شمار مبتلایان به کرونا در گچساران در حال افزایش است
شمار مبتلایان به کرونا در گچساران در حال افزایش است
فریاد جنوب- فرماندار گچساران گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی یک ماه اخیر در این شهرستان نسبت گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

فریاد جنوب؛علی خوان پایه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، بدون اشاره به آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزود: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای خرداد امسال تاکنون در این شهرستان چهار برابر افزایش یافته که نگران کننده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه گشت مشترک برای نظارت بر بازار گچساران افزایش یاید گفت: با توجه به وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهرستان متاسفانه هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می شود.

خوان پایه اظهار داشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون ۲ هزارو ۷۶۸ مورد نمونه گیری کرونا در گچساران انجام شده است.

وی گفت: بیش از ۱۸۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان بهبود یافته است.

خوان پایه افزود: به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا ،ورود به پارک ها و بوستان های گچساران ممنوع است.

فرماندار گچساران گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی چهار برابر شده است.
وی تصریح کرد: مردم هشدارهای مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

خوان پایه گفت: ویروس کرونا برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می کردند در تابستان ضعیف نشده بلکه تعداد مبتلایان افزایش یافته است.
خوان پایه تصریح کرد: حضور در تجمعات، مراسم ختم و عروسی و همچنین مکان های پر ازدحام خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

وی گفت: بازگشایی صنوف و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان های خوزستان و بوشهر موجب افزایش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.

خوان پایه  تصریح کرد: استفاده از ماسک برای تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی اجباری است و متولیان امر در صورتی که دستورالعمل های بهداشتی را جدی نگیرند با آنها برخورد خواهد شد.
وی ابراز کرد: برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری و تجمعات در شهر دوگنبدان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه‌ و بویراحمد قرار دارد.

  • نویسنده : علیرضا یزدان دوست
  • منبع خبر : ایرنا