درد دل‌های خبرنگاران با رئیس بسیج رسانه کشور/ از نبود مسکن تا دغدغه بیمه
درد دل‌های خبرنگاران با رئیس بسیج رسانه کشور/ از نبود مسکن تا دغدغه بیمه
رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رئیس بسیج رسانه کشور به بیان مشکلات و دغدغه خود پرداختند. درد دل‌های خبرنگاران با رئیس بسیج رسانه کشور/ از نبود مسکن تا دغدغه بیمه

به گزارش فریاد جنوب و به نقل فارس از یاسوج، مسعود بصیری در دیدار با هیات اندیشه‌ورز و  جمعی از نخبگان رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان دارای سرمایه فرهنگی عظیمی است، گفت: فعالیت ۲۰۰ پایگاه خبری، خبرگزاری و روزنامه در این استان هم یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و همین امر موجب شده کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت به لحاظ رسانه رتبه برتر کشور باشد.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به مشکلات خبرنگاران افزود: چرا نباید خبرنگاران تعاونی مسکن و بیمه داشته باشند؟

وی با بیان اینکه خبرنگاران یک نظام صنفی جامع ندارند که از خودشان حمایت کنند، گفت: سازمان نظام صنفی خبرنگاران تشکیل شود این مسئله را یکبار برای همیشه حل کنیم که مطالبه ما از دولت سیزدهم و وزیر ارشاد تشکیل نظام صنفی برای خبرنگاران است.

بصیری بیان کرد: همانطور که همواره دغدغه معیشت معلمان وجود دارد و دغدغه‌ها حل این مسائل و مشکلات است معیشت خبرنگاران هم باید دیده شود، ضمن اینکه نیازمند بودجه پالایش شده برای خبرنگاران هستیم.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران را به جد پیگیری می‌کنم، افزود: بسیج رسانه کار جذب، نظم و ساماندهی خبرنگاران را بر عهده دارد و برای بسیج اصلاح‌طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی ندارد.

پیش از سخنان رئیس بسیج رسانه کشور رضا خردمند معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  سال ۹۴ تنها یک سایت مجوز‌دار در استان بود اما طبق ساماندهی که ارشاد استان انجام داد هم‌اکنون ۱۱۵ پایگاه خبری دارای مجوز فعال هستند و در این خصوص رتبه برتر کشور را در اختیار داریم.

وی با اشاره به ۱۴ خبرگزاری و ۴۵ نمایندگی روزنامه کشوری در استان گفت: خانه مطبوعات استان ۱۷۰ عضو دارد. رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد یکی از پویاترین رسانه‌ های کشور هستند.

خردمند با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای نیازمند آموزش بیشتری است، گفت: که اگر ریل‌گذاری درستی انجام شود مشکلات حل می‌شود، بیمه خبرنگاران یکی از مهمترین دغدغه خبرنگاران است و قانون مانع اصلی برای بیمه خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم خبرنگاران همه رسانه‌های استان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، افزود: بیمه تکمیلی در صورتی است که خبرنگاران بیمه پایه داشته باشند.

خردمند با بیان اینکه بنا بر مشکلاتی که وجود دارد خبرنگاران خبرگزاری‌ها نمی‌توانند در خانه مطبوعات عضو شوند، گفت: کار خبری شغل اصلی ۸۰ درصد خبرنگاران است و درآمد چندانی برای خبرنگاران ندارد لذا وضعیت درآمدی خبرنگاران بسیار نگران کننده است.

احمدپور معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استانی انقلابی است و رسانه‌ها در استان از جایگاه متفاوتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های این استان مطالبه‌گر و دغدغه مردم را دارند گفت:  علی‌رغم اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی مقام معظم رهبری از شرایط فضای مجازی گلایه‌مند هستند که نیازمند تدوین نقشه راه در این خصوص هستیم.

وی بیان کرد: آنچه مورد انتقاد است اینکه چند عملیات آفندی در حوزه بسیج رسانه تعریف شده و چند حسن باقری توانستیم شناسایی کنیم؟

در ادامه سید داودی موسوی نبود مسکن را از دغدغه‌های خبرنگاران دانست و گفت: در صورت امکان تعاونی مسکن سپاه یار و مددکار بسیج رسانه استان باشد.

مسئول خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درصدی از بودجه فرهنگی سپاه به خانه مطبوعات اختصاص داده شود، گفت: بسیج رسانه کشور برای تهیه جهیزیه خبرنگاران استان را مورد حمایت قرار  دهد.

در ادامه هم برخی اعضای جلسه به بیان مطالب و دغدغه‌های رسانه‌های استان پرداختند.