سالروز نهضت واسطوره ای فراموش ناشدنی به نام خواهش‌نیک
سالروز نهضت واسطوره ای فراموش ناشدنی به نام خواهش‌نیک
سیدحمدالله خواهش‌نیک، نیک اندیشی بود که همه افکار و توانمندی‌های خویش و امکانات اداراتی و دستگاه‌های نظام را در خدمت نهضت سوادآموزی بکار گرفت و نهضت استان را در کشور به جایگاه بلند و برتر و شایسته خود رساند.

فریادجنوب ، سید محمد دانشی :هفتم دی‌ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس نهضت سواد‌آموزی به فرمان امام خمینی‌(ره) را به یاد قافله‌سالار نهضت در کهگیلویه و بویراحمد(سیدحمدالله خواهش‌نیک) گرامی میداریم.

فرمان ولی فرمانبر مخلص نیاز دارد، اگر فرمان ولی امر و امام و رهبر مجری مطیع رهبر نداشته باشد امر ولی ابتر خواهد بود.
اگر فرمان رهبر با دل و جان عمل نشود نه تنها نتیجه‌ای نخواهد داشت بلکه موجب یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود دی ماه امسال شاهد رحیل جانسوز مجری فرمان امام در نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد است. امسال صدای بلبل خوش آواز باغ نهضت امام خمینی و نهضت سوادآموزی امام خمینی در سالروز تشکیل و ایجاد نهضت به گوش نمی‌رسد. هر ساله شاهد چهچه بلبل در این ایام و این روز مهم بودیم و با صدای دل‌انگیزش روح و جانمان را صیقل خدمت به نهضت و نهضتیان می‌دادیم. افسوس دیگر خواهش‌نیک نیست، دیگر صدایش به گوش نمی‌رسد، دیگر همایش‌ها، جلسات و نشست‌ها بدون مجری خوش فکر و خوش آوای ما برگزار می‌شوند. سیدحمدالله که نامش شکر و ذکر و یاد خدا بود همواره به یاد خدا و ذکر خدا و خدمت به خلق خدا بود. او نهضت را راه و توشه‌ی آخرت قرار داده بود و در این راه و از این راه به خلق خدا خدمت می‌کرد.
سیدحمدالله خواهش‌نیک، نیک اندیشی بود که همه افکار و توانمندی‌های خویش و امکانات اداراتی و دستگاه‌های نظام را در خدمت نهضت سوادآموزی بکار گرفت و نهضت استان را در کشور به جایگاه بلند و برتر و شایسته خود رساند. نهضت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد بر تارک استان‌های کشور و با برنامه‌ریزی‌ها، فعالیت‌ها و تدابیر مدیریتی و بیان گویا و نوشتار غنی و گزارشات متقن و مستند و علمی و تخصصی توسط سیدحمدالله خواهش‌نیک معاون مدیرکل آموزش و پرورش در امور نهضت سوادآموزی(معاون نهضت) خوش می‌درخشید نیرو‌های نهضتی استان و آموزش دهندگان، آموزش گیرندگان و کارکنان و کارشناسان و مدیران نهضت تحت لوای مدیریت اخلاقی، انسانی و الهی خواهش‌نیک و در کمال آرامش و رفاه تلاش‌ می‌کردند و شاهد دلدادگی‌ها، انگیزه‌ها، صداقت‌ها و مدیریت نمونه ایشان بودند و همه و همه در سوگ او و در غم هجران او می‌گریند و در حالی سالروز تشکیل نهضت را گرامی میدارند که قافله سالار و فرمانده شجاع و دلسوز و انقلابی خود را در جمع ندارند ولی در دلها یادش را ذخیره کرده‌اند و با او زندگی می‌کنند و به یادش تلاشی مضاعف و خدمت بی منت انجام می‌دهند.
یاد و خاطره این مرد بزرگ گرامی‌باد.