شاخص جمعیت برخوردار استان از آب آشامیدنی سالم ۷۵.۱۱ درصد است
شاخص جمعیت برخوردار استان از آب آشامیدنی سالم ۷۵.۱۱ درصد است
فریاد جنوب یاسوج- مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص جمعیت برخوردار استان از آب آشامیدنی سالم ۷۵.۱۱ درصد است

به گزارش فریاد جنوب، فیض الله پاسره عصر شنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: شاخص جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در کشور ۷۵.۹ و با ۷۵.۱۱ در استان ما نرخی بالاتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شکستگی‌های شبکه، ابراز داشت: عامل اصلی شکستگی‌ها در استان عدم مدیریت فشار، ضعف زوم بندی، مهندسی مسیر و در مناطقی فرسودگی شبکه است.

پاسره با بیان اینکه در شهر یاسوج ۳۰۰۰۰ متر مکعب مخزن کم داریم، عنوان داشت: تحقق توسعه زیرساختی با توجه به توپوگرافی و وضعیت توسعه شهر یاسوج باید عملیاتی شود. علیرغم کمبود اعتبارات، رفع نواقص و بهبود کیفیت خدمات دهی محور فعالیت است.

پاسره تصریح کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب رسالت‌های تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم به عنوان عنصر حیات بخش را بر عهده دارند.

پاسره هدر روی آب را یک موضوع مهم در مناطق مختلف استان دانست و اظهار کرد: بکارگیری ظرفیت‌های نوین با هدف کاهش هدر روی آب از هدفگذاری های انجام گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان فرسودگی را از جمله چالش‌های شبکه‌های آبرسانی در برخی مناطق استان دانست و اظهار کرد: در راستای توسعه مجتمع‌های آبرسانی و ظرفیت دهی به توسعه شبکه از سال ۹۴ تاکنون، ۱۱۶ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به استان تخصیص داده شد.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری آب آشامیدنی سالم دارند

وی آب استان را از با کیفیت ترین آب‌های کشور دانست و گفت: کلر زنی در آن با هدف رفع آلودگی ثانویه است و خط قرمز ما انتقال آب سالم به جامعه هدف است. در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

پاسره با اشاره به پوشش فاضلاب در استان، عنوان کرد: پنج شهر استان با طرح توسعه زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و پوشش سایر شهرها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. شبانه روز ۱۷۰۰۰ متر مکعب از فاضلاب جمع آوری شده به تصفیه خانه مرکز استان منتقل می‌شود.

وی افزود: پوشش فاضلاب در مناطق شهری ۳۱ درصد است.

پاسره گفت: در حوزه روستایی استان سه پروژه فاضلاب درشوتاور، تنگاری و تولیان عملیاتی خواهد.

آبرسانی ۱۳۶ روستا با تانکر

پاسره با بیان اینکه در حوزه آبرسانی روستایی از مجموع ۱۶۴۱ روستا، ۱۴۷۲ روستا از شبکه آبرسانی دارای منبع تأمین تا خطوط انتقال برخوردارند، ابراز داشت: همچنین ۱۳۶ روستا با توجه به توپوگرافی، عدم منبع تأمین آب و جمعیت مجموع روستاها که به زیر ۸۰۰۰ نفر می‌رسد، از طریق تانکر آبرسانی می‌شود.

  • نویسنده : علیرضا یزدان دوست
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر