رنگبندی گچساران قرمز کرونایی است
رنگبندی گچساران قرمز کرونایی است
فرماندار گچساران گفت: رنگ بندي شهرستان همچنان قرمز است و مشاغل هم بايد طبق همان رنگبندي قبل به فعاليت خود ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:علیرضا اتابک، فرماندار گچساران اظهار کرد: کادر درمان با تلاش بسیار و قابل تقدیر در میدان مبارزه با کرونا و واکسناسیون حضور دارند.

وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل تعطیلی برخی اصناف پر خطر در این شهرستان خیلی از اماکن و صنوف به صورت مخفیانه فعالیت دارند که این موضوع نیز باید بررسی شود.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این موارد نیز به صورت محدود و با اجرای کامل پروتکل‌ها نیز فعالیتی داشته باشند، تصریح کرد: این روزها شاهد سیرنزولی کرونا در شهرستان هستیم، ورودی بیماران به سمت مراکز درمانی کمتر و بهبودی بیشتر بیماران را نیز مشاهده می کنیم ولی این به آن‌معنای نیست که مردم دستورالعمل ها را رعایت نکنند.

اتابک عنوان کرد: هیچوقت نباید حساسیت ها را در بحث بیماری کرونا کم کنیم و شهروندان برای واکسینه شدن خود طبق شرایط سنی جامعه هدف اقدام کنند.

وی گفت: رنگبندی شهرستان همچنان قرمز است و گروه های مشاغل هم باید طبق همان رنگبندی قبل نیز ادامه فعالیت دهند و هیچ استثنایی هم وجود ندارد.

فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: آنچه که امروز به عنوان یک نگرانی وجود دارد متاسفانه عدم استقبال از واکسیناسیون است، بنابراین وقفه ای در بحث تامین واکسن بوجود آمد که سریعا هم مشکل پیگیری و نیز مرتفع شد.

اتابک بیان کرد: نزدیک به ۸ مرکز واکسیناسیون در شهرستان و درروستا فعالیت دارند و در گچساران هم سن واکسیناسیون ۵ سال هم پایین تر از نقاط دیگر می باشد،فرهنگیان بایستی اقدام به واکسیناسیون کنند و آموزش و پرورش نیز به جد پیگیر این مهم باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیز نصف شهرستان واکسن دریافت کرده اند که باید به سمت عمومی شدن واکسن در شهرستان گام برداریم، که این کار به روال خودش نیز انجام می شود اما نکته مهم این است که براساس میزان فعالیت و تزریق هر چه بیشتر واکسن،سهمیه بیشتری از واکسن را در اختیارمان قرار خواهند داد.

فرماندار گچساران ادامه داد: اگر به این سمت برویم آمار خوبی در تزریق واکسن داریم و در شهرستان هیچ کاهلی یا کم کاری در بحث واکسن وجود ندارد بنابراین برنامه ریزی شده تا واکسیناسیون با سهم بیشتر و سرعت بیشتری دنبال شود.

اتابک اضافه کرد: انتظار از شرکت های بزرگ فعال در شهرستان این است که با جدیت بیشتری کار واکسیناسیون کارکنان شان را در دستور کار داشته باشند، چرا که بهترین زمان برای واکسیناسیون را داریم واگر مشکلاتی هم باشد در دستور کار قرارخواهیم داد.

وی گفت: همچنان بحث نمونه گیری و بیماریابی با جدیت تمام دردستور کار باشد و نکته مهم این است که بیماران کرونایی به سمت خود درمانی نروند و حتما با رویت شدن اولین علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند،با این حال مردم بازهم باید از رفتن به تجمعات و مراسمات عزا به شدت خوداری کنند.

حسینی، رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: دستگاه رادیولوژی بیمارستان نرگسی، خریداری و تا آخر هفته نیز نصب خواهدشد، سیستم آزمایشگاه هم وسایل خریداری شده و ظرف هفته‌های آینده نیز راه اندازی خواهد شد و از نظر دارویی هیچ کمبودی هم نداریم.

وی افزود: با این حال اما مردم فکر نکنند که آمار کاهش پیدا کرده و بی خیال پروتکل ها شوند چرا که مردم باید رعایت کنند و از تجمعات و مراسمات نیز خودداری کنند

فاضل، نماینده سد چمشیر در این نشست هم گفت: از فرماندار و مسئول شبکه بهداشت شهرستان برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون در چم شیر قدرانی می کنم، تاکنون ۸۰ درصد از پرسنل واکسینه شده اند که از مجموع ۸۰۰ نفر شاغل در چم شیر حدود ۶۰۰ نفر نسبت به این عمل اقدام کرده اند.