زمین‌لرزه ۴.۵ ریشتری ایذه را لرزاند/ دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل
زمین‌لرزه ۴.۵ ریشتری ایذه را لرزاند/ دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل

پایگاه خبری فریاد جنوب__مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع زلزله ۴.۵ ریشتری در ایذه، گفت: به فرمانداری‌های ایذه، باغملک، اندیکا و همه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اعلام آماده‌باش شده است. زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4.5 ریشتر ساعت 20 و 17 دقیقه در عمق 18 کیلومتری سطح زمین شهرستان ایذه در استان خوزستان را لرزاند. […]

پایگاه خبری فریاد جنوب__مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع زلزله ۴.۵ ریشتری در ایذه، گفت: به فرمانداری‌های ایذه، باغملک، اندیکا و همه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اعلام آماده‌باش شده است.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4.5 ریشتر ساعت 20 و 17 دقیقه در عمق 18 کیلومتری سطح زمین شهرستان ایذه در استان خوزستان را لرزاند.

بنابر گزارش واصله از شهرستان ایذه، شدت زمین‌لرزه به حدی بود که باعث خروج شهروندان از خانه‌های خود به سمت کوچه و خیابان شد. این زلزله در قلعه تل و دهدز استان خوزستان نیز احساس شده است.

20:55/ دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در آماده‌باش کامل

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه به فرمانداری ایذه، باغملک، اندیکا و همه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی اعم از اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی اعلام آماده‌باش شده است، تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت گزارش نشده است.

21:29/ خسارت مالی به برخی روستاها

محمدسعید الماسی بخشدار سوسن اظهار کرد: با تماسی که با دهیاران بخش سوسن گرفته شد، این زمین‌لرزه خسارات جانی در پی نداشته است ولی گزارش‌ها از خسارات مالی در برخی از روستاها حکایت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شدت زلزله، بروز خسارت در منازل قدیمی روستاها دور از انتظار نیست ولی قطعیت این مسأله بعد از انجام بررسی‌های کارشناسی قابل بیان است.

بخش سوسن به‌عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین بخش‌های شهرستان ایذه در 40 کیلومتری شمال این شهر واقع شده است.