شناسایی ۴۴۱ واحد صنفی بدون پروانه کسب در گچساران
شناسایی ۴۴۱ واحد صنفی بدون پروانه کسب در گچساران
رئيس واحد بازرسي و نظارت اصناف گچساران و باشت گفت: ۴۱۴ واحد صنفي بدون پروانه کسب امسال در اين شهرستان ها شناسايي شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب:سید ناصر حسینی، رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف گچساران و باشت اظهار کرد: از این تعداد واحد های صنفی شناسایی شده بدون پروانه ۳۸۱ واحد در گچساران و ۶۰ مورد در باشت بوده است.

وی بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ بازرسی در طرح ویژه کنترل بازار و حسن انجام کار اصناف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان انجام شده است.

حسینی بیان کرد: ۱۲۰نفر متخلف بازاری در این طرح شناسایی و با تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف گچساران و باشت تصریح کرد: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلفات بوده است.

وی ابراز کرد: واحدهای صنفی متخلف این شهرستان امسال یک میلیاردو ۳۶۹ میلیون و ۳۰۵ هزار ریال جریمه شدند.

حسینی گفت: از این تعداد بازرسی ها یکهزارو ۷۰۰ مورد در راستای کنترل بازار در زمینه ویروس کرونا بوده است.

رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف گچساران و باشت با اشاره به اینکه از سوی واحد بازرسی برای واحدهای بدون پروانه کسب ضمن ارسال دعوت نامه از اتحادیه‌های مربوطه، راهنمایی‌های لازم هم در این زمینه ارایه شده گفت: برای این واحدها در مرحله نخست اخطاریه صادر شده و در صورت همکاری نکردن طبق قانون نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: وجود واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، جایگاه، اعتبار و اعتماد جامعه اصناف را خدشه‌دار می‌کند و پیگیری تخلفات آنها از سوی مردم را نیز با مشکل مواجه می کند.

حسینی تصریح کرد: ۱۴۰ مورد شکایت حضوری از واحدهای صنفی مختلف این شهرستان امسال رسیدگی شد.

رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف گچساران و باشت افزود: سه گروه بازرسی با کمک اداره صنعت، معدن و تجارت و واحد بازرسی در شهر دوگنبدان تشکیل شده و در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر وضعیت بازار و کالاهای اساسی را پایش می کنند.

وی اظهار داشت: بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت و واحد بازرسی به‌طور مستمر در بازار گشت‌زنی دارند و گزارش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.