شورای شهر یاسوج در مسیر بازگشت به مردم/بعد از مدت ها نشستی با محوریت حل مشکلات شهروندان
شورای شهر یاسوج در مسیر بازگشت به مردم/بعد از مدت ها نشستی با محوریت حل مشکلات شهروندان
فریاد جنوب-نشست هفتگی شورای شهر یاسوج با حضور همه اعضا در محل جلسات این شورا برگزار شد.

فریاد جنوب-نشست هفتگی شورای شهر یاسوج با حضور همه اعضا در محل جلسات این شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب امروز یکشنبه1 تیر نشست هفتگی شورای شهر یاسوج با طرح موضوعات مختلف روز شهرداری و شهروندان این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست که بر خلاف جلسات چند ماه اخیر شورا بیشتر حول محور مشکلات و معضلات شهروندان یاسوجی میچرخید مسعود خوبانی رئیس شورای شهر یاسوج ضمن تسلیت درگذشت شهادت گونه البرز زارعی مدافع طبیعت زاگرس به مردم توصیه کرد با توجه به این که شهر یاسوج و استان در استانه وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد موارد بهداشتی در همه جا رعایت شود.

وی با انتقاد از شهردار یاسوج گفت: شهردار در بازدید های خود باید با هیات رئیسه هماهنگی داشته باشد و خواستار حضور ان ها شود اما ایشان فقط از اعضای خاصی برای بازدید ها دعوت می کند و این خود باعث ایجاد شائبه می شود.

خوبانی گفت:به شهردار تذکر می دهیم برای بازدید ها یا باید همه اعضای شورا را دعوت کنند و یا کسی از ما با ایشان همراه نباشد.این گزینش ها باعث اختلاف می شود.

در ادامه دو نفر از اهالی یک محله که در خصوص مسدود شدن کوچه خود با اقدام یک شخص و همکاری شهرداری اعتراض داشتند به صحن شورا آمده و مشکل خود را با اعضا در میان گذاشتند.

اعضای شورا برای رفع مشکل این محله قول همکاری دادند و حتی در جلسه برای حل این مشکل از شهرداری پیگیر شدند.

خوبانی در ادامه از ارسال نامه ای در رابطه با تامین نیرو خبر داد و گفت:ما سه مورد را درخواست کردیم که یکی از آن موارد آنالیز مناقصه و دیگری شرایط احراز شرکت های حاضر مناقصه و لیست نیروها را برای ما ارسال کنند.

وی گفت: ما باید بدانیم چند نفر در تامین نیرو هستند تا بتوانیم طبق وظیفه نظارتی خود عمل و افزایش نیروها را کنترل کنیم.

رئیس شورا تصریح کرد:در سال 96حدودا نیروها 230 نفر بودند و الان حدودا 270نفر هستند.هر ساله افزایش نیرو داریم و باید برای ما مشخص شود که این افزایش نیرو برای چه هست.آیا شهرداری در این بخش واقعا نیاز به نیروی بیشتر دارد؟

باید تصویب کنیم که تکلیف تامین نیرو حداکثر تا دو ماه دیگر تعیبن شود.

خوبانی در خسوس به کارگیری نیروها در تامین نیرو شهردار در جواب نامه شورای شهر اعلام داشته که شهرداری در بکارگیری نیروهای شرکت پیمانکاری نقشی نداشته و قرارداد ها به صورت حجمی منعقد شده است.همچنین نیروها با شهرداری هیچ گونه رابطه شغلی ندارند و شرکت بدون افزایش در مبلغ برآورد نسبت به افزایش یا کاهش نیرو اقدام می کند.

وی گفت:امکان ندارد پیمانکار نیرویی را بدون اخذ مجوز از اعضای شورا،شهردار یا معاونین شهرداری به تامین نیرو تحمیل کند.ما باید جلسه ای را با مسئولین شهرداری و پیمانکار منعقد و این مشکلات را حل کنیم.

پیمانکار می گوید هیچ نیرویی را اضافه نکردم مگر با سفارش مسئولین شهرداری و شورا

وی در همین خصوص گفت:من بعد از عدم پاسخ دهی شهرداری از تامین اجتماعی استعلام گرفتم و گفتند برای 275نیرو بیمه رد شده است در صورتی که پیمانکار گفت نزدیک به 260نفر حقوق پرداخت می کنم.این دوگانگی چرا باید به وجود بیاید؟

پیمانکار لیستی برای بنده آورده است و گفت که شهرداری لیستی به ما داده است و گفته باید این ها اخراج شوند.این یک برخورد گزینشی است و چرا کسی که صاحب دارد باید بماند و آن کسی که صاحبی در شهرداری ندارد اخراج شود؟

در ادامه سید هدایت اکبری گفت: موج دوم کرونا شروع شده و با راه افتادن مراسمات عروسی شهر ما به شدت در حال تهدید قرار دارد.

