به گزارش فریادجنوب  ، غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نشست خبری که بمناسبت هفته دادگستری بیان کرد : پرونده ای که با مسالحه بخشیده شود دیگر حاشیه ندارد و پرونده ای که با حکم بسته شود ممکن است اعتراضاتی در پی داشته باشد مزارعی تاکید کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت و قاطعیت در اجرای […]

 

به گزارش فریادجنوب  ، غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نشست خبری که بمناسبت هفته دادگستری بیان کرد : پرونده ای که با مسالحه بخشیده شود دیگر حاشیه ندارد و پرونده ای که با حکم بسته شود ممکن است اعتراضاتی در پی داشته باشد

مزارعی تاکید کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت و قاطعیت در اجرای حکم بدنبال احیای حقوق شهروندی است ،  برای ۴ پروونده دادگستری با همکارانم حدود ۵ ماه وقت گذاشتیم تا پرونده منجر به عفو شد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد : برای کسی که سرقت ،قتل یا حمل مواد مخدر می کند رحم نمی کنیم اجازه نمی دهیم امنیت مردم خدشه دار شود برخی از جرایم خط قرمز ما است و تسهیلاتی برای زندانی شدن آنها قائل نمی شویم .

وی گفت : در بحث سرقت های مسلحانه دغدغه ای نداریم استان ما رتبه یک کشوری را در امنیت دارد در حوزه نزاع های دسته جمعی مشکلی نداریم در حوزه جرایم خشن مشکلی در استان نداریم .

رئیس کل دادگستری استان داد : در تاریخ سابقه ندارد که پرونده یک  قتل در کمتر از یک هفته نهایی شود لطف الهی بود دادستان و نیروی انتظامی بخوبی عمل کردند .

حجت السلام مزارعی با بیان اینکه در دادگاه کیفری ذره ای تعدل و تاخیر نداریم بیان کرد: قول می دهم به فضل الهی در ارتباط با پرونده قتل طلا فروش یاسوجی کیفر خواست در اینده ای نزدیک تنظیم شود و  جانیانی که این جنایت را مرتکب شدند به سزای اعمال خود برسند.

حجت السلام مزارعی : این اتفاق پایان  دیماه سال قبل اتفاق افتاد در حالی که هیچ ردپایی وجود نداشت لطف الهی و زحمات همه عزیزان و مدیریت دستگاه قضایی باعث گرفتار شدن انها شد که  بزودی حکم آنها اجرا خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان افزود: در حوزه امار در  طول سال ۹۶ قریب ۱۸۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده رشد ۲۵ درصدی داشته است بیش از ۲۰ هزار پرونده را در این سال ثبت و متمرکز کردیم که این اتفاق میمون در کمتر استانی رخ می دهد .

وی به آمار رسیدگی در پرونده ها اشاره کرد و گفت: در حوزه رسیدگی غلیرغم افزایش چشمگیر پرونده ،سرعت عمل در رسیدگی بسیار مناسب بود و همکاران من جهادی عمل کردند میزان مدت رسیدگی  یک پرونده در دادگستری به کمترین حد ممکن رسید.

حجت السلام غلامرضا مزارعی ادامه داد: در بحث دادرسی الکترونیک قوه قضاییه در حوزه امور مکانیزه پیشتارترین قوه در استفاده از طرفیت های بروز است .

مزارعی ار ارتباط به رتبه الکترونیکی دادگستری استان تصریح کرد: امروزدر ابلاغ الکترونیک علیرغم کسری ها در زیر ساخت ،در حوزه ای تی و اطلاعات و فناوری رتبه دوم  کشور را دارد  و در حوزه تقویت مجموعه اینتر نتی – امروز دادگستری استان غنی است استفاده  از بهترین ظرفیت های فیبر نوری با بهترین کیفیت اکثر استان بهره را دارد در برخی از شاخص مثل ابلاغ الکترونیک رتبه سوم کشوری را داریم .

