در دیدار اعضای هیات امنای امامزاده علی(ع) ومدیران  اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد چه گذشت؟
در دیدار اعضای هیات امنای امامزاده علی(ع) ومدیران  اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد چه گذشت؟
فریادجنوب : سید صدرالله کشاورزرئیس هیات امنای امامزاده علی (ع) پایان از مدیر کل اوقاف و امور خیریه تقاضانمود توانمندسازی،سرمایه‌گذاری و ساماندهی امامزاده علی علیه السلام را در دستور کار قرار دهد وچنانچه حمایتی از اوقاف ومیراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان انجام شود ،می‌توانیم منابع پایدار را جهت امامزاده علی علیه السلام به وجود بیاریم،چرا که افکارعمومی منتظر تعیین تکلیف طرح طرح و ساماندهی حرم هستند.

در روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ نشست هیات امنای امامزاده علی علیه السلام با مدیر کل و معاونین اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب در این نشست صمیمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای هیات امنا ی امامزاده علی (ع)گفت: زحمت و تلاش و کوشش جهت بقاع متبرکه یک سنت حسنه است و امامزاده علی علیه السلام در سطح کشور یکی از امامزادگان واجب التعظیم هست که معجزات و کرامات این امامزاده شهره عام و خاص بوده و هست و ان شاءالله با وحدت و انسجام هیئت امنا که هر یک دارای تخصص و توانمندی خاصی هست بتوانند در اهداف غایی موفق و موید باشند.
عباس نصیر اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رویکرد اقتصادی امامزادگان پرداخت و گفت: امامزادگان علاوه بر رویکرد دینی ،می توانند رویکرد اقتصادی و گردشگری جهت آن منطقه داشته باشند و گاهی می بینیم وجود مقدس یک امامزاده در یک مکان آن منطقه را به شهرستان تبدیل کرده و امامزاده علی علیه السلام با توجه به قدمت تاریخی و بافت گردشگری روستای سادات ، می‌تواند در آینده یکی ازنقاط مطرح گردشگری استان باشد.

در ادامه این نشست ،سید صدرالله کشاورز رئیس هیئت امنای امامزاده علی(ع)ضمن معرفی اعضای هیات امنا ، گذاری بر قوانین جاری بر اماکن متبرکه پرداخت و گفت: یکی ازمشکلات اساسی امامزاده علی (ع) نبود طرح جامع مشترک است ، اداره اوقاف و میراث فرهنگی و اعضای هیئت امنای امامزاده علی(ع) به توافق مشترک طرح توسعه حرم نرسیده ایم .
کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌های خودبه ظرفیت های گردشگری حرم پرداخت و گفت :چنانچه حمایت‌های لازم از طرف متولیان انجام گیرد می توان آن را به یک نقطه گردشگری تبدیل کرد.

سید صدرالله کشاورز به مرمت و بازسازی حرم مطهر امامزاده علی علیه السلام مشاهده کرد و گفت ؛مجموعه میراث فرهنگی اعتقاد راسخی نسبت به انجام این مهم دارند و امید می رود با انجام یک نشست مشترک فی مابین اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی بتوانیم گامهای مثبتی جهت مرمت و بازسازی امامزاده برداریم .
رئیس هیئت امنای امامزاده علی علیه السلام به گستره جمعیتی امامزاده در سطح کشور اشاره کرد و گفت ؛اولادامامزاده علی علیه السلام در سراسر کشور به خصوص استان های کهگیلویه بویر احمد، فارس ،خوزستان، بوشهر اصفهان و چهار محال بختیاری ساکن هستند و این ظرفیت ،ظرفیت بسیار خوبی است جهت تکمیل طرح توسعه حرم امامزاده علی سلام .
سید صدرالله کشاورزرئیس هیات امنای امامزاده علی (ع) پایان از مدیر کل اوقاف و امور خیریه تقاضانمود توانمندسازی،سرمایه‌گذاری و ساماندهی امامزاده علی علیه السلام را در دستور کار قرار دهد وچنانچه حمایتی از اوقاف ومیراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان انجام شود ،می‌توانیم منابع پایدار را جهت امامزاده علی علیه السلام به وجود بیاریم،چرا که افکارعمومی منتظر تعیین تکلیف طرح طرح و ساماندهی حرم هستند.