اکبری گفت: در تماسی که با پیمانکار در حین صحبت های شما داشتم ایشان تحمیل نیرو از طرف شهرداری را رد کرد. شهرداری و شورای شهر حق دخالت در کار پیمانکاران دارند. ما قبلاً نیز درخواست کرده ایم که برای دفاع از حقوق کارگران ورود کنیم ولی در سه جلسه اداره کار و رفاه اجتماعی این را نپذیرفت و دخالت در امور پیمانکار را خلاف قانون عنوان کرد.

وی در این خصوص گفت:باید هر چه زود تر نامه ها را مطرح و برای آن تصمیم گیری کنیم تا بخش های شهرداری در بلاتکلیفی نمانند.

فرشاد نگین تاجی دبیر شورا نیز گفت درباره ماهیت امر نیروهای مازاد همواره جلساتی داشتیم اما همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده است. تقاضا داریم که کارگروهی برای موضوع تشکیل شود تا بتوانیم آن را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: نیروهای مازاد در دور پنجم به شهرداری وارد شدند و شهردار اعضای شورا و پیمانکار هر کدام از این موضوع شانه خالی می کنند.

نگین تاجی گفت: من معتقدم که این نیروهای مازاد باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و اگر برای شهرداری کارایی ندارند باید اخراج شوند تا حقوق دیگر نیروهای شایسته ضایع نشود.

کیوان آشنا دیگر عضو شورا نیز با تسلیت درگذشت البرز زارعی پیشنهاد داد یک معبر در شهر یاسوج به نام وی نامگذاری و همچنین از بنیاد شهید خواسته شود تا برای شهید اعلام کردن این جوان از جان گذشته اقدام کند.

وی در ادامه گفت با توجه به اینکه بخش اعظمی از شهروندان در دریافت پروانه با مشکل مواجه هستند انتظار داریم که خدمات در حد توان و معقول به آن ها ارائه شود.

آشنا در ادامه تصریح کرد: بسیاری از نیروهای شهرداری در شرکت تامین نیرو مشغول هستند اگر مشکلی برای این نیروها پیش بیاید بنده شورای شهر و در راس آن رئیس شورا را مقصر می دانم و تقاضا می کنم که این نیرو ها تعیین تکلیف شوند.

وی در خصوص دفترچه عوارض نیز گفت: ما در مصوبات خود دفترچه عوارض و بودجه شهرداری را داریم و باید این دو با هم تراز و قبل از ارجاع به کمیسیون تطبیق به شهرداری ارائه شوند.

علی اکبری تبار نیز گفت: در نامگذاری خیابان ها و کوچه ها اولویت با نام شهدا است و ما در شهر ۴۰۰ شهید داریم هنوز معبری به نام آنها نامگذاری نشده است بعد از نام شهدا نام مفاخر دینی، ملی محلی و منطقه‌ای باید استفاده شود.

وی در ادامه گفت:ما نماینده مردم هستیم به شهردار مصاحبه عوارض را اجرا نمی‌کند باید ما باید در این رابطه از شهردار سوال کنیم و تذکر دهیم اما برخی اعضای شورای شهر مدافع شهردار هستند و در این رابطه با وی همراهی می‌کنند.

محمد رحیم دهراب پور نیز گفت: در بحث نامگذاری معابر باید دقت بیشتری شود یکی از مشکلات اساسی مسافرین بعدها شهروندان سردرگمی در پیدا کردن آدرس ها است و این به عدم دقت در نام گذاری ها بر می گردد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم از این به بعد جلسات شورای شهر بحث حاشیه ای نداشته باشند و تمام مباحث مطرح شده کاری باشد ما شش ماه دیگر در این شورا زمان داریم و باید سعی کنیم که برای حل مشکلات شهروندان اقدامات مناسب را در سایه تعامل انجام دهیم.

در پایان شورا تصویب کرد قرارداد شرکت تامین نیرو تا سه ماه آینده تمدید و تا آن موقع این شرکت تعیین تکلیف شود.