دومین روز نحس کرونایی کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۹به روایت آمار
دومین روز نحس کرونایی کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۹به روایت آمار
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به بازگشايي دانشگاه ها در تاريخ ١٧ خرداد رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فيزيكي حدود ٢ متر براي دانشجويان و اساتيد لازم است. همچنين مطب ها، درمانگاه ها و كلينيك هاي خصوصي و دولتي كه دستورالعمل هاي بهداشتي را رعايت نكنند تعطيل خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در پانزدهمین روز از خرداد ماه 99 را در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

به گزارش فریادجنوب؛ دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از 230 مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، 31 مورد مثبت گزارش شده است.

وی ابراز داشت: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به 797 بیمار رسید که مبتلایان جدید هشت بیمار مرد و 11 بیمار زن در شهرستان گچساران، چهار بیمار مرد و پنج بیمار زن در شهرستان بویراحمد و دو بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان دنا می باشد.

دکتر یزدانپناه یادآور شد: 10 بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و چهار بیمار طی روز های گذشته به کرمان، شیراز، گناوه و ایرانشهر سیستان و بلوچستان سفر کرده اند .

دکتر یزدانپناه افزود: حفظ فاصله اجتماعی، عدم حضور در هر گونه مراسم، استفاده از مواد ضد عفونی کننده در مکان های عمومی و محل کار، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استفاده از وسایل نقلیه عمومی، پمپ بنزین و مراجعه به نانوایی، ادارات دولتی، فروشگاه های موادغذایی و سایر اصناف ضروری بوده و عاجزانه خواهش می کنیم مردم بیماری را جدی بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه ها در تاریخ ١٧ خرداد رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حدود ٢ متر برای دانشجویان و اساتید لازم است. همچنین مطب ها، درمانگاه ها و کلینیک های خصوصی و دولتی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل خواهند شد.

وی اذعان داشت: کوچکترین اشتباه و غفلت منجر به اتفاق های ناخوشایندی خواهد شد، کرونا کوچک و بزرگ یا پیر و جوان نمی شناسد و باید آگاهانه رفتار کنیم.