وی عنوان کرد: در حوزه سخت افزار هیچج  مشکلی نداریم غنی و نیروهای پرکاری هم داریم در حوزه حقوق عامه و بیت المال چه محیط زیست و منابع طبیغی دادگستری استان قریب به هزار هکتار را  رفع تصرف کرده است .

رئیس کل دادگستری استان عنوان  کرد: در جاههایی که تصرفات سابق تدبیر دیگری شده است و عرصه تصرفات با درختکاری ها در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته شده است .

حجت السلام مزاری ادامه داد: در بحث کرامات انسانی ،احکام سبز را اجرا کردیم استان ما اولین استانی بود که در این زمینه اقدام کردند .

مزارعی با تاکید بر اینکه برای دفاع از عرصه ملی کوتاه نمی اییم گفت : در حوزه بهداشت در بیمارستانهای که به مردم خدمت نمی دهند و به کرامات انسانی بهایی نمی دهند به شدت برخورد خواهیم کرد و در حوزه حقوق عامه و ماه رمضان برخی از صنوف به احترام مردم روزه دار بسته شدند .

از مردم خواهش دارم که از اسلحه بجای خودش استفاده کرد در عروسی تیراندازی ها ممنوع است در این مکان ها اسلحه و لو مجاز دست کسی باشد برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با رانت خواری در هر کسوتی مبارزه خواهیم کرد و در این زمینه ورودهای خوبی هم بوده است اگر بخواهیم با کسی برخورد کنیم برای ما مهم نیست چه پستی داشته باشد .

رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر از زحمات پزشکی قانونی استان کفت : سال گذشته اقدام پزشکی قانونی استان در کشور بی نظیر بوده است جناره های متلاشی در کنار امکانات محدو که در این زمینه د خود دستگاه قضایی پیشقدم شد .

حجت السلام غلامرضا مزارعی ادامه داد : در حوزه سازمان زندانها مدیریت زندانهای استان بیشترین استفاده از تسهیلات زندانی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مبلمان شهری از دیگر حوزه هایی بود که مزارعی ورود کرد و گفت:دغدغه ما   رشد استان است مبلمان سهری موجود  استان در شان مردم استان نیست

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: قاضی دادگاه مثل کارمند بانک یاطلا فروش نیست بیشتر اوقات با افراد مجرم و بزه کار سر و کار دارد مجرم به قاضی راست نمی گوید و قاضی هم سعی می کند بهترین تصمیم و رای را صادر کند

مدیرکل دادگستری استان همچنین به سوء استفاده سلطنت‌طلبان از سخنان وی در سی‌سخت در خصوص قربانیان سانحه هواپیما اشاره کرد و گفت: فایل صوتی آن سخنرانی موجود است که من در آن جا گفته‌ام این که بگوییم اتفاقی افتاده و مشیت الهی بوده را نمی‌پذیریم لذا باید فرودگاه مقصد و مبدا و بین راه پاسخگو باشند اما ضد انقلاب با تحریف گفته‌های موجود من، این گونه وانمود کرده که کشته شدن جانباختگان سقوط، تقدیر الهی بوده در حالی که من چنین حرفی نزده‌ام.
به مقدار ۱۰۰۰ هکتار اراضی تصرف شده استان را رفع تصرف کردیم

*۳۰ هزار نهال غرص شده در اراضی ملی قلع و قمع شد

*رسیدگی به ۳۰ تا ۴۰ هزار پرونده سالانه در شورای حل اختلاف استان

*کاهش ۹ درصدی طلاق در استان به دلیل مصالحه در شوراهای حل اختلاف

*استفاده از امتیازات قانونی و فراقانونی توسط زندانیان در زندان‌های استان

*استان با ۱۳۱ قاضی و ۶۰۰ کارمند دستگاه قضایی هنوز هم کمبود نیرو و قاضی دارد

*در پرونده قتل طلافروشی یاسوج ۳ نفر متهم عضو اصلی سرقت و دو نفر مالخر بوده‌اند