درخطبه های نماز جمعه پاتاوه مطرح شد:ستیزباجاهلیت، خط اصلی حضرت فاطمه س/جنگ برای نتانیاهو، به منزله مرگ و حیات است
درخطبه های نماز جمعه پاتاوه مطرح شد:ستیزباجاهلیت، خط اصلی حضرت فاطمه س/جنگ برای نتانیاهو، به منزله مرگ و حیات است

خبرفریادجنوب: حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت»ظهرامروز(24آذرماه)درخطبه های نماز جمعه شهرپاتاوه با توصیه مومنین به تقواوپرهیزگاری،به موضوع خطبه،تقوا ودعوت به نماز به نقل ازحضرت زهراسلام الله علیها گفت:  تقوای خدا را آنگونه که باید، در پیش گیرید ،ما وسیله خداییم در میان بندگان و خواص او هستیم ما حجت او هستیم،ووارثان پیامبرانی. یکی از اصول و […]

خبرفریادجنوب:

حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت»ظهرامروز(24آذرماه)درخطبه های نماز جمعه شهرپاتاوه با توصیه مومنین به تقواوپرهیزگاری،به موضوع خطبه،تقوا ودعوت به نماز به نقل ازحضرت زهراسلام الله علیها گفت:

 تقوای خدا را آنگونه که باید، در پیش گیرید ،ما وسیله خداییم در میان بندگان و خواص او هستیم ما حجت او هستیم،ووارثان پیامبرانی. یکی از اصول و قواعد کلی دعوت به نماز، تقویت جرئت و شهامت فرزندان می باشد، بسیاری از افرادی که از انجام کارهای خیر محرومند، به علت ضعف اراده و جرات است، همانگونه که به پیامبران علیهم السلام، نسبت مجنون، ساحر، کاهن، شاعر وکذاب می‌دادند، ولی در آنان هیچ گونه تزلزلی پیدا نمی‌شد.

خطیب جمعه،مومن رابه مثل کوه تشبیه کرد وافزود:مومن مثل کوه هست و از آهن هم برتر است ،با این تفاوت که کوه ممکن است ،ریزش کند ولی در مومن هرگز ریزشی نیست وآهن در آتش تغییر می کند ولی مومنی مثل حضرت ابراهیم علیه السلام رادرآتش انداختندقویترشد.خداوند متعال در سوره لقمان آیه ۱۷ فرمودند:

حضرت لقمان به فرزندش فرمود: فرزندم! نماز را برپا دار وامر به معروف و نهی از منکر کن ،بر آن چه از سختی‌ها به تو می‌رسد مقاومت کن.

خطبه خوان جمعه بابیان اینکه،حضرت امام علی و حضرت فاطمه علیهما السلام، دختری تربیت کردند به نام حضرت زینب سلام الله علیها،افزود:

دختری که سخت‌ترین ضربه‌ها را دید و مصائب زیادی در زندگی و در کربلا و در دوران اسارت این مصائب به اوج رسیده و در او تزلزلی به وجود نیامده است .

لذادر اسلام ،تآکیدشده:با افراد ترس ترسو مشورت نکنید زیرا آنها جرآت شما را از بین می‌برند.

حجت الاسلام سیادت درخطبه سیاسی نمازابتدابه دیداررهبرمعظم انقلاب در15آذرماه جاری دردیداراعضای کنگره شهدای آذربایجان شرقی اشاره وازلسان معظم له گفت: نگذارید جوشش خون شهیدان فرو بنشیند، باید گوهر درخشان وجودی شهیدان، به نسل جدید منتقل بشود و الگو بدهد.

امام جمعه،باتسلیت(3جمادالثانی)سالروزشهادت حضرت فاطمه زهرا«سلام الله علیها» ستیزباجاهلیت راخط اصلی حضرت فاطمه بیان کرد واظهارداشت:رهبرواقعی با جهادی نمونه،عصر تآویل که ویژگی‌های آن عصرعبارت است از :

جریان نفاق-زمانه اختلاط حق وباطل-زمانه بروزوظهورجنگ‌های مذهبی،که پیامبر اسلام (ص)درهمین راستافرمودند:

در میان دو جاهلیت برانگیخته شدم که دومین آن بدتر از اولی است ۵ -عصر تآویل، پیامبر اسلام فرمودند :یا علی !من برای نزول قرآن می‌جنگم و شما برای تأویل قرآن می‌جنگید، عصرتآویل،عصر تبیین معارف در مکتب نهج البلاغه  بود.بی بی هر دو عالم الگوی جهاد تبیین،مجمع تمام خوبی‌هاوالگوی جامعی برای همه ما است.

سید رحمت الله سیادت دربخش سیم خطبه سیاسی،با گرامیداشت «27»آذرسالروزشهادت آیت الله مفتح (ره)روزوحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان امامین انقلاب اظهارداشت:دانشگاه وحوزه‌های علمیه،روحانیون می‌توانند دومرکز باشند برای تمام ترقیات،وتمام پیشرفت‌های کشور ومی‌توانند دو مرکز باشند برای تمام انحرافات، ازدانشگاه است که اشخاص متفکرو متعهد بیرون می‌آید.

وی از لسان امام حی انقلاب افزود:موسسه علم ودین دوشعبه دارد،شعبه حوزه‌های علمیه و شعبه دیگر دانشگاه‌ها هستند ،اما باید با هم مرتبط خوشبین باشند،باهم کار کنند ازهم جدا نشوندوازیکدیگر استفاده کنند.شهید مفتح ،کم نمود و کم تظاهراما پرحضور و پرتحرک بود،اوازپیشروان حقیقی مبارزه با طاغوت بود،ملجآ جوان‌های دانشجوی مسلمان بوده است.

حجت الاسلام سیادت درفرازپایانی خطبه سیاسی با طرح این سوال که؛چرا حملات اسرائیل درجنوب نوارغزه متمرکز شده است؟ به چندین دلیل،اشاره وگفت:

نابودی حماس-آزادی کلیه اسرای صهیونیستی ازغیرنظامی‌ها و نظامی‌ها -در جنوب نوار غزه دو شهر یا منطقه مهم وجود دارد خان یونس ورفح می‌باشند آنها مدعی شدند؛که اکثررهبران حماس در جنوب نوار غزه هستند. درنهایت کوچ اجباری ،هدف راهبردی صهیونیست‌ها است،آنها قصد دارندمردم مناطق جنوب غزه را به مصر کوچ دهند،اما با مخالفت قاطع دولت مصروهمچنین مقاومت مردم غزه مواجه شده‌اند.واقعیت این است که،این جنگ برای نتانیاهو، به منزله مرگ و حیات است، آنها دنبال دستاورد هستند و تاکنون هیچ گونه دستاورد نظامی به دست نیاوردند در همه زمینه‌ها شکست خوردند لذا آمریکا و حامیانشان اعلام کردند؛حذف حماس ممکن نیست زیرا حماس، یک تفکر است.تحلیلگران صهیونیست به ناکامی ارتش اسرائیل درغزه ازنبرد سخت پیش روی خبر دادند.

  • نویسنده : امیدعلی بهمن یار
  • منبع خبر : واحدرسانه، نهادامامت جمعه بخش پاتاوه