شهردار یاسوج خبر داد تصمیم‌های جدید برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج
شهردار یاسوج خبر داد تصمیم‌های جدید برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه کسب و کار فعلی در جمعه بازار خطرناک است، از تصمیم های جدید برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج خبر داد. تصمیم‌های جدید برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج به گزارش فریاد جنوب و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های جمعه بازار یاسوج امشب به […]

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه کسب و کار فعلی در جمعه بازار خطرناک است، از تصمیم های جدید برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج خبر داد.
تصمیم‌های جدید برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج

به گزارش فریاد جنوب و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های جمعه بازار یاسوج امشب به همت قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست مهدوی رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات کسبه جمعه بازار تأکید کرد و گفت: تجمعات کسبه‌ و اصناف را مناسب نمی‌دانیم و باید هیات‌های اندیشه‌ورز تشکیل و برای رفع مشکلات کسبه برنامه‌ریزی کرد.

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در هر تجمع کسانی که دغدغه مردم را ندارند تنها می‌خواهند ناکارآمدی مسوولان را نشان دهند.

وی عنوان کرد: در جمعه بازار یاسوج قشر متوسط به پایین جامعه امرار و معاش می‌کنند لذا اقدامات لازم برای رفع مشکلات این کسبه انجام گیرد.

در ادامه نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه عدم نظارت‌های گذشته جمعه بازار را به یک سازه ناایمن و حلبی آباد تبدیل کرد گفت: کسب و کار فعلی در جمعه بازار خطرناک است.

این مسوول عنوان کرد: دو مورد آتش‌سوزی در جمعه بازار رخ داد که در هر دو مورد برق علت حادثه بوده، در آتش‌سوزی مهر ماه گذشته اگر حریق در وسط مکان جمعه بازار رخ داده بود به علت اینکه امکان عبور خودروی آتش‌نشانی نبود خسارت جبران‌ناپذیری به وقوع می‌پیوست

وی عنوان کرد: در آتش‌سوزی مهر ماه ۱۵-۱۶ غرفه در آتش سوختند و خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت لذا عقل حکم می‌کند اصراری بر بودن در مکان فعلی نباشد و تاکید ما بر ساماندهی در اسرع وقت است.

مقدم با بیان اینکه ادامه کار با این وضعیت جائز نیست، گفت: غرفه‌های جدید توسط پیمانکار احداث شده است اما کسبه جمعه بازار حاضر نیستند در مکان جدید به کسب و کار خود ادامه دهند.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در جلسه‌ای که امروز دوشنبه در مکان فرمانداری بویراحمد برگزار شد پیشنهاد دادیم کسبه جمعه بازار مکان فنی را تخلیه کنند تا ما در مکان فعلی غرفه‌های جدید و مقاوم احداث کنیم.

این مسوول بیان کرد: پیش‌بینی شده این طرح ظرف دو سال انجام شود که ما برای امرار و معاش کسبه جمعه بازار برنامه‌ریزی کردیم و طرح روز بازار برای یک هزار کسبه در دستور کار است.