سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود/ اعلام جزییات
سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود/ اعلام جزییات
بر اساس قانون بیمه اجباری، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موظف است تا از تخصیص سهمیه به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری کند.

بر اساس قانون بیمه اجباری، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موظف است تا از تخصیص سهمیه به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری کند.

به گزارش فریادجنوب، عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور  گعت : با همکاری و هماهنگی سازمان بیمه، پلیس راهور،شرکت ملی فرآورده های نفتی، و دیگر دستگاه ها کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با نمایندگان دستگاه های مرتبط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودروهای نفت و گاز سوز مشمول قانون در ۳ مرحله اطلاع رسانی و رصد شوند.

عزیزی گفت: تا بحال ۴۰ هزار خودرو نفت گاز سوز فاقد بیمه شناسایی و طبق فرایندی در یکماهه اول به دارندگان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، به هنگام سوختگیری پیغام “هشدار بیمه” ارسال  وهمزمان سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز پیامک هایی به این گروه ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه نامه خود در یکماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام” خطا بیمه” را دریافت خواهند کرد واین پیغام  به منزله غیرفعال شدن کارت سوخت شان است.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رشد ۳۰درصدی جامعه هدف برای تمدید بیمه بیان داشت: از ۴۰ هزار خودرو طی یک ماه گذشته ۱۲ هزار خودرو نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند که از لیست هشدار خارج شده اند و انتظار می رود این روند افزایش یابد.

عزیزی هدف اصلی اجرای قانون را الزام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای افزایش امنیت حوزه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان خودروهای وسایل سنگین دقت در تمدید بیمه نامه هاست تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره مند شوند./خبر آنلاین

  • نویسنده : سید داود موسوی منش