سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی در طرحی نیمه تمام
سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی در طرحی نیمه تمام
مجموعه آموزشی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در یاسوج با گذشت ۱۰ سال بدون استفاده رها شده است.

به گزارش فریاد جنوب مجموعه بزرگ آموزشی ۳۸ هکتاری پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در یاسوج شامل ۶۰ هزار مترمربع ساختمان در سال ۸۴ ۱۳ در منطقه جنگلی مشرف بر شهرک سرابتاوه یاسوج ساخته شد، اما به علت بلاتکلیفی رها شده و درحال تخریب است.

معاون فنی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: این مجموعه شامل ۱۰ ساختمان آموزشی ۴ سالن کارگاهی مجتمع ورزشی و پارکینگ دانشجویی است که از ۸۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت کاری دارند، اما از سال ۹۴ تا به امروز بلا استفاده و نیمه تمام رها شده اند.
موحدی افزود: ۳۰ هزار مترمربع از ساختمان‌ها شامل دانشکده‌های علوم انسانی کشاورزی مجموعه اداری در سال ۹۵ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت، اما از آن زمان تاکنون بلا استفاده رها شده و روند تخریب در پیش گرفته است.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج گفت: این مجموعه بزرگ آموزشی بدون پیش بینی و ضعف آینده نگری مسئولان قبلی ساخته شده و مازاد بر نیاز است.

عبدالرحیم اکرامی افزود: ساخت مجموعه آموزشی پردیس سرآبتاوه با شکل گیری دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم زمان شد که درنتیجه دانشگاه آزاد در رقابت با این دو مرکز آموزشی دولتی با ریزش ۵۰ درصدی دانشجو مواجه شد و نبود دانشجو باعث شد تا دانشگاه آزاد نیازی به این مجموعه آموزشی نداشته باشد.
۳۰ هزار متر کعب ساختمان قابل استفاده در حالی در مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد خاک می‌خورد و در حال تخریب است که رئیس پارک علم وفناوری کهگیلویه و بویراحمد از کمبود فضای کافی برای توسعه واحد‌های فناوری و مراکز رشد گله‌مند است.

هاشمی گفت: چندین بار برای اجاره ساختمان‌ها مجموعه آموزشی پردیس سرآبتاوه با مسئولان دانشگاه آزاد واحد یاسوج رایزنی کردیم، اما این مسئولان حاضر به همکاری و اجرا این ساختمان‌ها نشدند.

ستاری فر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وقت ۲۸ بهمن پارسال در بازدید از پردیس سرابتاوه لب به اعتراض گشود و گفت این حجم سرمایه گذاری بدون استفاده خیانت به بیت المال است.

رئیس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشورهم ۱۱ تیرماه امسال هم هنگام بازدید از این طرح آموزشی ساخت ۶۰ هزار مترمربع ساختمان را مازاد برنیاز خواند و از بانیان اجرای این طرح انتقاد کرد.

طهرانچی گفت: پردیس دانشگاه آزاد باید به مجتمع چند منظوره فناورانه آموزشی ورزشی و گردشگری تغییر یابد.