سجاد آریامنش فعال  دانشجویی از هجمه های تند علیه سیدجوادتقوی(دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان) میگوید…
سجاد آریامنش فعال  دانشجویی از هجمه های تند علیه سیدجوادتقوی(دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان) میگوید…

الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولو الالباب(همان کسانی که سخنان را میشوند و از نیکوترین آنها پیروی میکنند آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده و آنها خردمندانند) براستی آزادی بیان چیست؟ آیا راهی برای انتقال اندیشه ها و تفکرات به دیگران و همچنین نقدی بر شرایط موجود […]

  1. الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولو الالباب(همان کسانی که سخنان را میشوند و از نیکوترین آنها پیروی میکنند آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده و آنها خردمندانند)
    براستی آزادی بیان چیست؟
    آیا راهی برای انتقال اندیشه ها و تفکرات به دیگران و همچنین نقدی بر شرایط موجود نیست؟
    اگر در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد چرا وقتی مسئولی مورد نقد قرار میگیرد باید شخص منتقد مورد هجمه های تند قرار گیرد؟
    طی روزهای گذشته متنی انتقادی به عملکرد استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد از سوی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان در فضای مجازی منتشر شد که بلافاصله بعد از انتشار آن هجمه های سنگینی علیه سید جواد تقوی وارد شد که به نظر میرسد تنها گروهی از این نقد ناراحت شدند که به طریقی منافعشان در میان بوده.
    چرا در جامعه ای که مدام دم از دموکراسی و آزادی بیان میزنند وقتی یک دانشجو و فعال سیاسی به نقد از عملکرد مسئولی که وظیفه اش خدمت به مردم و همین دانشجو است و حق طبیعی اوست از اعمال مسئولین انتقاد کند ،قلم میزند باید مورد هجوم قرار گیرد و این نقد، تحرکاتی علیه جایگاه سیاسی این منتقد در دانشگاه را بدنبال داشته باشد؟
    دردناکتر از آن،عدم حمایت دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان از سوی برخی تشکل های سیاسی دانشگاه های استان و همچنین سیاسیون و بزرگان هم طیف اوست که در این موضوع هیچگونه حمایتی از ایشان نداشته اند.
    سیاسیونی که در زمان جلسات حزبی و دانشجویی و تریبونهای که در زمان سخنرانی ها در اختیار دارن،درشت گوییشان در حمایت از طیف دانشجو سر به فلک میکشد ولی اکنون که زمان آن است که با حمایت خود حداقل تحرکی از خود نشان دهند موضع سکوت گرفته اند و چه بسا این سکوت مهر تاییدی باشد بر این فشارها  علیه سید جواد تقوی.
    متاسفانه آن چه تا کنون ما دیده ایم چیزی جز بازیچه دست بودن جنبش دانشجویی در خدمت عده ای منفعت طلب نبوده که دانشجو را جز برای رسیدن به خواسته های خود نمیخواهندواعمال سیاسی آنها تنها در لابیگری محدود شده است.
    و با این اعمال سعی در به انزوا کشیدن و منحرف کردن جنبش دانشجویی در راه رسالت خود که مطالبه گری است دارند.در تاریخ سیاسی، این احزاب و طیف های سیاسی بودند که وابسته به دانشجو و جنبش دانشجویی بوده اند و همواره نیازمند حمایت دانشجویان بوده اند و این حمایت دانشجویان بوده که در تعیین سرنوشت انتخابهای سیاسی تاثیر بسزایی داشته.شاید در ظاهر این منفعت طلبی ها مقصودی جز منحرف کردن دانشجویان نداشته باشد ولی همین تحرکات جسورانه دانشجویانی همچون سید جواد تقوی نشان دهنده سر زنده بودن جنبش دانشجویی است، و ما بعنوان عضو کوچکی از بدنهجنبش دانشجویی چه در این مورد و چه در مطالبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کشورمان تا آخر راه از هم کیشانمان حمایت میکنیم آنها را تنها نخواهیم گذاشت و با جان و دل به پیشواز هرگونه عواقبی خواهیم رفت.

با آرزوی سربلندی جنبش دانشجویی…

سجادآریامنش/تیرماه۹۷