در ادامه مهندس سید مجید پریچهر عضو دیگر هیئت امنای امامزاده علی از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تقاضا نمود که اوقاف وامور خیریه یک پل ارتباطی باشد بین خیرین خارج ازاستان واعضای هیئت امنای مازاد علی علیه السلام تا ب بتوانیم از پتانسیل خیرین به نحو احسن استفاده کنیم ، چرا که خیرین بسیاری در سطح کشور هستند که حاضرند مصالح ساختمانی در اختیار امامزادگان قرار دهند و با توجه به طرح توسعه حرم امامزاده علی نیاز هست با خیرین خارج از استان رایزنی و ارتباط لازم برقرار شود

سید عبدالرحمان خادمی عضو دیگر هیئت امنای امامزاده علی (ع) به تشریح طرح مبلمان و آورده منابع مالی توسط خیرین امامزاده علی علیه السلام در محوطه غربی پرداخت و گفت: انتظار می‌رود، اوقاف و امور خیریه حمایت‌های مالی و خود را نسبت به طرح مبلمان حرم داشته باشند وباتوجه به سخت گیری های سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان ،عملاً امامزاده فاقد یک طرح جامع مبلمان بوده است.

در ادامه سید داود موسوی منش عضو دیگر هیئت امنای امامزاده علی علیه السلام گفت: یکی از ظرفیت هایی که در سطح استان برای معرفی امامزادگان مغفول مانده ظرفیت رسانه ای است وانتظار می رود اوقاف و امور خیریه استان نسبت به برگزاری یک جشنواره رسانه‌ای در خصوص معرفی پناسیل امامزادگان واجب التعظیم استان اقدام نماید.

در ادامه این نشست صمیمی سید مسعود دانشی دیگرعضو هیات امنای امامزاده علی (ع) ضمن برشمردن خصایص نیکوی رئیس هیات امنای امامزاده علی علیه السلام گفت: امامزاده علی علیه السلام دارای ۵اولاداست که از قدیم الایام تا کنون هیئت امنا ی امامزاده متشکل از نمایندگان این ۵اولاد بوده ،صمیمیت اتحاد و همدلی هیئت امنا زبانزد بوده و هست .
سید مسعود دانشی گفت : امامزاده‌ علی (ع) تنها امامزاده ای است که به صورت دو مدیریتی اداره میشود و این مهم نیاز به هماهنگی بیشتری می باشد و اداره اوقاف و امور خیریه می تواند اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف بقاع متبرکه انجام و هیئت امنا نیزبه عنوان بازوی مطمئن می تواند به شتاب بخشی این اقدامات کمک نماید .
دانشی افزود دوربین مردم روی اوقاف و هیئت امنا ذوم شده و امامزاده علی (ع) هم از نظر قدمت و هم از نظر کثرت جمعیتی، بسیار بالا و گسترده است و طبیعتاً اولاد امامزاده علی (ع) توقعات وانتظارات به حقی از اوقاف و هیئت امنا دارند و ما باید جوابگوی این مطالبات باشیم .
دانشی در بخش پایانی صحبتهای خود به زائر پذیری امامزاده علی اشاره کرد و گفت با توجه به زائرپذیری امامزاده علی علیه السلام می بایست مسائل فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرارگیرد.

سید مسعود ارجمند دیگر عضو هیئت امنای امامزاده علی علیه السلام گفت: بحث حریم امامزاده بزرگترین مانع هست، همسایگان امامزاده ادعایی دارند و امید می‌رود با کمک و مساعدت اوقاف و با تاکید بر رعایت حقوق همسایگان امامزاده علی(ع) حریم مشخص شود.

