دشمن از روحیه شهادت طلبی و جهادی در ایران اسلامی واهمه دارد
دشمن از روحیه شهادت طلبی و جهادی در ایران اسلامی واهمه دارد
شاید دشمن از حیث نظامی توانمندی هایی داشته باشد اما آن چیزی که دشمن را به ارعاب و تهدید وادشته است و از نیروهای نظامی ایران اسلامی حساب می برد حس معنویت ، روحیه شهادت طلبی ، روحیه جهادی، روحیه استکبار ستیزی , اعتقاد و باور قلبی به آموزه های دینی است که امام خمینی ره به ما یاد دادند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب ؛مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن چیزی که دشمن را به ارعاب و تهدید وادشته است و از نیروهای نظامی ایران اسلامی حساب می برد حس معنویت، روحیه شهادت طلبی، روحیه جهادی، روحیه استکبار ستیزی, اعتقاد و باور قلبی به آموزه های دینی است .

کلاس بصیرتی و عقیدتی با حضورمسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح , حجت الاسلام پیروز مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 48 فتح، پاسداران و سربازان وظیفه تیپ در یاسوج برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به بیان ویژگی های رفتاری امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی ره به شدت مخالف اسلام آمریکایی و طرفدار سر سخت اسلام ناب محمدی بودند.

حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک گفت: امام ره در همه مقاطع و دوران زندگی خود متکی بر خدا بودند و به فرمایش رهبر انقلاب محاسبات معنوی در تصمیم گیری ها و تدابیر ایشان به معنای واقعی به چشم می خورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاید دشمن از حیث نظامی توانمندی هایی داشته باشد اما آن چیزی که دشمن را به ارعاب و تهدید وادشته است و از نیروهای نظامی ایران اسلامی حساب می برد حس معنویت ، روحیه شهادت طلبی ، روحیه جهادی، روحیه استکبار ستیزی , اعتقاد و باور قلبی به آموزه های دینی است که امام خمینی ره به ما یاد دادند.

وی ابراز داشت: از اصول حاکم بر رفتار امام (ره ) ضدیت با استکبار ، استثمار و استبداد بود و در ادبیات و سخنرانی های امام مخالفت با نظام سلطه به رهبری آمریکا موج می زند و می فرمود ” تمام گرفتاری های جهان اسلام از آمریکاست” و هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید ” و امریکا ام الفساد قرن است ” آمریکا و اسرائیل تروریست بالذات دولتی هستند ” و این یعنی اوج ضدیت با استکبار و استثمار در عالم.

حجت الاسلام حکمتی نیک عنوان کرد: اهمیت به نقش مردم از دیگر اصول حاکم بر رفتار سیاسی امام بود و معتقد به مردم سالاری دینی بودند و از نگاه ایشان نقش مردم تعیین کننده است .

وی بیان کرد: اصل دیگر اصل استقلال طلبی امام خمینی ره بود و از همان ابتدا فرمود ند ” ما نان و پنیر خود را می خوریم و روی پای خود می ایستیم ” مفهوم این سخن یعنی استقلال و معتقد بودند در عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و .. خودمان باید استقلال کامل داشته باشیم و نگاهی به بیگانگان نداشته باشیم و رهبر معظم انقلاب نیز این خط و مشی ها را دنبال می کنند.

حجت الاسلام حکمتی نیک در ادامه به یکی از مباحث اخلاقی اشاره کرد و گفت: یکی از مفاهیم ارزشی در آموزه های دینی شجاعت است و با این مشتقات و حروف در قرآن ذکر نشده است اما آیات زیادی در قرآن وجود دارد که این مفهوم ارزشی را تایید می کند .

وی گفت: در موارد متعدد خداوند از انسان های شجاع یاد کرده است و انسان های بزدل و ترسو که در مقابل دشمن شجاعت ندارند را مذمت کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک فرمانده نظامی انقلابی باید در عین برخورداری از کاردانی و علم ودانایی از چابکی و چالاکی لازم نیز برخوردار باشد.

وی بیان کرد: اولین نشانه از نشانه های انسان شجاع برخورداری از حلم و بردباری است و در مواجهه با بی ادبی دیگران صبور هستند و این ویژگی در رفتار و منش ائمه اطهار (ع) به وفور دیده می شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: دومین نشانه انسان های شجاع غلبه برهوای نفس است و شجاعت دینی انسان را از این رذایل باز می دارد.

وی افزود: سومین نشانه انسان های شجاع سخاوت و بخشش است و بخیل و خسیس نیستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت : چهامین ویژگی انسان های شجاع صداقت و راستگویی است و هرگز دروغ در رفتار و کردار انها وجود ندارد.

وی افزود: پنجمین نشانه انسان های شجاع غیرت دینی است که هم غیرتی دینی ، وطنی و ناموسی دارند و در مقابل تهاجم دشمن به مرزهای جغرافیایی و اعتقادی شجاعت و غیرت خود را نشان می دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی از مصداق های شجاعت مقابله با دشمن در میدان جنگ است .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصداق های شجاعت، شجاعت در عرصه مدیریت و فرماندهی دینی است ، گفت: وقتی اوایل دوران دفاع مقدس خبر به امام خمینی ره رسید که صدام به پنج نقطه مهم از کشور حمله کرده است فرمودند” دیوانه ای آمده و سنگی انداخته و فرار کرده است” که با بیان این جمله دشمن را مرعوب و به رزمندگان اسلام روحیه بخشیدند.

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با گذشت 32 سال از دوران زعامت و امامت به عنوان یک رهبر شجاع با وجود تمامی تهاجم ها و تحریم ها و فشار بین المللی در مقابل دشمن ایستادگی کرده است و این یعنی شجاعت در عرصه مدیریت دینی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دیگر مصداق های شجاعت، شجاعت در برابر بلایا و مصیبت ها است و هنگامی که مصیبتی به انسان های شجاع می رسد جزع و فزع نمی کنند و تابع دستورات الهی هستند.

انتهای پیام/