طرح دعوی شهردار یاسوج از عضو شورای این شهر /جلسه اول دادرسی برگزارشد
طرح دعوی شهردار یاسوج از عضو شورای این شهر /جلسه اول دادرسی برگزارشد

نستهن مقدم شهرداریاسوج از فرشادنگین تاجی عضو شورای این شهر در حالی که نقد و روحیه ی مطالبه گری به‌عنوان یکی از وظایف نمایندگان مردم در دپارتمان محلی آن هم در شهرهایی که زندگی بر مبنای قومی ،قبیله ای وعشیره ای استوار هست ، شناخته می‌شود.

به گزارش فریاد جنوب، ازابتدای شروع به کار شورای پنچم در شهر شهریور ماه ۹۶ نستهن مقدم در غیاب محمد رحیم دهرابپور به عنوان شهردار یاسوج انتخاب وبعد ازِآن  به جلسه شورا اضافه شد ،از طرف رئیس شورای شهر از وی خواسته شد در خصوص اقداماتی که می خواهد انجام دهد ،توضیحاتی را ارایه دهد

 مقدم اظهار کرد : آرزوی موفقیت برای شورای پنجم را داریم امیدوارم با مشارکت مردم، برنامه‌ها، وعده و تعهداتی که اعضای شورا در روز تبلیغات کاندید شورای شهر دادند در سایه تعامل تحقق پیدا کند.

مقدم افزود: بی شک وعده‌های اعضای شورای شهر و برنامه شهرداری در جریان امور اجرایی توسط مدیریت شهری صحیح تحقق خواهد شدو به عنوان شهردار یاسوح امیدواریم با تلاش بی منت به شهر یاسوج و متناسب با شان و منزلت مردم به این شهر خدمت کنم.

اما دیری نپایید شورای شهر یاسوج دچار اختلاف و واژه های گروه اقلیت واکثریت در شورا به وجود آمد (جهت تنویر افکار عمومی در مقاله هایی به این مهم پرداخته خواهد شد)وهیچ جلسه ی بدون تنشی که برنامه ای جهت شهر وشهروندان داشته باشد ،وجود نداشت وعملا شورای شهر وشهردار یاسوج به حاشیه رانده شدند و حتی سوگند در شاهچراخ شیراز هم نتوانست وضعیت موجود را سامان دهد.

نگاه اقلیت واکثریت و اختلافات موجود باعث شد تا شورا و شهرداری یاسوج آبستن کش و قوسهای فراوانی در مورد نقد عملکرد شهردار از سوی برخی اعضا و حمایت برخی دیگر از عملکرد شهردار شود.

انتقاد از عملکرد شهردارتا جایی رسید که استیضاح شهردار از سوی تعدادی از اعضای منتقد عملکرد کنونی شهردار کلید خورد ،طی دو جلسه طرح سوال از شهردار بصورت علنی برگزار که این پایگاه خبری تمام جزئیات جلسه استیضاح را با رعایت اخلاق رسانه ای جهت مخاطبین فهیم خود منتشر نمود.

گرچه نمایندگان منتقد و سوال کننده از شهردار در این جلسات قانع نشدند ولی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان موافق استیضاح، شهردار به کار خود ادامه داد ولی همچنان برخی اعضای شورا بصورت علنی و با ذکر دلیل و عنوان مشکلات منتقد عملکرد و شیوه مدیریت کنونی شهردار هستند

 طبق اطلاع پایگاه خبری فریاد جنوب :نستهن مقدم شهردار یاسوج از فرشاد نگین تاجی عضو شورای شهر به دلایل ضعیف خواندن عملکرد شهردار ،توصیف آن به دانشجوی که در صف آخر کلاس می نشیند واستفاده از امکانات شهرداری برای گروه خاصی در مناطق خاص، در محاکم قضایی یاسوج طرح دعوی نموده است.

گرچه دفاع از عملکرد و اقدامات انجام شده توسط شهرداری حق شهردار است ولی طرح سوال از شهردار ، بیان مشکلات، نقد عملکرد ، نظارت بر بیت المال و حفظ حقوق شهروندان هم بی شک از وظایف ذاتی و مطالبه عمومی مردم از اعضای شورای شهر می باشد.

ظاهرا جلسه اول رسیدگی به طرح دعوی شهردار یاسوج از عضو شورای شهر یاسوج برگزار و موارد مطروحه به ایشان تفهیم شده و فرشاد نگین تاجی در دفاعیات خود مواردی را تقدیم شعبه محترم رسیدگی به این پرونده نموده است.

امیدمی رود شهردار وعضومحترم شورای شهر صرفا به خاطر خدمت رسانی به شهر واحترام نگه داشتن جایگاه شهروندان فهیم یاسوج آن هم در روزهای سیاه کرونایی،با اعلام رضایت وگذشت نسبت به همدیگر ،به این ماجرا فیصله دهند .

اطلاعات تکمیلی بزودی در این پایگاه منتشر میشود