روز سیاه کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد
روز سیاه کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 786 نفر خبر داد و گفت:  متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 7 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 786 نفر خبر داد و گفت:  متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 7 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش فریادجنوب ؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 560 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 282 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 36 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 56609 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 973 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 40 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و مارگون بود. همچنین از 650 نمونه رپید تست  ٣٠ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام هستند. با توجه به سرایت زیاد ویروس دلتا و پیشرفت سریع علائم و درگیری ریوی بیماران متاسفانه بیش از ۵٠ نفر بیمار با وضعیت نامناسب در بخش های مراقبت های ویژه بستری می باشند که ضمن احتمال درصد مرگ و میر بعضی از این بیماران ، در روزهای آینده تخت های ویژه برای پذیرش بیماران نیازمند خدمات ویژه وجود نخواهد داشت.

دکتر یزدان پناه  تصریح کرد: وضعیت خطرناکی را تجربه می کنیم که اگر همراهی مردم در کنترل بیماری نباشد آسیب جبران ناپذیری بر سلامت  و جان مردم وارد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در هر نوع تجمعی شرکت ننمایند، در مکان های شلوغ و پرخطر حضور نیابند، از سفر پرهیز نمایند، در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ١۶ ساعته مراجعه نمایند.

وی اذعان کرد: در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایند و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ کنید و محدودیت ها رعایت شوند تا انشاالله بتوان با تلفات کمتری از این پیک عبور نماییم.