خلاصه عملکرد بنیادعلوی درشهرستان لنده
خلاصه عملکرد بنیادعلوی درشهرستان لنده

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛مراد مرادی پور گفت:شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد، مورد توجه بنیاد مستضعفان کشور قرار گرفت و در سال ۹۷ با هدف محرومیت زدایی در این شهرستان مستقر شد. وی افزود:در ابتدای ورود بنیاد به شهرستان با استخدام یک مشاور تمامی استعدادها، نیازها، کمبودها، امکانات و پروژه […]

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛مراد مرادی پور گفت:شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد، مورد توجه بنیاد مستضعفان کشور قرار گرفت و در سال ۹۷ با هدف محرومیت زدایی در این شهرستان مستقر شد.

وی افزود:در ابتدای ورود بنیاد به شهرستان با استخدام یک مشاور تمامی استعدادها، نیازها، کمبودها، امکانات و پروژه های این شهرستان شنایی و به چندین کتابچه تبدیل شدند.

دبیر پیشرفت نهادو آبادانی شهرستان لنده، با بیان اینکه ۳۸صندوق توان افزایی در روستاهای بالای ۲۰خانوار تشکیل شد، عنوان کرد:صندوق های توان افزایی توسط خود مردم اداره خواهند شد و به میزان سرمایه ای که آنها در صندوق پس انداز خواهند کرد بنیاد علوی به  همان مقدار  سرمایه را افزایش و به مردم روستا تسهیلات پرداخت می کند.

مرادی پور با اشاره به اینکه در زمان مدیریت سعیدی کیا اولین اقدام ساخت پروژه مرتبط به حوزه بهداشت و سلامت بوده است تصریح کرد: مرکز بستر درمانی شهرستان لنده، تکمیل شد، اما متاسفانه تا کنون توسط  شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای مجهز کردن تجهیزات و استفاده مردم اقدامی صورت نگرفت.

وی اظهارکرد بنیاد علوی در شهرستان لنده برای احیاء و راه اندازی چندین پل جاده ورود پیدا کرد، که اگر اداره راه این شهرستان به تعهداتش عمل می کرد تاکنون پروژه  پل “دره وحشت موگرمون”، که مشکلات زیادی را برای مردم درست کرده به پایان رسیده بود.

مرادی پور با بیان اینکه تفاهم نامه ای با اداره راه  برای ۱۵کیلومتر آسفالت بخش مرکزی و ۱۵کیلومتر در بخش موگرمون ایجاد شد، بیان کرد: بنیاد به قول خود عمل کرده و آسفالت جاده های بخش موگرمون رو به اتمام است، اما اداره راه به تعهداد خود عمل نکرده و ۱۵کیلومتر بخش مرکزی همچنان بدون آسفالت باقی مانده است.

دبیر پشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده گفت: خوشبختانه پروژه آسفالت جاده “روستای الگن “فعال و درحال کار است که امیدوارم به زودی به اتمام برسدو مردم در فصل زمستان مشکلی برای عبور و مرور روزانه خود نداشته باشند.

مرادی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بنیاد ۶۱میلیارد تومان پروژه باهدف محرومیت زدایی و توسعه شهرستان تعریف کرده است ادامه داد: این پروژه ها یابه اتمام رسیدن یافعال هستند، از جمله دیوار ساحلی “ایدنک” “اوستادره”، “جاده الگن”،”جاده لنده به تراب “با اعتبار۲۲میلیارد تومان،آب رسانی به دشت بن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان با مشارکت جهادکشاورزی هستند.

مرادی پور تاکیدکرد: با افتتاح آب رسانی دشت بن شهرستان لنده، تعداد زیادی شغل راه اندازی خواهد شد که بنیاد سهم۵۰درصدی اعتبار خود ۷.۵ میلیارد تومان است را انجام داده اما متاسفانه جهادکشاورزی تاکنون اقدامی برای تامین اعتبار مورد نظر انجام نداده است.

وی ادامه داد: برای جاده های عشایری دلی مهرجان و دلی خیارکار ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پل  ساختیم.

وی به  ورود بنیاد علوی برای تجهیز مدارس و مساجد اشاره و تاکید کرد: با ایجاد تفاهم نامه ۶.۵  میلیاردی، بنیاد ۵۰درصد سهم خود را  انجام داده و برای تجهیز مدارس۲.۵ میلیارد تومان خرید کامپیوتر، کولر، تعمیرمدارس و تمعیر سرویس بهداشتی انجام داده همچنین ۲.۵ میلیارد تومان در زمینه خرید بلندگو، فرش مساجد، کولر، تمعیرسرویس بهداشتی هزینه شده است.

دبیر پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده افزود: بنیاد پروژه های زیادی تعریف کرده که می توان به آب رسانی روستاهای” گندم زار”،”سفیدخانی”،”حومه غربی”، آبخیزداری، خرید وسیله دمنده برای اطفاءحریق ،یک میلیارد و۳۰۰میلیون تومان بهسازی معابر شهرو آسفالت ساخت پل دو”شهرک شهیدرجایی و فجر” بااعتبار ۹۰۰میلیون تومان، زیرسازی وآسفالت روستای مالشیخ اشاره کرد.

مرادی گفت: شهرستان لنده در حوزه کشاورزی دارای استعدادهای فراوانی است که بنیاد علوی برای کمک به کشاورزان وترویج کشاورزی اقدام به خرید وسایل بذرپاش، سرنگهای مخصوص واکسیناسیون، آموزش کشاورزان کرده است.
وی تصریح کرد: ۴۷۰نفر در بحث اشتغال زایی از بنیاد علوی وام دریافت کردند ‌که تحول قابل چشمگیری در مهاجرت معکوس به روستاهای که خالی از سکنه بودند صورت گرفت.

دبیر پیشرفت نهاد و آبادانی شهرستان لنده گفت: ۶۰نفر در زمینه کشت گیاهان دارویی وام دریافت کردند که اقدام به کشت گیاهانی شامل “آویشن”،”نعنا فلفلی”،” رزماری”،”سیاه دانه” و “کرفس”کردند.

مرادی پور بیان کرد: تاکنون برای ۵۰۰نفر شغل مستقیم در شهرستان لنده ایجاد شده است که اگر مردم به این باور برسند کشاورزی و دامداری از مهم ترین شغل های موجود در جامعه هستند می توانیم برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

  • نویسنده : طیبه برزیان
  • منبع خبر : فریادجنوب