روایت مردی از جنس ایثار ومیدان های بحران
روایت مردی از جنس ایثار ومیدان های بحران
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛هنوز صدای مهربانی در کوچه‌ پس کوچه‌های شهرهایمان شنیده می‌شود، و کسانی هستند که با شوق و صداقت به دنبال امداد رسانی و ایثار به همنوعان خودشان هستند.

نیروهایی که کمتر سختی ها و مشکلات آنها به گوش رسیده است، نیروهای  جمعیت هلال احمر هستند که در نقاط مختلف کشور با قبول همه رنج ها و زحمات و با جانفشانی ها حاضرند جان همنوع خود را نجات دهند.

یکی  از این نیروهای که هم اکنون معاون عملیات هلال احمر کشور می باشد محمد باقر محمدی میباشد  که توانسته در زمان‌های مختلف ودر مسئولیت های مختلف در بحران های مختلف  کشور وحتی خارج از کشور  اقدامات خیلی خوبی در راستای کمک و ایثارگری و تسکین  الام حادثه دیدگان مدنظر مقام معظم رهبری در کنار مردم باشد .

مطلبی که میخوانید گوشه کوچکی از تلاشهای جهادی و ایثاری گری همراه با مهربانی و دلسوزی ایشان در حادثه سقوط هواپیمای تهران -یاسوج و زلزله شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد  میباشد که به پاس خدمات ارزشمند و جهادی  ایشان توسط جمع کثیری از مردم این دیار به به رسم ادب یادداشت انتشار گردید گرچه زبان ما قاصر است از تلاشهای ایشان اما قطعا  قوت قلبی برای ایشان و مجموعه همکاران پرتلاش و زحمتکش ایشان باشد.

همزمان با سقوط هواپیما ای تی آر تهران -یاسوج. محمد باقر محمدی که در ان زمان معاون امدادنجات استان لرستان را عهده دار بود بعنوان فرمانده عملیات گروه کوهنوردی لرستان در همان لحضه های اولیه حادثه در منطقه پادنا آمدند  و با تیم خود در چندین مرحله بر روی لاشه هواپیما در ارتفاعات ۴هزار متر دنا جهت جستجو و تفحص اجساد و بقای پیکر جانباختگان حضور پیدا کردند.

یادمان نمیرود که ایشان در آن سرمای شدید و بوران وکولاک برف و باران در ارتفاعات دنا لحضه.ارام قرار نداشت و با توجه به توپوگرافی منطقه و برف شدید و بوران و شیب خطرناک هیچ وقت حاضر به ترک منطقه نشد و تا اخرین لحضه در  کنار تیم کوهنوری و امدادگران حضور داشته .و با دلداری دادن به امدادگران و نجاتگران و ترغیب روحیه  انها را وادار به استقامت و تلاش برای تفحص پیکر جانباختگان میکرد.ایشان در ان روزها سخت بحران دنا کنار امدادگران لحضه صحنه را ترک نکرد .و در بین انها تا پایان وقت تفحص حضور داشت .

حضوری که بعد از پایان هر روز  عملیات تفحص نه خبری از هتل و خوابگاه بود و نه تخت خواب نرم فقط چادری که در دامنه کوه واقع در تنگه نول مستقر بود با یک چراغی نفتی شب را به صبح میرساندند .و صبح زود ساعت ۶ با استفاده از بالگرد به محل جستجوی اجساد زیر انبوهی از برف حرکت مجدد میکردند.و بیش از چند هفته ای که انجا بود یک روز استحمام نکردن و خواب راحت نداشتن طوری بود که از فرط خستگی و بی خوابی چشمانش قرمز شده بود .

و یا در حادثه زلزله سی سخت بازم مجدد در لحضه اولیه زلزله با حضور به موقع همراه با دبیر کل جمعیت که در ماموریت شیراز به سر میبرد و ماموریت خورد را نیمه کار رها کرده و به سمت یاسوج و شهرستان زلزله زده رهسپار شد.

و با حضور در بین نیروهای هلال احمر سریع فراخوان کلی جهت تقسیم بندی منطقه کردند و تیم های ارزیاب را به دسته های مختلف تقسیم کردند و خودشان هم بعنوان نیروی ارزیاب به روستا های حومه سی سخت رفتند .

شب اول زلزله باقر محمدی به همراه چند نفر امدادگران  تا صبح ان روز ارزیابی روستاهای منطقه وشهرستان را تا حدودی انجام داده و فردای ان روز با گزارشی از خسارات به مسئولین هلال احمر و بحران کشور باعث شد که تسریع در روند خدمات به این شهرستان شود .

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد. شاید  اسم شهردار شهر خود را بلد نباشند ولی اسم ایشان را به خوبی میشناسند و اکثرا انها حتی شماره تماس ایشان را هم دارند .یادم نمیرود دعا های آن پیرمرد وپیرزن روستای که همه دارایی خود را از دست داده بودن ولی باز با حضور ایشان در کنار خود  ارامش و امنیت را مجدد احساس کردند .

یادم نمیرود حضور ایشان را تا دور ترین  نقطه کانون حادثه تا پاسی از شب در کوچه پس کوچه های شهر روستاهای ان دیار و صحبت های متین و امیداور کنند ایشان را که میگفت ما جمعیت هلال احمر تا اخرین لحضه جان کنار شما هستیم و از هیچ کوششی دریغ نمیکنیم .و یادم نمیرود ان مردمی که در بحران شاید کنترل اعصاب نداشتن ولی با حرفهای مهربانانه ایشان با خنده و خوش روی استقبال میکردند .

ما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ وقت یادمان نمیرود حمایت روانی پس از حادثه ایشان را و جمع کردن  مردم دور اتش و دلداری به خانواده ها را تا پاسی از شب را .

ما یادمان نمیرود شجاعت صداقت و مدیریت جهادی و دلسوزی  ایشان را برای مردم حادثه دیده دیارمان و .

یادمان نمیرود .‌کارهای که شاید جز وظیفه ایشان نبود ولی جهت تسکین الام حادثه دیدگان و تقویت روحیه مردم در منطقه انجام میداد .

مردم  استان کهگیلویه وبویراحمد هرگز ایثارگری و از خود گذشتگی ایشان را در سقوط هواپیمایی تهران -یاسوج در ارتفاعات دنا و زلزله مهیب شهر سی سخت فراموش نخواهد کرد .

با تشکر جمع کثیری از فرهنگیان نخبگان و مردم استان کهگیلویه و بویواحمد