آنچه در آیین تودیع و معارفه گذشت/ماندگاری صراحت وقاطعیت نیک بخت در اذهان مردم کهگیلویه
آنچه در آیین تودیع و معارفه گذشت/ماندگاری صراحت وقاطعیت نیک بخت در اذهان مردم کهگیلویه

  جعفر نیکبخت با گذشت یک سال از سرپرستی سکان فرمانداری کهگیلویه را به علیرضا اتابک واگذار کرد. به گزارش فریاد جنوب ازدهدشت /طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/ 27 تیر ماه 1397 بود که علی پوزش فرماندار وقت کهگیلویه جای خود را به جعفر نیکبخت داد؛ در حالی که با اتمام مسؤولیت هر مدیر و مسؤولی رسم بر […]

 

جعفر نیکبخت با گذشت یک سال از سرپرستی سکان فرمانداری کهگیلویه را به علیرضا اتابک واگذار کرد.

سکاندار فرمانداری کهگیلویه معرفی شد/آنچه در آیین تودیع و معارفه گذشت

به گزارش فریاد جنوب ازدهدشت /طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/ 27 تیر ماه 1397 بود که علی پوزش فرماندار وقت کهگیلویه جای خود را به جعفر نیکبخت داد؛ در حالی که با اتمام مسؤولیت هر مدیر و مسؤولی رسم بر برگزاری آیین بدرقه و استقبال است اما آمدن نیکبخت و رفتن پوزش در یک نشست داخلی تنها با حضور نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار و در سکوت خبری برگزار شده بود.

با گذشت 12 ماه و 6 روز از این انتصاب حکم سرپرستی نیکبخت در هاله‌ای از ابهام ماند و این بلاتکلیفی و سردرگمی مدیریت شهرستانی که به دلایلی تاکنون از توسعه باز مانده است تا امروز ادامه داشت.

جعفر نیکبخت که طی این مدت در برزخ ماندن یا رفتن بود نتوانست برنامه طولانی مدت برای شهرستان داشته باشد.آن طور که خود او در مراسم تکریم گفت نامهربانی‌های سیاسی به او اجازه نداد با خیال راحت و دست باز خدمت کند.با این حال اما دو معاونت در فرمانداری تعریف کرد و چهار مشاور در زمینه‌های رسانه، سرمایه‌گذاری،جوانان و بانوان برای خود برگزید.

نیکبخت همیشه بی‌پرده و شفاف صحبت می‌کرد واقعیات را بیان می‌کرد و هرگز عادت به بزرگنمایی و آمار خلاف واقع نداشت؛ در تنها نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت عملیات پتروشیمی دهدشت را در حد «خاکبازی» عنوان کرده بود در مورد دیگر پروژه‌های عمرانی نیز حاضر به تعریف بازه زمانی برای افتتاح نبود رک و با صراحت می‌گفت معلوم نیست چه زمانی تکمیل شوند.

شفافیت و صراحت بیان نیکبخت در جلسات هم وجود داشت او با مدیران تعارف نداشت و هر جا لازم بود هرچند با ملایمت اما نقدهایی به مدیران وارد می‌کرد.

نیکبخت امروز در حالی که صندلی مدیریت شهرستان را واگذار می‌کرد از شروع نامهربانی‌هایی گفت که در اوایل تصدی این پست بر او تحمیل شد از نامهربانی پرسنل فرمانداری تا حوزه سیاسی استانداری و نماینده مردم در مجلس پرده برداشت.

وی گفت: «اختیار عزل و نصب نداشتم، برخی از همکاران در فرمانداری با من همکاری نداشتند، حوزه سیاسی استانداری با من نامهربانی کردند، نامهربانی نماینده هم اضافه شد، حوزه استانداری نقض استقلال و حاکمیت داشتند، حاشیه‌ها سوار بر متن بود در واقع همه این دوران را مدیریت نامهربانی نام نهادم.»

مرد بلندقامت حوزه علوم پزشکی که این همه نامهربانی را بیش از این تاب نیاورد و ترجیح داد  ادامه فعالیتش در همان حوزه کاری سابق باشد قبای وزارت کشور را به اتابک بخشید.

نیکبخت در بخشی از سخنانش اظهار داشت: تقاضای من از همکارانی که با من همکاری کردند و آنها که همکاری نکردند این است که با اتابک همکاری کنید چون از جنس وزارت کشور است،غیر بومی نیست و سابقه درخشانی در بخشداری‌ها دارد امیدوارم همکاری داشته باشید.

امام جمعه دهدشت در مراسم با اشاره به بلاتکلیفی ماندن یا رفتن سرپرست فرمانداری طی یک سال اخیر گفت: این موضوع را بارها با استاندار مطرح کرده بودم که این عیب است.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ادامه داد: یک مسؤولی که مسؤولیت پذیرفته است برای ادامه مسیر باید برنامه‌ریزی کند و برای این کار لازم به صدور حکم بود.وی از تلاش‌های یک ساله سرپرست فرمانداری تشکرد کرد.

علی پرواز هم در سخنانی کوتاه از انتقادهای نیکبخت تشکر کرد و افزود: آقای نیکبخت امروز به خوبی بار را بر دوش من برداشت و به این اکتفا می‌کنم «دوستان در پرده میگویم سخن، گفته خواهد شد به دستان نیز هم»

معاون سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ائمه جمعه شورایی به نام سیاستگذاری ائمه جمعه دارند این شورا خط و مشی‌های لازم را برای سراسر کشور به عنوان دستورالعمل اعلام می‌کند و قوه قضائیه در چارچوب مقررات مامور می‌شوند در نقطه نقطه کشور رسالت قانونی خود را انجام دهند ادامه داد:مگر می‌شود مسؤول دولت، بدون ضابطه بدون شاخص بدون سیاست‌های دولت اعمال مدیریت کند ؟

وی در ادامه تأکید کرد: مدیر دولت هستیم تا هستم نسبت به پیگیری سیاست‌های اعمالی دولت تدبیر و امید ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد.امیدوارم آقای اتابک در تراز و قامت فرماندار دولت تدبیر و امید واقع شود.

عزیز فیلی هم به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کهگیلویه اشاره کرد و گفت: حق این شهرستان است مورد توجه قرار بگیرد و منابع و ظرفیت موجود بالفعل شوند.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: نیکبخت اصراربر جابجایی داشت و دانشگاه علوم پزشکی هم به خدمات ایشان نیاز داشت مسؤولیت مهمی در این حوزه خواهد گرفت.

همچنین علیرضا اتابک در ابتدا ورود خود را به کهگیلویه  آمدن به میدان مین توصیف کرد و با اشاره به شرایط حساس این شهرستان گفت: به کهگیلویه رنجور و خسته‌ای وارد شدم که تحمل این همه رنج و سختی ندارد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در فرمانداری شهرستان به روی همه جریان‌های فکری،اقشار مختلف مردم، نخبگان و همه کسانی که دل در گرو پیشرفت این شهرستان دارند باز است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: با پاسداری از آرای مردم انتخاباتی سالم و امن برگزار خواهیم کرد و تضمین می‌کنیم حق کسی ضایع نشود آنها که ثروت دارند نفوذ نکنند چون نظام اسلامی برگ رای برایش مهم است.

آیین تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید با حضور ائمه جمعه شهرهای کهگیلویه، معاون عمرانی استاندار، معاون سیاسی و انتخابات استانداری، فرمانداران،اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان و مجموعه مدیریت شهری در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد