سورپرایز به سبک اپل؛ رونمایی از آیفون ۱۳ قدرتمندترین گوشی جهان
سورپرایز به سبک اپل؛ رونمایی از آیفون ۱۳ قدرتمندترین گوشی جهان
فریاد جنوب/با اينکه جهان همچنان درگير ويروس کروناست و اين ويروس سايه خود را حتي بر دنياي فناوري و رويدادهاي معرفي محصولات فناورانه گستردانده است، طرفداران اپل مدت زماني است که بي صبرانه منتظر رويداد «California Streaming» و معرفي جديدترين محصولات اين کمپاني هستند. امشب بالاخره اپل به انتظارها خاتمه داد و طي يک رويداد آنلاين محصولات جديد خود از جمله آيفون نسل 13 را رسما معرفي کرد. براي آشنايي با تازه واردهاي اپل همراه ما باشيد:

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

 

اپل سرانجام به انتظارها برای رویارویی با آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی پایان داد. این دو پرچمدار قدرتمند که از تراشه A15 بایونیک استفاده می‌کند بیشترین بهبود را در بخش دوربین داشته و با تغییرات ظاهری اندک به‌زودی وارد بازار می‌شود.

طراحی آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی مشابه نسل قبل همان لبه‌های تخت را دارد و از محافظ سرامیک شیلد استفاده می‌کند. این دو دستگاه به استاندارد IP68 مجهز شده‌اند و از فریم آلومینیومی بهره می‌برند.اپل ویژگی‌های این دو دستگاه در کنار یکدیگر اعلام کرده چون تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد.

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را باید قدرتمندترین آیفون‌های تاریخ بدانیم. گوشی‌هایی که اپل امروز از آن‌ها رونمایی کرد و به زودی عرضه جهانی آن‌ها آغاز می‌شود.سری آیفون ۱۳ پرو نیز از همان طراحی لبه مربعی نسل گذشته بهره می‌برد و یک نمایشگر ناچ هم در جلوی آن حضور دارد. با این تفاوت که از عرض این ناچ در بالای صفحه کاسته شده تا فضای بیشتری در اختیار نمایشگر قرار بگیرد.چیپست A15 Bionic در قلب تپنده دو گوشی iPhone 13 Pro و Pro Max استفاده شده است. اپل تصمیم گرفته سری جدید آیفون‌ها را بدون یک نسخه ۶۴ گیگابایتی روانه بازار کند. بنابراین آیفون‌های ۱۳ پر و ۱۳ پرو مکس در چهار نسخه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه می‌شوند.

اپل واچ سری 7

اپل در این مراسم از جدیدترین ساعت هوشمند خود، اپل واچ سری ۷ رونمایی کرد که بزرگترین نمایشگر بین تمامی اپل‌ واچ‌ها تاکنون را دارد. از زمانی که اپل اولین ساعت هوشمند خود را معرفی کرد طراحی آن تغییر چندانی نداشت اما حالا با اپل واچ ۷ شاهد طراحی کمی متفاوتی هستیم.

نسل جدید آیپد

اپل همچنین اقدام به رونمایی از نسخه استاندارد جدید تبلت محبوب خود کرد. این نهمین نسل از تبلت آیپد محسوب می‌شود که اولین نسل آن در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

مهم‌ترین تغییر موجود در نسل جدید آیپد، پردازنده جدید A13 بایونیک است. همچنین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی جدید از قابلیت Center Stage بهره می‌برد که در گذشته شاهد حضور آن در آیپد پرو بوده‌ایم. سایر ویژگی‌های نسل نهم آیپد مانند نسل‌های قبلی شامل کلید هوم، حاشیه‌های ثابت، دوربین اصلی تکی و پورت لایتنینگ می‌شود.

آیپد مینی با پشتیبانی 5G

محصول جدید کوپرتینویی‌ها آیپد مینی با طراحی جدید، ترکیب رنگ جذاب و پشتیبانی از شبکه ۵G بود که از نمایشگر ۸.۳ اینچی بهره می‌برد و طراحی آن به گونه‌ای تغییر کرده و قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارد. همچنین آیپد مینی جدید از پورت تایپ C، کیفیت دوربین بالاتر به همراه تکنولوژیCenter Stage پشتیبانی می‌کند. با وجودی که انتظار می‌رفت اپل آیپد مینی را با نمایشگر مینی LED رونمایی کند اما این اتفاق نیفتاد و دستگاه جدید اپل از نمایشگر نمایشگر رتینا بهره می‌برد.

 

چیپ A15 Bionic

 

 

و سرانجام اپل از چیپ A15 Bionic به عنوان جدیدترین تراشه‌اش در دنیای موبایل رونمایی کرد. این تراشه ۵ نانومتری که قلب تپنده گوشی‌های سری آیفون ۱۳ و آیپد مینی جدید است، به گفته اپل سریعترین CPU در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

 

تراشه جدید کوپرتینویی‌ها مانند نسل گذشته‌اش با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود و از ۱۵ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و میزان کش سیستم هم دو برابر شده است.

 

اپل همچنان در طی این مراسم از به روزرسانی و معرفی لوازم جانبی، سیستم عامل و مشخصات محصولات خود به رسم عادت سخن گفته و در مجموع می توان گفت تا حد زیادی به نیاز و علاقه طرفدارانش پاسخ داده است. آیا شما نیز از طرفداران این برند محبوب هستید و در انتظار این رویداد به سر می بردید؟ نظر شما درباره مراسم و محصولات جدید اپل چیست؟

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد