شوراهای صنفی دانشگاه ها حق فعالیت سیاسی ندارند/به قلم فاطمه جلال مقدم
شوراهای صنفی دانشگاه ها حق فعالیت سیاسی ندارند/به قلم فاطمه جلال مقدم
در مقابل اجراي برنامه هاي فرهنگي بر عهده كانون هاي فرهنگي و همچنين پيگيري مطالبات و امور صنفي دانشجويان بر عهده شوراهاي صنفي است كما اينكه پيوستگي كانون ها ،تشكل ها و شوراهاي صنفي در ابعاد مختلف و جايگاه خود مسبب پويايي جوامع دانشگاهي خواهند شد.

فریاد جنوب؛ یادداشت ارسالی مخاطبین است واین پایگاه خبری تمام یا قسمتی از آن را رد وتابید نمی کند ،مخاطبین می توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند

با عنایت ویژه نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ؛دانشگاه و قشر دانشجو باید دخیل در سیاست باشد و تعیین کننده خط مشی سیاسی جامعه باشد .از این رو عده ای از دانشجویان به نمایندگی جوامع دانشگاهی در تشکل های سیاسی اسلامی که رسالت آنها اگاهی بخشی عمده در زمینه های سیاسی اجتماعی است ؛فعالیت دارند و وظیفه اصلی انان خروج جوامع دانشگاهی از انفعال و انزوا است .
در مقابل اجرای برنامه های فرهنگی بر عهده کانون های فرهنگی و همچنین پیگیری مطالبات و امور صنفی دانشجویان بر عهده شوراهای صنفی است کما اینکه پیوستگی کانون ها ،تشکل ها و شوراهای صنفی در ابعاد مختلف و جایگاه خود مسبب پویایی جوامع دانشگاهی خواهند شد .
در این میان عده ای سودجو به دنبال پیشبرد اهداف منفعت طلبانه خود خیانتی بزرگ به دانشگاهیان و تجاوز به حیطه وظایف و اختیارات نهاد های دیگر است.
در این کارزار شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی با عبور از وظایف خود دست به اقدامات سود جویانه در عرصه سیاست که سنخیت چندانی با آن و حق ورود به این عرصه را ندارند.کما اینکه هر گونه سواستفاده و بهره وری خاص از دانشجویان در این مورد محکوم خواهد شد.
لذا خواهشمند است نهادهای زی ربط از هرگونه سواستفاده های سیاسی جلوگیری نموده و با افراد خاطی مطابق قانون بر خورد شود .
تبصره ماده ١ آیین نامه شوراهای صنفی: شوراهای صنفی مجاز به انجام فعالیت و موضع گیری سیاسی و همکاری، همسویی و حمایت از تشکلها و جریانهای سیاسی داخلی و خارج دانشگاه‌ها نمی باشند.

فاطمه جلال مقدم/فعال سیاس،دانشجویی