سهم هر باشتی در افتتاحیه ها وکلنگ زنی های این شهرستان۳۴۵۰۰۰۰۰ریال +جزئیات
سهم هر باشتی در افتتاحیه ها وکلنگ زنی های این شهرستان۳۴۵۰۰۰۰۰ریال +جزئیات

  ۱۰۵ طرح عمرانی و اقتصادی باشت روز پنجشنبه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد. به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب  ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی و افتتاح این طرح ها گفت: ۹۱ طرح عمرانی و اقتصادی باشت […]

 

۱۰۵ طرح عمرانی و اقتصادی باشت روز پنجشنبه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب  ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی و افتتاح این طرح ها گفت: ۹۱ طرح عمرانی و اقتصادی باشت بهره برداری و ۱۴ پروژه دیگر نیز کلنگ زنی شد.

علی محمد احمدی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح های افتتاحیه در این شهرستان را ۷۵۵ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی تصریح کرد: پرورش قارچ،چهارخطه جاده از گردنه شلال دون تا کلاغ نشین،فاز نخست گازرسانی به ۶ روستا و پارک ۱۰ هکتاری از مهمترین طرح های قابل بهره برداری باشت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان سرمایه گذاری اختصاص یافته برای طرح های کلنگ زنی این شهرستان را ۱۴۲ میلیارد ریال برآورد کرد.

وی افزود:آبرسانی به روستاهای باشت از رودخانه شاه بهرام، تصفیه خانه و تامین آب شهر باشت را مهمترین طرحی هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شهرستان باشت براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ دارای ۱۱۳ روستای دارای سکنه است.

این شهرستان در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۱۰ هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

شهرستان باشت دارای چهار دهستان و ۲ بخش است