ریزش کوه و خسارت شدید به چند خانه روستای چنارستان بویراحمد/صحبت های قابل تامل اهالی چنارستان درباره رانش زمین،زارعی ومسئولان استانی+عکس
ریزش کوه و خسارت شدید به چند خانه روستای چنارستان بویراحمد/صحبت های قابل تامل اهالی چنارستان درباره رانش زمین،زارعی ومسئولان استانی+عکس

پایگاه خبری فریاد جنوب:طی تماس های تلفنی پر تعدادی که عده ای اهالی روستای چنارستان بویراحمد مبنی بر ریزش کوه و خسارت شدید به منازلشان با این پایگاه داشتند برای بررسی به این روستا مراجعه کردیم. روستای چنارستان از توابع شهرستان بویراحمد و زادگاه غلام محمد زارعی نماینده شهرستان های دنا و بویراحمد در مجلس […]

پایگاه خبری فریاد جنوب:طی تماس های تلفنی پر تعدادی که عده ای اهالی روستای چنارستان بویراحمد مبنی بر ریزش کوه و خسارت شدید به منازلشان با این پایگاه داشتند برای بررسی به این روستا مراجعه کردیم.

روستای چنارستان از توابع شهرستان بویراحمد و زادگاه غلام محمد زارعی نماینده شهرستان های دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی می باشد.

در سفر به این روستا با ریزش کوهی که پشت روستا قرار دارد و خسارات بسیار شدید به چند منزل مسکونی مواجه شدیم.

یکی از این منازل که طبقه اول آن نیمه کاره بود تمام دیوارهای این طبقه تخریب و خاک ریزش کرده با خراب کردن دیوارطبقه همکف به داخل آشپزخانه و اتاق خواب وارد شده بود و تمام وسایل این خانه در خاک مدفون شده بودند.

بقیه منازل هم بدین شکل خساراتی را متحمل شده اند که هیچکدام دیگر قابل سکونت نیستند.

نکته مهم و خطرناک احتمال ریزش دوباره و گسترده تر این کوه و تلفات مالی بیشتر و حتی جانی نیز می باشد.

لازم به ذکر است تعداد زیادی منزل مسکونی زیر این کوه قرار دارند.

در صحبتی که با ساکنان این منازل داشتیم همگی از بی توجهی مسئولان و همچنین زارعی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی داشتند.

آنان گفتند بعد از حادثه به تمام ادارات مرتبط از جمله بنیاد مسکن،هلال احمر،فرمانداری و مدیریت بحران مراجعه کرده اند ولی جوابی نگرفتند.

حتی در با وجود اینکه دیگر نمی توانند در خانه هایشان بمانند یک چادر هم برای اسکان به آن ها تعلق نگرفته است.

در قسمت دیگری از صحبت هایشان اشاره کردند که بعد از ناامید از دستگاه های دولتی دست به دامن غلام محمد زارعی نماینده شهرستان در مجلس شدند که هم ولایتی و بعضا فامیل این افراد هستند شده اند ولی ایشان جواب تلفن خود را نیز نداده.

یکی از ساکنین نیز بشدت  از زارعی انتقاد کرد و گفت اگر این اتفاق برای شخصی پولدار در این روستا می افتاد ایشان اولین نفر در صحنه حاضر می شدند ولی چون ما پولدار نیستیم حتی جواب تلفنمان را هم نمی دهد.

در ادامه عکس هایی از این کوه ریزش کرده و خانه های خسارت دیده را مشاهده کنید: