سنگ تمام بنیاد مسکن استان در زلرله شهرسی سخت/تعلل بانک های استان درفاز دوم عملیات اجرایی ساخت مسکن شهرستان دنا/اجرای فنداسیون فازیک گچساران/
سنگ تمام بنیاد مسکن استان در زلرله شهرسی سخت/تعلل بانک های استان درفاز دوم عملیات اجرایی ساخت مسکن شهرستان دنا/اجرای فنداسیون فازیک گچساران/
فریادجنوب :اسماعیل باقری در خصوص روند عملیات اجرایی واحدهای مسکونی بیان کرد : از ۱۷۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده که بازسازی آنها در دستور کار قرار گرفت حدود ۱۵۲۰  واحد سقف کار شده است و ۱۲۰۰ واحد تکمیل شده است که تکمیل بمعنای قابل سکونت است

اسماعیل باقری مدیرکل بنیادمسکن استان کهگیلویه و بویراحمد  در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در فاز اول عملیات اجرایی بانک ها همکاری بسیار خوبی با آسیب دیدگان زلزله داشتند که جای تقدیر دارد .

باقری در ادامه تشریح کرد : در فاز دوم عملیات اجرایی بسیاری از بانک ها همکاری لازم را نداستند و برخی از بانک ها که همکاری داشتند بین راه کار پرداخت تسهیلات را تعطیل کردند  .

وی به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات زلزله زدگان اشاره کرد و توضیح داد : مرحله اول تمامی پرداخت ها بطور کامل و بلاعوض ها پرداخت شدند اما در در فاز دوم تاخیر داشتند و همین موضوع باعث تاخیر در ساخت شد و در بحث اضافه زیربنا ها ما با مشکلات جدی مواجه شدیم

مدیرکل بنیادمسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود : از ابتدا ۳۰۰ واحد کانکس توزیع شد که حدود ۵۷ کانکس هنوز مستقر هستند که از این تعداد فقط ده تا مشکل مالی دارند و اکثر آنها مشکل زیر بنا و پروانه داستند .

باقری اضافه کرد: کانکسی ها بررسی شدند و خیرین حاضر به کمک شدند  و پس از بررسی قرار شد به آنها کمک کنند

اسماعیل باقری در خصوص روند عملیات اجرایی واحدهای مسکونی بیان کرد : از ۱۷۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده که بازسازی آنها در دستور کار قرار گرفت حدود ۱۵۲۰  واحد سقف کار شده است و ۱۲۰۰ واحد تکمیل شده است که تکمیل بمعنای قابل سکونت است .

وی گفت : در بحث زلزله سی سخت هرآن مواردی که وظیفه بنیاد مسکن بود به نحو احسن انجام شد ، بعد از وقوع زلزله پس اسکان موقت ،آواربرداری و ارزیابی انجام شد و باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته تعداد ۱۷۰۰ واحد پس از مصوبه در فروردین به این تعداد رسید و بنیاد با توجه به تجربیات زلزله های قبل  در استان در اولین اقدام خرید میلگرد را در دستور کار قرار داد  که با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان این مهم صورت گرفت .

باقری با اعلام اینکه در شهر سی سخت ۱۰۱۹ واحد برای احداث داشتیم یادآور شد : از این تعداد ۶۲۴ به بهره برداری رسید و ۸۸۲ واحد مجموعه اجرای سقف و مابقی با توجه به مشکلات اضافه ساخت ، مالی و پروانه حل شود  پس از حل مشکلات ادامه احداث در دستور کار قرار خواهد گرفت .

مدیرکل بنیادمسکن استان کهگیلویه و بویراحمدگفت : برای هر واحد ۱۶۰ کیسه سیمان از طرف بنیاد مسکن تعلق گرفت که حدود ۲۲۰ هزار کیسه توزیع شد و ۳۲ هزار تن دیگر نیز مقرر شده است تحویل دهند که بارندگی ها مانع از ارسال این محموله شده است .

وی خاطرنشان کرد : ستاد اجرایی فرمان امام در مرحله برای شهر هر واحد ۱۰ میلیون تومان اختصاص دادند که حدود ۷۰ درصد پرداخت کردند و برای روستاهها مصوبه ای نیود اما با پی گیری های دکتر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور مقرر شد برای احداثی های زلزله در روستا همین مبلغ اختصاص پیدا کند .

باقری افزود : اسکلت های پیچ و مهره را ما تحویل سپاه داده ایم که توسط بنیاد بتون از زیر مجموعه های بنیاد مسکن ، که آزمایش خود را قبل از این به خوبی پس داده بود و سازمان نظام هندسی آن را تایید کرده است .

اسماعیل باقری در خصوص تعهد بنیاد مسکن برای نهضت ملی مسکن ابراز داشت:  به جز یاسوج ، انجام عملیات واحدهای مسکن نهضت ملی بر عهده بنیاد مسکن است ،که تامین زمین از طرف مسکن و شهرسازی و ساخت بر عهده بنیاد خواهدبود که دو نوع ساخت، بنیاد ساخت و گروه ساخت برای این طرح در نظر گرفته شده است .

 

 

باقری  گفت : در خصوص گروه ساخت زمین ها برای هر دو نفر تحویل داده خواهد شد ، فاز اول با طرح دو طبقه پیشرفت خوبی در دو گروه ، گروه ساخت و بنیاد  داشته است ، که در بنیاد مسکن استان در سطح کشور مقام اول را کسب کرد و در دهدشت ۵ واحد احداث و ساکنین مستقر شدند .

مدیرکل بنیادمسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه در شهر گچساران فاز یک همه فنداسیون های ۲۸۸ واحد انجام شده است بیان کرد:  از این تعداد حدود ۲۲۰ واحد تا سقف اجرا شده است که بحث نما مطرح است که بزودی اجرا می شود