در جدول واکسیناسیون کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد چه رتبه ای دارد؟
در جدول واکسیناسیون کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد چه رتبه ای دارد؟
با توجه به نشر مطلبی مبنی بر واکسینه شدن ۲۵ درصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و قرار داشتن استان در انتهای جدول واکسیانسیون کرونا ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جوابیه ای صادر کرد .

 

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ با توجه به نشر مطلبی مبنی بر واکسینه شدن ۲۵ درصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و قرار داشتن استان در انتهای جدول واکسیانسیون کرونا ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جوابیه ای صادر کرد .

در متن جوابیه دکتر محمد مهدی بانشی آمده است:

به نام خدا

احتراماً در پی درج خبری با عنوان «کهگیلویه و بویراحمد در انتهای جدول واکسیناسیون کرونا» به استحضار می رساند استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت همه جانبه مدیران استانی و دانشگاهی و فعالیت‌های ایثارگرانه کارکنان حوزه سلامت، از استانهای با عملکرد مطلوب در همه زمینه ها از جمله واکسیناسیون کووید ۱۹ بوده که وزیر محترم بهداشت و معاون بهداشتی محترم در جلسات متعدد کشوری به این توانمندی اشاره نموده اند .

آمار ارائه شده در جدول ضمیمه خبر فوق و مقایسه استانها،مبنای مشخصی ندارد. با توجه به آماری که تا ساعت ۱۴ روز پانزدهم شهریور از سامانه سیب استخراج گردید در کشور ۲۴ میلیون و صد هزار دوز واکسن تزریق و در سامانه ثبت شده است که در استان نیز این آمار به ۳۱۰ هزار دوز می‌رسد. با توجه به جمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان نسبت به جمعیت ۸۴ میلیونی کشور تعداد دوز مورد انتظار برای استان ۲۱۵ هزار دوز می باشد که با تزریق انجام شده ۴۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم .در گروه هدف ۵۲۰ هزار نفری که جمعیت بالای ۱۸ سال استان را شامل می‌شود بیش از ۴۱ درصد واکسن نوبت اول و بیش از ۱۷ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت نموده اند که جزو استان‌های با پوشش بالای واکسیناسیون قرار داریم. ضمناً در جلسه برگزار شده با معاون محترم بهداشتی وزارت در یوم جاری استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های با سرعت بالا در تزریق واکسن کووید ۱۹ ذکر گردیدو حتی در واکسیناسیون زنان باردار استان دوم کشور هستیم که فایل آن به پیوست ارسال می گردد.

ضمنا با توجه به اعلام رسمی دکتر گویا؛ مدیر بیماری های واگیر وزارت بهداشت جدول منتشر شده در فضای مجازی فیک و غیر واقعی می باشد.

لذا شایسته است به منظور قدردانی از زحمات کادر خستگی‌ناپذیر بهداشت و درمان استان که در این ایام کرونا با تلاش مضاعف و شبانه روزی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت مردم کوشش می نمایند این جوابیه در سایت متبوع به اطلاع مردم عزیز رسانده شود تا مثل همیشه یار و یاور سربازان خود در خط مقدم مقابله با کرونا باشند و از سوء استفاده افراد مغرض در این زمینه جلوگیری گردد.در پایان استدعا دارد اگر نمی توانیم باری از دوش عزیزان زحمتکش مبارزه با کرونا برداریم حداقل با انتخاب تیترهای خبری مایوس کننده و قدر ناشناسانه بر  روح و روان این مدافعان سلامت نتازیم.

برای همه خدمتگزاران صدیق توفیق الهی را استدعا دارم.

 


١٨:٣٣ – 

  • نویسنده : پریماه مجاهدپور