ساعات کاری ادارات  استان کهگیلویه وبویراحمددر آخرین روزهای دی ماه ۱۴۰۱تغییر کرد
ساعات کاری ادارات  استان کهگیلویه وبویراحمددر آخرین روزهای دی ماه ۱۴۰۱تغییر کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : با توجه به برودت هوا لزوم بهینه سازی مصرف سوخت از روز شنبه ساعات کار ادارات 8 و سی دقیقه خواهد بود که این وضعیت فعلا تا پایان همین هفته ادامه خواهد داشت

فریاد جنوب ؛نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست ، سرپرست اداره کل هواشناسی آخرین گزارش پیش بینی وضعیت جوی استان در پی ورود سامانه بارشی جدید را توضیح داد .
کرمی گفت : آخرین تحلیل های هواشناسی حکایت از ورود یک سامانه بارشی به استان دارد که از فردا صبح شنبه این پدیده باعث ابرناکی می شود .
وی ادامه داد : این سامانه از بعد از ظهر شنبه و ساعات ابتدایی روز یک شنبه در کل استان فعالیت اصلی آن شروع می شود که در بخش های مختلف استان اثرات متفاوتی خواهد داشت .
کرمی با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی ، افزود : اثر این سامانه در مناطق گرمسیری مانند چرام ، باشت ، گچساران و دیگر مناطق به صورت رگبار بارن و در مناطق سردسیری به این گونه خواهد بود که در سی سخت برف ، در مارگون و یاسوج پیش بینی بارش برف و باران خواهد بود .
وی گفت : میزان پیش بینی شده بارش باران در مناطق گرمسیری بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر و در مناطق سردسیری بیش از ۱۰ سانتی متر برف خواهد بود .

آماده باش استاندار به همه دستگاه ها

پس از توضیحات مدیر کل هواشناسی ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران عضو ستاد بحران هشدار داد که برای بارش ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر آمادگی کامل داشته باشید و با تجه به هشدارهایی ه اکنون داده می شود هیچگونه غافلگیری پذیرفته نیست .
سید علی احمدزاده خطاب به شهردار یاسوج و مدیرعامل برق اظهار داشت : یکی از مشکلات برف قبل ، افتادن شاخه های درخت بر روی سیم های انتقال برق بود که از هم اکنون باید آمادگی برای رخ ندادن چنین مشکلی ایجاد شود .
وی گفت : در خصوص شبکه انتقال برق همه شهرستان ها چه سردسیری و چه گرمسیری ، رصد کامل خطوط انتقال برق را داشته باشند که فرسودگی شبکه انتقال به نحوی که موجب قطعی برق شود وجود نداشته باشد .
احمدزاده ادامه داد : همه دستگاه ها از هم اکنون به صورت کامل آماده باش هستند . در حوزه کشاورزی ، راه ها ، آب ، برق ، مخابرات و همه خدمات باید کاملا آمادگی مواجهه با هر شرایطی را داشته باشند .

استاندار گفت : بین شهرداری و برق هماهنگی کامل وجود داشته باشد که شاخه درختان باعث قطعی برق نشود . وضعیت برق شهرستان ها از امروز مورد رصد کامل قرا گیرد که از فردا هیچ گونه بروز مشکلی پذیرفتنی نیست .همه در اماده باش کامل باشند .

ساعات کار ادارات تغییر کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : با توجه به برودت هوا لزوم بهینه سازی مصرف سوخت از روز شنبه ساعات کار ادارات ۸ و سی دقیقه خواهد بود که این وضعیت فعلا تا پایان همین هفته ادامه خواهد داشت .
احمدزاده گفت : همه دستگاه ها در خصوص رعایت الگوی مصرف ملزم به هستند و باید در این شرایط کاملا همکری داشته باشند و هر دستگاهی رعایت نکرد ابتدا تذکر و برای بار دوم گاز آن دستگاه قطع خواهد شد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کارشناسان هواشناسی استان دمای هوا روز جمعه امروز جمعه ۲۳ دیماه ۱۴۰۱در برخی مناطق کشور و استان را منتشر کرد .

حداقل دمای ایستگاه‌های کشور

کوهرنگ ۲۶.۲-
سراب ۲۵.۵-
باخرز ۲۵.۴-
فریمان ۲۵.۴-
بلداچی ۲۵.۳-
حداقل دمای ایستگاه‌های استان
یاسوج ۱۰.۸-
مارگون ۹.۷-
سی سخت ۹-
دهدشت ۰.۸
دوگنبدان ۲.۲
لنده ۴
امامزاده جعفر ۴.۸
لیکک ۵.۷