سپاه و بسیج همیار مردم در طرح شهید سلیمانی/سازماندهی 3هزار نفری سپاه فتح در مقابله با شیوع کرونا
سپاه و بسیج همیار مردم در طرح شهید سلیمانی/سازماندهی 3هزار نفری سپاه فتح در مقابله با شیوع کرونا
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح از سازماندهی 3هزار نفری این سپاه در طرح شهید سلیمانی و مقابله با شیوع ویروس کرونا در حوزه های مراقب، نظارت و حمایت از مردم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:صبح امروز حجت الاسلام رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج کشور به منظورنظارت بر روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج حضور یافت.

بازدید از مرکز واکسیناسیون کرونا سپاه فتح در حسینه ثارالله، مرکز بهداشت ۱۶ ساعته اکبرآباد، سالن تجمیعی واکسیناسیون کوثر، دیدار با معاوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و حضور در حوزه مقاومت بسیج امام حسن عسکری (ع) شهر یاسوج بخشی از این برنامه ها بود

در این بازدید ها حجت الاسلام رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج کشور و ساداتی مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح حضور داشتند.

دیدار معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج کشور با معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان در این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدا تا امروز دارای سازماندهی خوب، شبکه سازی است و حدود ۳ هزار نفر در بخش شبکه سازی ، حمایتی و مراقبتی و نظارتی حضور داشتند.

برومند زاده با بیان اینکه شبکه سازی در حوزه میدانی فعال شد، گفت: کنترل مبادی ورودی، ضدعفونی معابر ، نظارت بر بازار در مراحل ابتدایی طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد یک‌ استان خاص و قابل مقایسه با سیار استان ها نیست، در استان مراکز بهداشت با پایگاه های مقاومت همکاری های خوبی داشتند از طرفی متناسب با شرایط و اقتضائات استان طرح شهید سلیمانی اجرا می شد.

 

برومند زاده گفت: در فاز پنجم متناسب با نیاز دانشگاه علوم پزشکی ورود شد، در شرایط حاضر در بخش واکسیناسیون عمومی گام برداشته شد که ۶ مرکز عمومی و ۲ مرکز اختصاصی یعنی حسینیه ثارالله و مکانی در گچساران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مردم در یک بازه زمانی استقبالی از روند واکسیناسیون نداشتند اما به مرور این نگاه اصلاح شد.

در ادامه مسئول بسیج جامعه پزشکی استان در این جلسه با بیان اینکه در گام اول و در مدت چهار ماه فوتی رخ نداد گفت: ۴۳۵ هزار دُز واکسن وارد استان شد و ۴۰۰ هزار دز تزریق شده و روزانه حدود ۲۰ هزار دز واکسن تزریق می شود.

ساداتی گفت: کل عشایر استان واکسینه شد و کل افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شدند که در جامعه هدف اعلامی ۹۰ درصد و در جامعه هدف استانی حدود ۶۰ درصد واکسن داشتیم.

بازدید از مرکز ۱۶ ساعته اکبرآباد

رئیس مرکز بهداشت ۱۶ ساعته اکبرآباد گفت: در ابتدای بیماری کرونا رهگیری ها شروع شد و افرادی که مثبت بودند از طریق طرح شهید سلیمانی شناسایی ها شروع شد در طرح شهید سلیمانی حضور و حمایت و توزیع دارو به خوبی صورت گرفت.

پادیاب با بیان اینکه توسط طرح شهید سلیمانی امور آموزشی و تبلیغاتی در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد : در این مرکز نمونه گیری، واکسیناسیون و تست صورت می گیرد و روانه حدود ۱۲۰ تست انجام می شود.

وی افزود: ۷ خانه بهداشت تحت پوشش این مرکز قرار دارد و کارگاه هایی که تحت پوشش است در همان مکان واکسیناسیون انجام می شود.

این مسئول گفت: در طرح شهید سلیمانی موضوعاتی نظیر تامین امنیت بدون توقع فعالیت صورت گرفت.

دیدار با مسئول بسیج امام حسن عسکری (ع)

مسئول بسیج امام حسن عسکری (ع) در این دیدار گفت: این حوزه دومین حوزه شهر یاسوج و جنوب شهر را پوشش می دهد و در شرایط حاضر ۱۴ پایگاه وجود دارد.

وفا نژاد به ایستگاه غربالگری، طرح مواسات، خدمات عام المنفعه، توزیع بسته بهداشتی، حضور میدانی و عملیاتی، واکسیناسیون عمومی توسط پایگاه امام حسین عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه ۹۹ در بخش ایستگاه غربالگری ۳۰ نفر در ۵ شبانه روز در محل ورودی شهر فعال بودند و در فروردین ماه 1400 با تعداد ۱۰ نیرو فعالیت صورت گرفت

وی افزود: ۱۴۰۰ نفر در طرح مواسات شناسایی شد و ۵۵۰ بسته معیشتی توزیع شد از طرفی ۲ هزار بسته توسط پایگاه ها تامین شد.

وفا نژاد گفت: در خدمات عام المنفعه ضدعفونی و جمع آوری زباله های عفونی و ماسک ها آلوده را در دستور کار قرار داشت.

وی به توزیع بسته های بهداشتی شامل خانواده شهدا، ایثارگران، نیازمندان توزیع عمومی بسته ها اشاره کرد و گفت: ۲۴۰ تیم نظارتی ، ۲۰۰ تیم روز حمایتی، ۱۵۰ تیم روز مراقبتی، و مجموع مشارکت ۷۰۰ نفر روز فعالیت صورت گرفت.

دیدار معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج کشور با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در این برنامه گفت: اولین جلسه کرونا در آبان‌ماه سال ۹۹ برگزار شد و اولین بیماری در بیمارستان جلیل بستری شد در این رابطه آمادگی های لازم پیش بینی شده بود.

بانشی با بیان اینکه در پیک اول کشور، استان وارد پیک نشد، گفت: به منظور نظارت بر اجرای مصوبات در روزهای جمعه نشست های ستاد کرونا برگزار می شد.

وی افزود: آموزش ها در خصوص فاصله گذاری اجتماعی در ابتدای شیوع در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول گفت: باید جهش ویروس را مورد بررسی قرار دارد و اگر واکسیناسیون مانند مردادماه و شهریورماه باشد می توان امید بر کنترل بیماری داشت.

وی بیان کرد: در فروردین ماه میانگین فوتی ها ۷۱ سال بود اما در شرایط حاضر به ۶۱ سال کاهش یافته است که نشان از تأثیر واکسن است.

بانشی در ادامه افزود: میانیگن خدمات در استان ۲ و نیم برابر معادل ۳۶ هزار خدمت در روز است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: تست هوشمند و هدفمند ، کیفیت تست ها از طریق آموزش و نمونه گیری مطلوب در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با یان اینکه در پیک چهارم ۵۰ هزار نمونه گرفته شد، گفت: تا امروز بالای ۳۰۰ هزار نفر در استان تست گرفته شده است.

 

  • نویسنده : مهرشاد سلطانی نژاد
  • منبع خبر : صبح زاگرس