روشنفکر مبدع انتخاب قبیله ای
روشنفکر مبدع انتخاب قبیله ای
از دوست رانده و سعی در جلب نظر ستار هدایتخواه نماینده پیشین و بزرگ اصولگرایان بویراحمد دارد ولی نمی دانست که نزدیک به ماراتن نفسگیر انتخابات استخاره شیخ نورانی را ملزم به ادای تکلیف میکند

توجه: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و به معنای رد یا تایید توسط این پایگاه خبری نیست ومخاطبیبن می توانند با ارسال یادداشت آن رانقد کنند.

کیست که نداند مهدی روشنفکر کاندیدای دور قبل انتخابات بویراحمد و دنا پیش قراول آرای قبیله ای و به نظر قریب به اتفاق سیاسیون استان عامل تشدید اختلافات قومی در این شهرستان شخص او است، چرا که تا قبل از این هیچ انتخاباتی رنگ و بوی طایفه ای نداشت یا اگر هم داشت به صورت جزئی و ناچیز بود و در واقع وی ماهر ترین شخص از لحاظ تشکیلات فامیلی و طایفه ایست چرا که هر کس از طایفه وی همراه نشد اطرافیانش با سیاست های عجیب و شعارهای تعصبی سعی بر جذب آنها دارند که نام بردن از شعارها و رفتارهای این طیف حامیان در این مجال نمیگنجد، ادامه این سیاست ها از دور قبل تاکنون نتوانسته رای ثابت او را تغییر دهد و چه بسا با وجود کاندیدای باسواد و البته فرا طایفه ای همچون درخشنده پور در بویراحمد و موحد در دهدشت حجت بر همگان تمام شده است.

سرازیر شدن آراء حامیان موحد به سمت وی در بویراحمد دلیل بر نفوذ ایشان در حوزه کهگلویه نبوده و فقط میتوان آنرا یک شانس بزرگ در دیر رسیدن محمد موحد به سکوی انتخابات کهگلویه دانست.
حال باید پرسید چرا یک استاد تاریخ با شغل شریف معلمی سودای نمایندگی مجلس را دارد ، نیک میدانیم او یکی از گزینه های مدیرکلی آموزش و پرورش استان بودند که بدلیل کم کاری یا بدعهدی نماینده متبوع و هم فکر وی (غلام محمد زارعی) ناکام ماند.

از دوست رانده و سعی در جلب نظر ستار هدایتخواه نماینده پیشین و بزرگ اصولگرایان بویراحمد دارد ولی نمی دانست که نزدیک به ماراتن نفسگیر انتخابات استخاره شیخ نورانی را ملزم به ادای تکلیف میکند.

وی که نیم نگاهی به اراء اصولگرایان بویراحمد داشت با این وضعیت خود را در خطر جدی دید و بر طبل قومیت گرایی دوچندان کوبید و بعد از شکست ۹۴ هدایت خواه که نمی خواست دوباره بازنده باشد به فکر ائتلاف با روشنفکر افتاد ، ولی این روشنفکر بود که غب غب خود را سنگین نشان داد و دست رد بر سینه همه اصولگرایان زد ، در این شرایط هدایتخواه که رای ثابت اصولگرایی بویراحمد متعلق به او است شکست جریان متبوعش را قطعی دید در آخرین روزهای نزدیک به ثبت نام با قلبی آسوده و دلی پر بغض از رفیق همفکرش(روشنفکر) به پایتخت رفت و کاندیدای مجلس شد.
مهدی روشنفکر شاید از نگاه قبیله ای بتواند تاثیرگذار در انتخابات باشد ولی از نگاه سیاسی و ایدئولوژیک خیر. اراء ثابت وی در این دوره از انتخابات قطعا تنزل خواهد داشت و در کنار تنزل رای به تنزل مرز های سیاسی به قومیت و در نهایت حاکم کردن روح قومی گرایی بر خردگرایی سیاسی دست خواهد زد که این برای کسی که قلم و علم برای آموزش انسانیت دارد بسیار عجیب و غیر قابل پذیرش است.

سعید محمودی