سید احمد فقیهی عضو دیگر هیئت امنای امامزاده علی علیه السلام ،ضمن عرض تبریک روز ارتش گفت: معارضات اجتماعی یکی از مشکلات اساسی امامزاده هست واوقاف خود نیزدر متن این معارضات قرار دارد .
فقیهی گفت: طبق قانون، متولی قبرستان های متروک، اداره اوقاف و امور خیریه هست و متاسفانه شاهد هستیم که در قبرستان متروکه درخت گردو غرس میشود و چرا اوقاف در این خصوص سکوت کرده وبا کسانی که با این اقدام باعث بروز اختلاف ودست درازی به منابع واموال  غیر منقول اوقاف می شود برخوردی صورت نمی گیرد و با رایزنی که با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی داشتیم این مناطق باید به تملک حرم مطهر دربیاید.
مدیر حقوقی امامزاده علی(ع) در بخش پایانی صحبت های خود به ضرورت هماهنگی اوقاف با هیئت امنا در دعواهای مطروحه اشاره کرد و گفت انتظار می رود در مسائل حقوقی به صورت هماهنگ عمل شود تا شاهد تناقض در رفتار و گفتار نباشیم .

سید علی رضوی دیگر عضو هیئت امنای امامزاده علی(ع) به مشکلات کارتخوان نصب شده در حرم اشاره کرد و گفت تعدادی از منوهای این کارتخوان تعریف نشده و خیلی از علاقه مندان به زیارت امامزاده علی علیه السلام مشتاقند ، کمکهای خود را به حوزه عمرانی امامزاده اختصاص دهند و عملاً با نصب این کارت خوان قادر به انجام این مهم نخواهند بود
مدیر مالی حرم مطهر در بخش پایانی خود گفت ؛تا زمانیکه دوربین های نصب شده در حرم توسط ناظر اوقاف تایید وتحویل نگرددهیچ گونه پرداختی به نصاب انجام نمی شود
حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاسم مومنی شاد معاون اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲بقعه متبرکه در سطح استان درسطح ۲ هستند که تسهیم بندی (عمرانی ، مدیریتی وفرهنگی) صورت می گیردو امامزاده علی(ع) جزو بقاع متبرکه شاخص در استان وکشور می باشد.

مومنی شاد افزود؛ طرح توسعه ومبلمان حرم امامزاده علی (ع)یکی از کارهای عمرانی بی نظیری است که باحمایت خیرین ومنسوبین امامزاده صورت گرفته وجا دارد از بانی این اقدام درخو تقدیر جناب آقای سید عبدالرحمان خادمی تقدیر وتشکر کنم وما باید همیشه یک مساله را مد نظر قرار دهیم وآن هم مصالح امامزاده علی(ع) بر مردم ترجیح داده شود
در ادامه مهندس عبدالهی معاون بهره برداری اوقاف وامور خیریه استان  گفت؛، یکی از شاخص ترین اعضای هیئت امنای امامزادگان استان امامزاده علی علیه السلام هست و می بینیم که با تخصص های متفاوت در بحث حرم پیشگام و پیش‌قدم هستند و تنها بقعه ی متبرکه ای که اعتبارات آن بیشتر از محل جذب خیرین صورت میگیرد امامزاده علی(ع) است و منابع خوبی به این سمت هم هدایت می شود

در پایان این نشست صمیمی دهقان رئیس اداره حراست و حقوقی اوقاف و امور خیریه به لزوم سند دار نمودن امامزاده علی علیه السلام وحریم آن اشاره کرد و گفت؛ نکاتی که در خصوص دستگاه کارت خوان و همچنین غرس درخت گردو در قبرستان متروکه امامزاده صورت می گیرد به صورت ویژه توسط اوقاف و امور خیریه رصد و پیگیری خواهد شد

درپایان این نشست احکام اعضای هیات امنا تقدیم گردید