سخنان پرکنایه حمید رسایی در یاسوج
سخنان پرکنایه حمید رسایی در یاسوج

  پایگاه خبری فریاد جنوب ؛شامگاه امشب نشست بصیرتی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان و با حضور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سالن سینما انقلاب شهر یاسوج برگزار شد. گفتنی است، این برنامه که قرار بود به صورت مناظره و پرسش و پاسخ در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شود به دلیل تغییراتی […]

 

پایگاه خبری فریاد جنوب ؛شامگاه امشب نشست بصیرتی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان و با حضور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سالن سینما انقلاب شهر یاسوج برگزار شد.
گفتنی است، این برنامه که قرار بود به صورت مناظره و پرسش و پاسخ در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شود به دلیل تغییراتی در برنامه، به صورت سخنرانی در سینما انقلاب برگزار شد.
حجت الاسلام حمید رسایی در این برنامه گفت: روز 16آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است و چون مصادف شده است با روز جمعه، دانشگاه های کشور جلسات پیرامون این موضوع را زودتر برگزار می کنند.
رسایی با اشاره به اینکه مناظره را بر سخنرانی یکطرفه ترجیح می دهم گفت: سخنرانی باید به صورت پرسش و پاسخ  باشد، با موضوع دیپلماسی مقاومت و دیپلماسی مذاکره.
وی افزود: متاسفانه امروز صبح متوجه شدم که جلسه مناظره به سخنرانی تبدیل شده است، به دلیل این که گفته اند میهمان طرف مقابل در لحظه آخر از حضور در مناظره خودداری کرده است، در صورتی که من با خیلی از صاحب سخنان جبهه های مختلف مناظره کرده ام.
رسایی با انتقاد از مسئولان دانشگاه فرهنگیان گفت: شما خودتان مجوز مناظره را داده اید ولی به دلیل که طرف مقابل در مناظره حاضر نشده است حتی مکان برگزاری این جلسه را در اختیار دانشجویان قرار نداده اید، آقای رئیس دانشگاه نباید نگران میز مدیریتش باشد، رئیس دانشگاه باید هویت را به دانشجو نشان دهد، مسوولان باید شعار زنده باد مخالف من را سرلوحه کار خود قرار دهند‌.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: آن چیزی که در مقابل مذاکره قرار می گیرد مقاومت نیست بلکه سازش است، رهبر انقلاب به دیپلمات ها گفته بود نرمش قهرمانانه یک تاکتیک است، اما آنها این موضوع را به سازش مبدل کردند، سازش در برابر دشمن موضوع خوبی نیست، قبح آن عقلی و دینی است، چرا که در قرآن گفته است با دشمن سازش نکنید بلکه شیوه نرمش را که یک تاکتیک است را عنوان کرده است.
حمید رسایی افزود: آقای ظریف و روحانی در توافق سعدآباد در سال 84 حضور داشتند و نتیجه مذاکراتشان معلوم است.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) میگفت من جام زهر نوشیدم نه داروی تلخ، چرا که قطعنامه 598در اوج اقتدار ما تصویب شد، گفت: این تیم در قرارداد الجزایر نیز بوده است، همیشه در مذاکراتی که حضور داشتند موضع عقب نشینی و سازش را در پیش می گرفتند و رهبری به دلیل که این تیم ایدئولوژی سازش را در پیش نگیرند، موضوع دیپلماسی مقاومت را عنوان کرد.
رسایی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای از سال 82شروع شد گفت: کسی مخالف مذاکره نبوده و نیست، همانطور که مذاکره از زمان های قبل هم وجود داشت، اما در برجام استقلال ما زیر سوال رفته بود.
رسایی افزود: مذاکره ای با درونمایه مقاومت همراه نباشد نه تنها دستاورد آن هیچ است بلکه بدتر از هیچ خواهد بود‌ به گونه ای که حتی کارشناسان وزارت خارجه نمی دانستند که تحریم ها برداشته نشده است و مشخص شد که وزارت خارجه در بخش هایی ترجمه غلط را به مقامات ارائه داده اند.
وی گفت: کسی با نفس مذاکره مخالف نیست، سال گذشته مقام معظم رهبری در یک سخنرانی بیان کرد که مقاومت و مقابله با استکبار هزینه دارد و همچنین گفتند سازش هم هزینه دارد، امروز ناوشکن ها و پیشرفت های نظامی و پزشکی نتیجه فشارهایی است که به واسطه تحریم ها به ما وارد آورده اند.
رسایی عنوان کرد: وقتی مردم کسی را عنوان رئیس دولت انتخاب می کنند که قیمت خانه اش بالای صد میلیارد است، و خوی اشراقی دارد، وزیر اشرافی انتخاب می کند، مشخص است که درد مردمی که نون و ماست می خورد را درک نمی کند، همانگونه که امام گفت تا کسی که طعم گرسنگی و فقر را نچشیده باشد نمی تواند به فکر تهیدستان و فقرا باشد.

وی گفت: برجام محصول مجلس اشرافی است، نتیجه دیپلماسی سازش فشار بیشتر است و این خوی استکبار است.
آقای روحانی ایدئولوژی سازی کرد و هزینه چالش و سازشی که امروز مردم با دیپلماسی سازش تحمل می کنند بالاتر و بیشتر از به کرسی نشستن دیپلماسی مقاومت بوده است.
رسایی گفت: روحانی در کتاب خود به قضیه صلح امام حسن(ع) و جمع کردن مردم مدائن و بیان موضوع به آنها و گرفتن نظرات و پیشنهادات آنها در خصوص پذیزش صلح و قطعنامه اشاره کره است، اکنون باید گفت آیا خود شما اینگونه عمل کردید؟این در گونه ای است که روحانی بارها به صراحت گفته است بس است انقلابی گری.
وی خطاب به روحانی و تیم مذاکره کننده گفت: وقتی فیلم تونل های موشکی ایران رو دیدم به خودم بالیدم ولی شما در مذاکرات خود آن را سرکوب کردید!
رسایی همچنین گفت: تیم مذاکره کننده با طرف های مقابل چنان خودمانی شده بودند که حتی همدیگر را به اسم کوچک صدا میکردند، اکنون باید به آنها گفت شما حق مردم را از جیبوتی هم نمی توانید بگیرید چه برسد به ابرقدرت ها، بیان این این موضوع نیز با تشویق و هیاهوی حاضرین همراه بود.