دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی عمه خود را تهدید کرد
دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی عمه خود را تهدید کرد
رئيس پليس فتا کهگيلويه و بويراحمد از شناسايي و دستگيري فردي که از طريق شبکه اجتماعي واتس‌آپ اقدام به ايجاد مزاحمت و تهديد براي عمه خود کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:سرهنگ روح الله شهبازی‌پور، رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت، فحاشی و تهدید او توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی واتس آپ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی واتساپ با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به تهدید، فحاشی و انتشار تصاویرخصوصی شاکیه نموده که این موضوع سبب هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت‎ برای شاکیه شده است.

سرهنگ شهبازی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات به دست آمده متهم که پسر برادر شاکیه بود را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌ با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و در ادامه گفت: با ایجاد حساب کاربری واتس‌آپ با شماره جعلی، اقدام به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و حاوی الفاظ رکیک برای شاکی کرده و برای وی ایجاد مزاحمت می‌کردم.

وی هشدار داد: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران، بدون رضایت آن‌ها‌، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و این موضوع برابر قانون جرم است و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرهنگ شهبازی‌پور از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد