درگذشت روحانی برجسته کهگیلویه و بویراحمد | زمان و مکان مراسم تشییع
درگذشت روحانی برجسته کهگیلویه و بویراحمد | زمان و مکان مراسم تشییع
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن محقق یکی از روحانیون برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، دبیر ستاد ارتحال مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محقق گفت: آیین وداع با پیکر این عالم ربانی روز شنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۱۲ با حضور شاگردان و دوستداران آن مرحوم در مسجد حضرت جواد الائمه شهر اهواز برگزار می‌شود.

دانیال اریکه افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محقق نیز روز یکشنبه ۲۶ شهریور در شهرستان دهدشت (زادگاه حجت الاسلام محقق) برگزار خواهد شد.

نگاهی گذرا به زندگینامه عالم ربانی حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن محقق

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن محقق در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه وبویراحمد چشم به جهان گشود که اطلاعات گسترده، بیان جذب و لحن شیرین این عالم ربانی، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود.

این فقیه مردمی دروس حوزوی خود را در شهر قم و اهواز در محضر استادان بنام حوزه همچون آیت الله العظمی میر سید علی بهبهانی؛ آیت‌الله العظمی شیخ ابوالحسن انصاری، آیت الله العظمی مروج دنبال کرد که پس از اتمام درس‌های حوزه به تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه علمیه بهبهانی اهواز و تدریس در دانشگاه و تالیف کتاب صرف کردند.

تسلط آن دانشمند بر آیات، روایات، ادعیه، تاریخ اسلام و زیست سلوکی علما، میراث تمدنی، عرفان و اخلاق بر رشد مخاطبان موثر بوده و علاقمندان به اندیشه این خطیب سخندان می توانند از تالیفات وی از جمله «شرح دعای کمیل»، «شرح خطبه همام وصف پرهیزکاران»، «پنجاه مجلس در اخلاق»، «شور شیدایی» و….بهره مند شوند.

این عارف بصیر و سالک خبیر، بانی مسجد امام جواد(ع) در منطقه «پاداش» اهواز به عنوان مرکزی فرهنگی و معنوی است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی