سرنوشت انتخابات گچساران دست کیست؟
سرنوشت انتخابات گچساران دست کیست؟

دیروز همایشی به مناسبت نکوداشت روز قلم و با موضوع تنوع قومی در دبیرستان شاهد با محوریت اصلاح طلبان جوان و با همراهی بزرگان اصلاحات بزرگان شد.هر چند به دلیل آدرس اشتباهی که دبیر همایش در پیج اینستاگرامش گذاشته بود، با تأخیر به همایش رسیدم، اما چیزی را از دست ندادم. چون همایش با تأخیر […]

دیروز همایشی به مناسبت نکوداشت روز قلم و با موضوع تنوع قومی در دبیرستان شاهد با محوریت اصلاح طلبان جوان و با همراهی بزرگان اصلاحات بزرگان شد.
هر چند به دلیل آدرس اشتباهی که دبیر همایش در پیج اینستاگرامش گذاشته بود، با تأخیر به همایش رسیدم، اما چیزی را از دست ندادم. چون همایش با تأخیر یک ساعته شروع شد.
اگر در سالن حضور نداشتم و برایم تعریف می‌کردند، هیچ وقت باور نمی‌کردم جوانی که در سال ۹۴ شاید بتوان گفت صدها جلسه با جوانان گچساران و باشت برگزار کرد تا به تاجگردون رأی بدهند، الان پشت تریبون اینطور لب به انتقاد بر علیه تیم تاجگردون گشوده است.
درست است که نامی از تاجگردون در سخنانش نبود، اما تنها اشاره‌ی ایشان به دشمنان دوست نما در بحث کارشکنی‌ها جهت عدم برگزاری همایش یا عدم استقبال از همایش و… کافی بود تا ذهن‌ها به سمت تیم تاجگردون برود.
این که چقدر این حرف صحت دارد، چیزی است که باید گذر زمان مشخص کند، اما اگر این کار واقعاً صورت گرفته، باید هشداری باشد به تاجگردون که ممکن است همین تیم بی تجربه، احساسی و فاقد بینش سیاسی، پاشنه آشیل ایشان در انتخابات آینده شود.
هر چند انتقاداتی به برگزاری همایش وارد بود، مخصوصاً در بحث تأخیر در جلسه که به نظر می‌رسید مشکل از سیستم تصویری سالن بود، اما در کل چه از نظر محتوا و چه شخصیت‌هایی که حضور پیدا کرده بودند، نشان داد جمعی که این افراد را گرد هم جمع آورده است، حرف برای گفتن دارد و چه بسا سرنوشت انتخابات در دستان این تیم باشد که هیچ کس متوجه نشد کی هستند و چند نفرند، اما هر چه بود با این کیفیت محتوا و مهمانان برنامه، قطعاً تیم بزرگ و با برنامه‌ای پشت کار است و باید هم تاجگردون و هم رقیبان تاجگردون از این تیم حساب ببرند.
بعد از نیش‌هایی که دبیر همایش به تاجگردون و تیمش زد و با نام بردن از سید محمد خاتمی، سالن رو مجبور به واکنش کرد، سخنرانی افرادی مثل مختار باطولی که از سردمداران جریان اصلاحات و از بزرگان بویراحمد گرمسیر است و خسرو طاهری که از چپ‌های قدیمی و محبوب ایل قشقایی است، نکته برجسته دیگر این همایش بود و نشان داد که تیم کارشناسی این همایش دقیقاً دست روی نقطه ضعف‌های تاجگردون گذاشته‌اند و نشان دادند که چون از دل تیم تاجگردون بیرون آمده‌اند، از نقطه ضعف‌ها باخبرند و این می‌تواند برای تاجگردون خطرناک باشد.
هر چند شایعاتی قبل از شروع برنامه پخش شده بود که این برنامه در تقابل با برنامه هفته قبل تاجگردون برنامه ریزی شده است، اما شاید به جرات بتوان گفت در بحث سخنرانان و شخصیت‌های حاضر در همایش، دقیقاً مشخص شد که این شایعه صحت داشته است، مخصوصاً آنجا که در همایش تاجگردون اصولگراها صحبت کردن و در این همایش دو تن از اصلاح طلبان قدیمی و محبوب….
حتی جنس صحبت‌ها هم تفاوت داشت و به جرات می‌توان گفت جز محدود همایش‌های با کیفیت و مفید چند سال اخیر بود و تیم برنامه ریز نشان داد که حرف برای گفتن دارد و شاید سرنوشت انتخابات را همین تیم مشخص کند …
———————————
محمد موسوی زاده