شورای فرهنگ عمومی یا شورای!!!! ؟
شورای فرهنگ عمومی یا شورای!!!! ؟
نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که علاوه بر مباحث رسمی حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت.

شست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که علاوهبر مباحث رسمی حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت.

در این نشست ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ نقش اساسی در جامعه داشته و به مثابه خون و روح در بدن است یادآور شد: مهمترین دستگاه فرهنگی در کشور آموزش و پرورش است که می بایست وظایف خود را به خصوص در حوزه تربیتی آن‌چنان که در سند تحول بیان شده انجام دهد و متاسفانه به دلیل انجام ندادن همین وظایف بوده که شاهد آسیب‌های اجتماعی بی‌شمار در جامعه هستیم.

گزارشی که حاشیه‌ساز شد/زارع‌پور: دیواری کوتاه‌تر از ما گیر نیاورده‌اید/هدایتخواه: گزارش بی‌ربط ندهید

وی در ادامه با انتقاد از گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: گزارشی که در خصوص گرایش به رشته‌های آموزشی و همچنین پوشش تحصیلی و مسائل دیگر حوزه آموزشی بیان شد ربطی به حوزه تربیتی، پرورشی و فرهنگی ندارد بلکه صرفا مربوط به حوزه آموزشی است و نیازی نیست در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

به گزارش فریادجنوب ؛ همین اظهارات هدایت‌خواه موجب شد تا هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان واکنش نشان دهد؛ زارع‌پور در جواب گفت؛ شما دیواری کوتاه‌تر از آموزش و پرورش پیدا نکرده‌اید رتبه‌هایی که در حوزه‌های قرآنی و فرهنگی و هنری کسب کرده‌ایم همه نشان دهنده کار آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی است.

هدایتخواه در جواب تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش که از آمارها و رتبه‌های تعریف می‌دهند؛ جوابگو باشند که در حوزه کاری آن‌ها چند درصد از دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند نماز می‌خوانند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان با طرح سوالاتی در خصوص کم کاری‌ها در بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور گفت: انجمن اولیا و مربیان در چند مورد به  خانواده ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کرده است.

وی گفت: البته از دولتی که می‌گفت مسئول به بهشت بردن مردم نیستیم انتظاری نیست همه مشکلات ما در حوزه پرورشی و مسائل اعتقادی است مسئولان آموزش و پرورش توضیح دهند که در حوزه حجاب و عفاف چه کاری انجام داده‌اند دلیل این همه آسیب‌ها در میان پسران و دختران چیست.

هادی زارع پور نیز در جواب گفت: خود شما چه کرده‌اید؟ کجا آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده ایم که اکنون باید انتظار معجزه از آن داشته باشیم.

زارع‌پور گفت؛ چرا فقط به ما حمله می‌کنید و هدایتخواه در جواب گفت؛ شما بیان دغدغه و نقطه نظر را با حمله کردن اشتباه گرفته‌اید.

بلافاصله بعد از پایان مباحث میان هدایتخواه و زارع‌پور؛ پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی رشته کلام را در دست گرفت و گفت با همه سخنان هدایتخواه مخالف هستم!!.

در ادامه حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی هم از یزدانپناه خواست تا برای مشکلات راهکار ارائه دهد.

در ادامه یکی از مسئولان امنیتی نیز با اشاره به مشکلاتی که منشا آن در نظام تعلیم و تربیت است؛ اظهار کرد: به مهد کودک‌های خودمان نگاه کنیم بچه ها را چگونه به آنجا می فرستیم و چگونه از آنجا بیرون می‌آیند سپس به مدارس ابتدایی نگاه کنیم؛ اگر توجه به مسائل پرورشی داشته باشیم کمترین مشکل و آسیب را خواهیم داشت./فارس