سید حسین رهی : دلنوشته ای زیبا در رثای حاج سیدعلی داورپناه
سید حسین رهی : دلنوشته ای زیبا در رثای حاج سیدعلی داورپناه
فربادجنوب :خبر اندوهبار عروج ملکوتی بزرگ مردی تکرار ناشدنی، مرد خدا به معنای واقعی کلمه، دارنده و برازنده ی جمیع فضائل و حسنات ممکن زنده یاد حاج سید علی داورپناه آنچنان موجی از غم و اندوه را بر شهر و دیارمان و بر هر کوچه و برزن مستولی نمود که هر دلی با شنیدن خبر ارتحالش ناخودآگاه غمگین

یاد و نام حاج علی با جد مطهرش امامزاده علی (ع) به ابدیت پیوست

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست
خرم آن نغمه که چون « حاج علی » مردم بسپارند به یاد

فربادجنوب :خبر اندوهبار عروج ملکوتی بزرگ مردی تکرار ناشدنی، مرد خدا به معنای واقعی کلمه، دارنده و برازنده ی جمیع فضائل و حسنات ممکن زنده یاد حاج سید علی داورپناه آنچنان موجی از غم و اندوه را بر شهر و دیارمان و بر هر کوچه و برزن مستولی نمود که هر دلی با شنیدن خبر ارتحالش ناخودآگاه غمگین شد.
آخ گویان، چشم گریان و با تمام وجود و از سویدای دل این عبارت بر هر زبان جاری شد؛ (روحش شاد و یادش گرامی و خدایش رحمت کند)
حاج سید علی داورپناه زاده ی مهر و غروبش نیز مهر بود و سراسر زندگی اش از مهر طلوع تا مهر غروب، آکنده از مهر بود و مهربانی و عاطفه.
حاج علی به گواه همگان صله ارحام که بنا به مقتضیات و معذورات زندگی امروزی کم رنگ شده است را تعریف اکمل و معنای خاص بخشید و واقعیت آن را در مقام عمل متجلی نمود.
حاج علی خیری گمنام، متعبدی صالح، بزرگمردی نیکونام، نیکو مرام، نیکو خصال، نیک اندیش، نیک رفتار، نیک اخلاق و بی نظیر بود.
حاج علی به معنای واقعی کلمه با قرآن، شعائر دینی مأنوس و محب اهل بیت (علیهم السلام ) بود.
حاج علی متبسمی گشاده رو، مردی صبور، حلیم و دوراندیش بود.
حاج علی حق الناس و حق الله را کاملاً ادا نمود، حتی حقوق همسایگان، نا آشنایان و هر ذو الحقوق دیگری را.
حاج علی مناسبات اجتماعی و اصلاح ذات البین را جزء لاینفک زندگی و وظیفه دینی و انسانی خود می دانست و بر آن اهتمام تام داشت.
حاج علی خادم به معنای واقعی جد مطهرش بود و در این راستا خود را کاملاً وقف نمود.
حاج علی نامش با نام جدش گره خورد و پیوند ناگسستنی تار و پودش با آن امامزاده ی واجب التعظبم تا آخرین روزهای حضورش در دنیا باقی ماند و به اعتقاد و باور دینی و قلبی عمیقش تا روز حشر ادامه دارد.
یاد و نام حاج علی با جد مطهرش امامزاده علی (ع) به ابدیت پیوست و عروج و ارتحالش را از صمیم قلب به خودم، به خانواده، دوستان و بستگان و ایل و تبارش و به تمام آنانکه در غم نبودنش متأثر و متألم شدند خاصه جمیع سادات و منسوبین تسلیت عرض می نمایم.
روحش شاد و یاد و نامش تا ابد گرامی باد
سید حسین رهی