زیرساخت های ورزشی در کهگیلویه ضعیف است/ورزش بانوان در این شهر جایگاهی ندارد
زیرساخت های ورزشی در کهگیلویه ضعیف است/ورزش بانوان در این شهر جایگاهی ندارد
به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش ،سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با امام جمعه دهدشت دیدار کرد.

به گزارش فریاد جنوب از دهدشت ، در این دیدار حجت‌الاسلام وحدانی فر امام‌جمعه دهدشت ضمن تبریک هفته وحدت و هفته تربیت‌بدنی و ورزش با بیان این‌که ورزش یک مسئله بسیار مهم در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت : اگر در مسئله ورزش سرمایه‌گذاری کنیم درواقع اسرافی انجام نداده‌ایم و هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری برای آینده است.

امام جمعه دهدشت ورزش را مورد تاکید اسلام دانست و گفت : مقاوم معظم رهبری ضمن تاکید بر ورزش قهرمانی، خاصه ورزش همگانی را سفارش می‌کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای من مایه تعجب است که شهرستان کهگیلویه که بعد از مرکز استان، سرانه ورزشی آن به اعداد و ارقام خوب است، چرا این اینقدر زیرساخت‌های ورزشی آن باید ضعیف باشد.

وی با اشاره به این‌که ورزش بانوان در این شهر جایگاهی ندارد و برای ورزش بانوان هیچ مکانی اختصاصی نداریم ،ابراز کرد: خیلی اوقات دقت نظر در برخی از مسائل نداریم که بعدها تبدیل به یک آفت و آسیب می‌شود وبعد تلاش می‌کنیم که آن را درمان کنیم درصورتی‌که قصه پیشگیری مسئله مهمی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

امام‌جمعه دهدشت گفت: سالیان سال است که امام‌جمعه محترم قلعه‌رئیسی برای یک زمین فوتبال فریاد می‌زند و صدایش به‌جایی نمی‌رسد که این موارد نگران‌کننده است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر بیان داشت: تنها استخر شنای شهر دهدشت ماه‌هاست که به‌علت فرسودگی تعطیل‌شده است و نیاز به تعمیرات دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه دهدشت با اشاره به جایگاه ورزش همگانی گفت: باید به ورزش همگانی کمک کنیم و فضای ورزشی مناسبی را فراهم کنیم که مردم از این تنبلی و خمودی خارج گردد. امام‌جمعه دهدشت در پایان ابراز داشت: اگر ورزش را خیلی جدی‌تر بگیریم و توجه بیشتری بکنیم خیلی از معضلات اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد ریشه‌کن خواهد شد.

درابتدای این جلسه جهانبخش سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان با تبریک هفته وحدت گفت: 16 پروژه فعال ورزشی در کهگیلویه داریم ۱۰ که پروژه آن از هدایای وزارت نفت می‌باشد.

جهانبخش میانگین سرانه ورزشی در کشور را ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر اعلام کرد و ابراز داشت: در کهگیلویه و بویراحمد سرانه ورزشی ۹۷ سانتی‌متر است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان با بیان این‌که از لحاظ سرانه ورزشی از بسیاری از استان‌های پیشرفته و صنعتی جلو هستیم، افزود: در رتبه‌بندی سرانه ورزشی استان‌ها در جایگاه چهارم قرار داریم.

جهانبخش در این جلسه گزارشی از وضعیت ورزشی قهرمانان و مدال‌آوران پارالمپیک و جهانی آسیایی و کشوری ارائه نمودند و از حمایت‌های نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در پیگیری‌های مکرر جهت جذب اعتبارات این پروژه‌ها تقدیر کرد.

گفتنی است ،در این دیدار رضا نیکوئی زاده،روابط عمومی اداره کل و تعدادی از هیئت های ورزشی شهرستان کهگیلویه سرپرست اداره کل ورزش وجوانان را همراهی کردند.

  • نویسنده : ک-س