین در یکی از محور های مواصلاتی استان و ناتوانی ادراه کل راه و شهرسازی استان برخی از مخاطبین پایگاه خبری از مشکلات یکی از پر تردد ترین و مهم ترین جاده های استان(جاده یاسوج_شیراز) گزارشاتی به ما دادند که با پیگیری های میدانی به نتایج زیر رسیدیم:

چندین سال است قبل و بعد از گردنه مله شوره را خاک برداری که برای پیمانکاران سود بسیار بالایی دارد کرده اند و مقداری از آن را هم زیر سازی کرده اند و به امان خدا رها شده است در قسمت گنجگون هم که به قول خودشان خاکبرداری و و زیرسازی و آماده آسفالت شده بود اما برای ریزش کناره های آن پیش بینی و توجهی نکرده بودند بطوریکه حتی قبل از بارندگی با آبیاری باغات هم شاهدریزش خاک و سنگ بر این سطح جاده جدید و از بین رفتن این همه هزینه ای که برای این امر صورت گرفته است بارندگی که مزید بر علت شده است.

جای سوال جدی است که چرا ناظر و کارفرما از همان اول که دیدند جنس خاک این طور سست و روان است که حتی قبل از شروع در آزمایشات خاکشناسی مشخص می شود ساخت دیوار و نگهدارنده را در برنامه خود قرار ندادند که به فرض افتتاح راه باید سالیان سال این تپه ها ریزش کند و علاوه بر ایجاد خطر جدی برای وسایل نقلیه یک کار جدید برای اداره راه و یا پیمانکاران باشد.

علی ایحال مثل محور پریکدان که به همین نحو و بدون ساخت دیوار و یا سنگ چینی ساخته شده ‌و با هر بارانی کوهی از خاک و سنگ پایین می آید و بطور مرتب باید وسایل راهسازی سنگین جضور داشته باشند و به پاکسازی و حمل بپردازند این قطعه اگر اصلاح نشود سرنوشتی مشابه دارد و بدتر اینکه باغ های کشاورزان هم تخریب میشود.

اینها نیز عکس های قبل از باران است بعد از باران که کلا ریزش کرده: